20 weken zwanger, pijn in buik en rug

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door kloontje, 22 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kloontje

kloontje Actief lid

9 okt 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben inmiddels bijna 20 weken zwanger van ons 2e kindje.
    Sinds een aantal weken heb ik af en toe zeurende pijn in mijn buik, rug en soms met uitstraling in mijn benen.
    Het is een zeurend gevoel dat lijkt op de rug en been weeën tijdens mijn vorige bevalling. Vaak gaan deze pijnen samen met een zwaar gevoel in mijn buik, een gevoel waarbij elke stap lopen eigenlijk al te veel en pijnlijk is.
    Deze vraag heb ik een aantal weken telefonisch aan mijn verloskundige gesteld, haar antwoord was, bandenpijn.
    Nu vraag ik mij af, is dit inderdaad bandenpijn? Of komt deze pijn misschien doordat ons kindje erg diep in de bekken ligt? Is het geen overbelasting? Of misschien bekkenpijn? kan ik het voorkomen in plaats van alleen de pijn te behandelen met een een warme kruik?
    Ik merk zelf dat wanneer ik een poosje druk bezig ben en veel moet lopen, ik juist veel sneller pijn krijg. Aangezien het volgens mijn verloskundige bandenpijn is, probeer ik gewoon door te gaan, het kan immers geen kwaad en zolang het lukt, dan lukt het.
    Toch ben ik ook wel bang dat het misschien toch een teken is om het rustiger aan te doen en dat het misschien wel veel erger is dan bandenpijn.

Alvast bedankt

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Het kan inderdaad komen door bekkenpijn. Daarnaast is een tweede zwangerschap vaak zwaarder voor je lichaam en krijg je sneller klachten zoals deze. Als je merkt dat het erger wordt bij beweging zou ik echt rustiger aan gaan doen. Minder snel lopen, minder ver. Je kan ook naar een Fysio voor goede oefeningen om erger worden te voorkomen. maar het blijft een lastig iets in de zwangerschap.

Groeten Evelien

3. kloontje

kloontje Actief lid

9 okt 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit weekend heb ik rustig aan gedaan, geen gekke dingen en gewoon lekker bankhangen met ons zoontje.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit weekend bijna geen last heb gehad. Wat mij wel op is gevallen, na het doen van de was, strijken en schoonmaken vernam ik weer dat vreselijk zware gevoel in mijn buik, ik moest gewoon even gaan zitten. Na een uurtje zakte de pijn weer af en kon ik weer gewoon lekker op de bank hangen.
    Nu werk ik in de zorg en loop ik eigenlijk de hele dag door. Ik doe geen zwaar werk qua tillen of wassen dus dat scheelt natuurlijk. Maar minder lopen zit er eigenlijk ook niet in. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik merk op het werk namelijk steeds meer pijn en zodra ik thuis kom lig ik op de bank met een kruik, is alles te veel en is de pijn pas de volgende dag weer weggezakt.

Deel Deze Pagina