Bij de echo een jongetje en toch een meisje??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Juni83, 26 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hee Dames,
    Gisteren hebben we met 17 weken een geslachtsbepaling gehad en het word als alles goed is een jongetje!!

Ik vroeg me af of er ook weleens gezegd is dat het een jongetje werd en dat het toch een meisje bleek...

Anderssom heb ik weleens gehoord maar is het bij een jongetje niet veel duidelijker zodat ze daarbij minder fouten maken?

Ben gewoon nieuwsgierig :)

2. freck

freck Actief lid

15 jul 2012
    235
    0
    0
    Denk wel dat 't voor komt, maar heel minimaal lijkt me....
    Vaak hebben ze 'n jongetje wel goed hoor!
    Kon je 't zelf ook goed zien?
    Gefeliciteerd : d

3. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    ik heb het gelukkig nog noooit meegemaakt maar heb bij de prenatal een keer gehoord dat die mevr die daar werkte haar dochter een meisje zou krijgen en toen bleek het een jongen te zijn.

maar meestal als ze het niet goed kunnen zien dan zeggen ze dat ook wel

4. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Jaaaa volgens mij zag je wel een piemeltje, er stak iets uit iig :)

5. Als het goed is, zeggen ze er ook bij dat de kans groot is dat het een jongen/meisje wordt. Het is geen garantie. Maar denk inderdaad dat een jongetje vaker wordt aangezien voor een meisje dan andersom.

6. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Ik ken van een vriendin die in een baby winkel werkt wel een meisje bleek jongen verhaal (die ouders hadden werkelijk ALLES in het roze gekocht, bleek het een jongetje te zijn moest alles dus geruild worden:p) Maar andersom heb ik het nog nooit gehoord.

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb het nog nooit gehoord, maar het zal vast wel eens gebeuren.
    Andersom hoor je idd vaker. Heb ook een vriendin die dacht een meisje te verwachten, de verrassing was groot toen het ineens een jongen bleek te zijn ;)

8. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik ken er wel een aantal die een vroege geslachtsbepaling hebben laten doen. Al bij 14-15 weken en dat het toen bij de 20 weken echo wel anders bleek.

Maar bij 17 weken moet je het wel kunnen zien hoor wat het wordt.

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb 't één keer gehoord, maar dat was bij een tweeling. Het zou een jongen en en meisje zijn en bleken 2 meisjes!

10. Emmanuelle82

Emmanuelle82 Actief lid

9 mrt 2013
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik las volgens mij hier iets dergelijks, dat het op alle echo's een jongetje leek, maar toch een meisje bleek. De navelstreng liep geloof ik precies zo dat het verward werd met iets anders ;). Maar andersom zal het toch vaker voorkomen lijkt me ;)

11. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ja je hoort het weleens, maar volgens mij kunnen ze het met 17 weken al echt wel goed zien hoor.

Hier was het met 14 weken al duidelijk en is altijd zo gebleven.

12. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Bij mijn zus waren ze echt aan het twijfelen geweest maar na 3x kijken toch een meisje. Ik denk dat ze het al veel eerder hadden kunnen zien maar ze deden het vanaf 17 weken hier.

Bij mij was het meteen heel duidelijk met 17 weken pretecho een meisje. Heb gisteren tijdens de 20 weken echo nog even extra gevraagd of ze nog een keer wilde kijken maar ze is en blijft een meisje!

13. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik heb vanacht serieus een nachtmerrie gehad hierover menn kwam een meiske uit ik was volslagen van de kaart en wilde het kind niet aanpakken, we hadden nog geen meiden naam, we hebben geen meiden kleren alle versieringen enz is helemaal op een jongen gericht pfff werd helemaal zwetend wakker.
    Nog 2 weekjes en dan hebben we weer een echo, zal voor de zekerheid vragen of ze nog een keertje dubbel check kunnen doen, het zal ej maar gebeuren!

14. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    vrienden hebben tot de 26 weken gedacht dat ze een meisje kregen... oeps!! bij pretecho was het duidelijk een jongetje!
    alles al roze haha....

15. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Meisjes hoor ik het wel vaak.. van de week nog van een kennis die tot 2 weken voor de geboorte dachten dat het een meisje was en het was toch echt een jongetje.. andersom nooit gehoord.

16. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Bij mijn jongste zei de gyn dat het een jongetje was,heilig overtuigd was hij.
    EN bij de 20 weken echo was het toch echt een meisje.
    En dat is ze nu nog steeds :D

17. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ik hoor dat soort verhalen in mijn omgeving ook best vaak... Zo ook een meid die 3 weken na mij is uitgerekend... zij had met 16/17 weken gehoord dat ze een meisje kreeg. Inmiddels is ze 27 weken zwanger en een dikke week geleden moest ze weer een echo ter controle en toen werd er gezegd dat het 'ook best eens een jongetje kon zijn'. :$ Ze heeft de hele babykamer al roze, allerlei roze spulletjes, meidenkleertjes...

Ik zat zelf ook direct al in de stress en heb de foto's van mijn eigen 20-wekenecho er nog ff weer bij gepakt. ;) Toch ff kijken... Volgens mij zie ik op onze foto's toch echt geen piemeltje ofzo... Maar volgende week heb ik de groeiecho, en voor mijn gemoedsrust vraag ik wel of ze 'heel erg alsjeblieft' het geslacht nogmaals willen checken. :) Het zal je gebeuren zeg... Niet dat ik het erg vind om een jongen te krijgen, maar wel als ik me al zo heb ingesteld op een meisje. Het idee alleen al dat we de hele kinderkamer opnieuw moeten verven, alle mooie kleertjes weer moeten gaan omruilen enz... En dan ook nog een naam bedenken! :$

*schiet alweer lichtelijk in de stress* :)

18. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    In het ziekenhuis heb ik het bij een andere moeder gezien, alles was blauw en diep in de kinderwagen verstopt lag een mooie meid in het roze ;). Ze vertelde dat ze bij de 20-weken echo hadden gehoord dat ze een jongen zouden krijgen.

19. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Nouja, je weet toch bij 'geslachtsbepalingen' op zicht dat je niet safe zit. Onbegrijpelijk dat mensen er dan vanuit gaan dat ze zekerheid hebben. kijk, bij chromosoomonderzoek heb je een ander verhaal, maar echo-s geven geen zekerheid. Dus beter toch een naam reserve houden, en beter geen totaal roze of blauwe weteld creeren, maar gewoon een beetje flexibel.

Overigens: wij hebben ook bewust heel veel blauw en grijs voor onze meid. Niet alles hoefde roze en schattig wat ons betreft :) en ja, wij wisten 100% zeker dat ze een ze werd.

Deel Deze Pagina