Ovulatietest na missed abortion

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door LadyKikker, 16 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Hi

Bijna 3 weken terug een miskraam opgewekt na een 9 weken echo waarbij het vruchtje niet groter was dan 6 weken. Vlak voor die echo nog een knaltest gehad.

Nu weer begonnen met ovulatietesten. Heb 2 verschillende in huis en allebei geprobeerd.
    De Dio drogist huismerk test (welk ik normaal niet gebruik) geeft wel een duidelijke streep maar niet positief.
    Mijn vertrouwde testen, van zwanger en kids is positief! Althans, net zo donker....
    Das gek...
    Reageren de ovulatietesten van zwanger en kids zo snel op HCG? Afgelopen Zondag een zwangerschapstest gedaan > tuurstreepje nog.

Iemand deze ervaring??
    Ik heb wel vage buikpijn, dus vermoed toch eisprong op komst...
    Maar al zo snel? 1 week geleden had ik nog licht bloedverlies.

2. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Ik heb 3 weken geleden een mk gehad, ben een weekje later ook begonnen met mn vertrouwde ovu testjes maar ze bleven licht ipv donker als bij jou. Mijn zwangerschapstest was wel negatief trouwens. Ik had vrijdags ook ineens flinke pijnscheuten dus zaterdag heb ik getempt aangezien ik mijn temp voor en na mijn eisprong weet. Ik heb dus een eisprong gehad zonder dat de ovu test een piek gaf
    Misschien kun jij dat ook of heb je nooit getemperatuurd nog?
    Volgens mij reageren ovu testen ook op een zwangerschap dus kan zijn dat je nog iets teveel hcg in je lichaam hebt. Naar mijn weten kun je nog geen Eisprong hebben als er nog hcg in je lichaam zit. Hoop voor jou ook snel weer een eitje!

Liefs en succes

3. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Ovulatietesten kunnen wel op hcg reageren.
    Als jij het vermoeden hebt je eisprong te krijgen, dan zou dat kunnen na 3 weken, lijkt mij.

4. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Ik temp. niet, dus kan daar niet naar kijken.
    Ik lees verschillende verhalen over wel of niet ovuleren met (lage) hcg waardes. Vind t alleen gek dat beide ovulatietesten iets anders zeggen en vraag me af of de ovulatietesten van zwanger en kids zo gevoelig zijn voor hcg.

Normaal test ik trouwens nooit met verschillende testen, was nu gewoon nieuwschierig omdat ik 2 verschillende in huis had.
    Zal morgenochtend nog een zwschaps test doen.. als die negatief is, weet ik genoeg denk

5. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Ik had ook een positieve ovulatietest (kruidvat) 3 weken na een curettage. Daarna voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan en die was ook nog positief. Dus de ovulatietest test reageerde dus op hcg.
    6 weken na de operatie werd ik weer ongesteld en se volgende ronde was ik weer zwanger :) dus het kan wel snel gaan!!

6. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Persoonlijk denk ik dat ze op je hcg reageren. In 2015 twee keer een ma gehad en beide gecuretteerd rond 10 weken en bij beide keren duurde het een week of 6 tot dat het hcg uit mijn urine was en de zwangerschapstesten negatief werden. Sterkte

7. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Heb net een ultra gevoelige zwschap test gedaan en die heeft nog een vage streep.
    Strax een ovutest en als die hetzelfde is als gister, zal hij wel reageren op het HCG. Heb nl nooit 2 dagen dezelfde streep op een ovutest. Of hij is donkerder of juist minder.
    Lijkt me ook al sterkt als mn cyclus meteen weer op gang is.

8. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Foto bijgevoegd van ovulatietest. Tikkie donkerder dan gister..
    En dan met zo'n klein beetje hcg nog in mn lijf.

We doen vanavond voor de zekerheid maar alsof mn ei eraan komt ;)

Bijgevoegde bestanden:

9. Bertje123

Bertje123 Bekend lid

15 nov 2015
    860
    1
    16
    NULL
    NULL
    Het kan ook dat je zwangerschapstest reageert op je eisprong (aankomend dus).

10. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    het lijkt op de foto dat de strepen niet helemaal even donker zijn en de ovulatietest dus nog niet positief.
    Je hebt altijd LH in je lijf en samen met een beetje hcg denk ik dat deze ovulatietest zo kan reageren. voor de zekerheid klussen is altijd goed!:)

11. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Op moment van foto nemen waren ze even donker maar dat komt niet helemaal over op de foto. Na de "officiele' wachttijd is hij zelfs nog wat donkerder geworden.

Maar een zwschapstest kan ook reageren op LH? Dat wist ik niet!

12. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Ik weet niet of een zwangerschapstest reageert op LH.

13. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Voor de zekerheid klussen lijkt me in ieder geval slim in jouw geval

14. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    sommigen testen kunnen reageren op een eisprong. Vooral de kruidvat 2 voor 5 euro staat hier bekend om.

15. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Inderdaad, zelf mee gemaakt :) had zo'n 3 weken na de curettage weer een licht streepje op die test. Dat terwijl mijn testen al negatief waren geweest. Ovulatietest knalde op dat moment en was de dag erna weer negatief.

16. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ja helaas ik zelf ook!

17. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Ok... Dat is om het minder verwarrend te maken? Jeetje.....

Mn ovutest van vanavond was iets lichter.
    Morgen nog eentje en dan laat ik het even rusten. Al dat getest maakt me alleen maar onrustig ;)

Deel Deze Pagina