Op dag 63 van eerste cyclus na pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pancakes, 14 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Ugh, moet even van me af schrijven hoor. Op 8 augustus gestopt. 13 Tm 16 augustus onttrekking gehad. Sindsdien helemaal NIETS meer. Al drie keer getest, tegen beter weten in, want voel letterlijk niets geks. Vanmorgen laatste test. Volgens mij gewoon omo wit maar als ik hem dan in een bepaalde hoek in een bepaald licht houd, zie ik dan misschien iets? Nee, helemaal niets. Maar t begint wel lang te duren. Ik wil gewoon graag "meedoen". Heb het idee dat ik nooit meer ongesteld ga worden, zucht....

2. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik kan er helaas niet over meepraten, mijn cyclus begon na 33 of 34 dagen, weet het niet helemaal zeker meer. Maar ik begrijp de frustratie. Hopelijk snel een positieve test, of de rode duivels. Als het nog een maand duurt, gewoon even naar de huisarts stappen.

3. Ballon

Ballon Niet meer actief

Huisarts zal in deze niet veel doen. Kan even duren voordat je eigen cyclus weer op gang komt na het stoppen met de pil.

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    het kan wel 3 maanden duren tot je weer een cyclus krijgt. langer heb ik ook wel eens gehoord. heel irritant, maar niet veel aan te doen denk ik...

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.106
    17.112
    113
    Helaas kan ontpillen nu eenmaal echt shit zijn en lang duren. Als je na 3 maanden nog niet ongesteld ben zou ik wel de huisarts even bellen.
    Tot die tijd is het helaas nog even afwachten...

Hopelijk komt je cyclus gauw op gang!

6. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.700
    3.153
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik kan wél met je meepraten, helaas.
    De eerste keer duurde het 57 dagen. En nu zit ik op dag 83 en nog steeds niks.
    Ik heb ondertussen wel een doorverwijzing voor het ziekenhuis en heb binnenkort de intake daar.

Ik hoop voor jou dat je cyclus wel gewoon op gang gaat komen en je niet ook zo lang hoeft te wachten op je tweede..

7. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Hey Featherr, houd je ons even op de hoogte? Ben erg benieuwd wat eruit komt ih ziekenhuis. Begin me nu ook wel een beetje zorgen te maken, terwijl ik er tot nu toe zo relaxed in stond...

8. didi90

didi90 Actief lid

8 okt 2015
    399
    21
    18
    Mijn eerste cyclus duurde 136 dagen, toen naar de HA en gyn en een kuurtje provera gekregen en weer een onttrekkingsbloeding gehad. 88 dagen later had ik een positieve test in handen :) Ik weet hoe je je voelt, het is ontzettend k*t! Je kan alleen maar wachten wat irritant en onzeker is.. Wat bij mij het beste hielp was veel afleiding zoeken. Je kunt eventueel ovulatietesten gaan doen om te kijken of er iets gebeurd in je lichaam. Succes ;)

9. Roseline

Roseline Niet meer actief

Toen ik jaren geleden met de pil stopte na 14 jaar pil gebruik duurde het meer dan 100 dagen (117 volgens mij) voor ik ongesteld werd. Het is heel vervelend en frustrerend, maar het zegt niets...

10. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.656
    2.558
    113
    Ik ken het zie maar mijn onderschrift. Bij mij komt het helaas ook nog niet goed na 10 maanden dus ik ga door naar het ziekenhuis maar hoop voor jou dat het zich snel herpakt

11. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.700
    3.153
    113
    Vrouw
    Brabant
    In principe zegt de eerste cyclus helemaal niks. Dit kan echt door de pil komen ;)
    Ik word doorgestuurd omdat mijn 2e cyclus ook zo lang duurt. En omdat ik een hele doorpakkende huisarts heb.
    9 van de 10 wil echt dat jaar afwachten.

Dus echt. Probeer je nog geen zorgen te maken.
    En ik zal wel een topic openen als ik in het ziekenhuis start. Voor nu is er vrij weinig te vertellen behalve dat we een vragenlijst hebben ingevuld :p

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt.

Ik moest destijds maar liefst 126 dagen wachten voordat mijn eerste natuurlijke menstruatie doorbrak. Veel zwangerschapstesten versleten, maar echt niet zwanger. Uiteindelijk naar de huisarts gegaan die me vertelde dat het inderdaad lang kon duren na pilstop, maar dat ik vast gauw ongesteld zou worden.
    Het wonderlijke was dat ik een week later toen eindelijk ongesteld werd. Wat was ik blij!
    Daarna meteen regelmatig om de 28/29 dagen.

Het is erg vervelend en zeer frustrerend inderdaad, vooral als je een grote kinderwens hebt!

13. Klowee

Klowee Lid

13 sep 2016
    73
    9
    8
    België
    Ik zit nu op dag 87... er is een periode geweest dat ik vanalles dacht te voelen en continu testte. Nu heb ik het druk op werk en kan ik me 'gelukkig' op iets anders focussen. Ik heb het wat losgelaten en merk nu ook geen symptomen meer op.. (ik zocht er wat achter denk ik dus). Ik hoop wel dat de tweede cyclus niet weer zolang duurt dan

14. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Ha allemaal, bedankt voor jullie berichten. Ik voel me wel weer iets rustiger. Zaterdagochtend even een flinke 'mental breakdown' gehad. Lekker uitgehuild bij mijn man en ook gewoon aangegeven hoe ik er van baal en hoe ik het me allemaal aantrek enzo. We zitten op dag 66. Ik ga er gewoon maar vanuit dat ik voor het eerst ongesteld ga worden in 2017, haha... We merken het wel.

15. Daantje01

Daantje01 Actief lid

17 aug 2011
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi pancakes,

Ik zit nu op dag 69 na mijn ontrelkingsbloeding. Ik heb en paar tussentijdse bloedingen gehad en ben naar de huisarts geweest daarvoor. Die heeft gevoeld, kon niks vinden, dus ontpillen. Ik deed toen ovulatietesten. De huisarts gaf het advies om er mee te stoppen en om het maar laten gebeuren. Dat heb ik gedaan. Een tijdje daarna voelde ik me anders: eisprong dacht ik. Toch een ovulatietest gedaan en die was positief. Afgelopen woensdag heb ik mijn eisprong gehad.

Ik had er ook een hard hoofd in, maar het komt vast vanzelf.. misschien wel op een moment dat je het juist niet verwacht...

Ik weet hoe lastig het is. Ik hoop voor je dat je snel iets merkt!

16. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Ha Daantje, Ik moet je eerlijk zeggen dat ik nog niet 1 tussentijdse bloeding heb gehad. Eigenlijk helemaal nergens last van. Niet misselijk, geen gek gevoel aan mijn borsten, geen steken, geen gekke afscheiding, helemaal niets. Ik ben gestopt met de pil en alles lijkt nog wel hetzelfde, dat is enerzijds fijn, anderzijds frustrerend, omdat ik gewoon niet het gevoel heb dat er ooit nog iets gaat gebeuren. Ik wil eigenlijk juist nog niet aan de ovulatietesten gaan, omdat ik denk: straks duurt het nog een jaar voordat ik zwanger ben en dan zit ik nu al te testen.. Wat ik me ook nog afvroeg; een domme vraag wellicht, maar ik wil hem toch stellen: Als je zo'n lange cyclus hebt, heb je dan alsnog maar 1 ovulatie/eisprong? Of kun je er dan meerdere in 1 cyclus hebben? Nee toch? Want na je eisprong word je altijd ongesteld... Nouja, inmiddels op dag 67. We blijven maar even wachten, zoals ik gisteren zei: ik ga uit van 2017.

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.224
    23.297
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zou me echt nog geen zorgen maken! Bij mij duurde het ook zo'n 100 dagen en daarna gewoon een regelmatige cyclus van 27-32 dagen.

18. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Ah Liekje81, dat is precies even de reactie die ik nodig had! :) We merken het allemaal ook wel. Ik ben ooit op m'n 14e gewoon vanuit mezelf ongesteld geworden haha! Dat moet ik maar onthouden. En toen waren mijn ouders blij voor me en dacht ik alleen maar; gatver, wat moet ik hier mee.

Laat ik even genieten van het feit dat ik niet ongesteld ben :-D

19. Daantje01

Daantje01 Actief lid

17 aug 2011
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja en tussentijdse bloedingen zijn ook niet fijn hoor ;)

Ik was ook gestopt met die testen, pas begonnen toen ik wat voelde. Ik snap je heel goed, hopelijk merk je snel wat

20. Paaseitje1989

Paaseitje1989 Actief lid

16 aug 2016
    154
    10
    18
    Ik zit inmiddels op dag 100... En ik maak me echt vreselijke zorgen! Maar goed is niks aan te doen. Mijn moeder is ook zwanger geworden en werd ook zo onregelmatig ongesteld.. Dus er is hoop

Deel Deze Pagina