nou als het niet gepland is dan hoop ik voor je dat je niet zwanger bent. Wel naief om zonder voorbehoedsmiddelen sex te hebben als je met de pil bent gestopt. Ik neem aan dat je weet waarvoor de pil dient? En ik zou zeker school afmaken, misschien is bijles Nederlands niet zo verkeerd.
Zeg eh... je gaat iemand toch niet beoordelen op haar taalgebruik! Een beetje medelijden lijkt me wel op z'n plek. De gebruiksaanwijzing van een condoom lijkt me al een hele hindernis...
Nee dat is waar, maar mag toch wel aannemen dat ze wel weet wat er gebeurt als je zomaar stopt met de pil. Bedoel je krijgt tekst en uitleg als je voor het eerst bij de dokter komt voor dat ding. En de meeste mannen die sexueel actief zijn weten donders goed hoe ze een condoom moeten gebruiken Ik vind gewoon een klein beetje naief. Tuurlijk is het sneu als ze zwanger blijkt te zijn en ze wil het eigenlijk niet. Ik hoop ook voor die meid dat ze gewoon lekker ongi wordt.
dat is idd een beetje naief maar als mijn vader was overleden had die kl*te pil me ook gestolen kunnen worden, maargoed ik zou nog wel aan een condoom denken en vele met mij denk ik zo heeft ieder zijn eigen verantwoordelijkheids gevoel
Kan me levendig voorstellen dat je leven op z'n kop staat als er een dierbare is overleden, maar kan me absoluut niet voorstellen dat je dan wel zin hebt om van bil te gaan...en voor het niet gebruiken van voorbehoedsmiddelen is zeker in deze tijd GEEN excuus!
Dat was ook mijn gedachte Carmen, oei eng... maar miskien is het wat als men voorlichting krijgt op sgool? Hoop voor je dat je niet in verwachting bent, als dit niet de bedoeling was, ik denk dat je hele systeem gewoon erg van slag is door wat er is gebeurd met je paps. Neem nou eerst even rustig de tijd om dat te verwerken en ga weer aan de pil! Sterkte meid.
Ik heb wel sexuele voorlichting gehad op school hihihi Op een rooms-katholieke school.... dus dan weet je wel hoe dat gaat hihihi Maar ik vind geen voorbehoedsmiddel ook geen excuus.... zeker met al die ziektes die je kan krijgen foei foei daar wordt je bang van. En dan nog de zovele abortussen die gedaan worden per jaar Altijd een voorbehoedsmiddel gebruiken is toch echt noodzaak in deze tijd. (tenzij je zwanger wil worden zoals de de meeste van ons )
O my god! Ik moet zeggen dat ik dit niet een klein beetje naief vind, maar ontzettend naief. Ik hoop voor je dat je niet zwanger bent. Ik zou zeggen: testen!
Dat vind ik toch niet helemaal juist hoor! Ik werk zelf op een rooms-katholieke school en ben er ook altijd zelf geweest, en hun voorlichting is daar soms net beter dan op vrije scholen Ik hoop ook voor Jenna dat ze niet zwanger is, laat je even weten hoe het testen gegaan is?
hihihi bedoel ook niet dat het slecht was, maar het werd zo voorzichtig gebracht door men lerares met een rood hoofd. Gewoon leuke herinnering als ik eraan terug denk
jaaa echt prachtig, dat zijn echt dingen die je nooit van je leven meer vergeet. En op den duur zitten we zelf ook in dat schuitje hihi
Ik lees dit net en vind het vreemd dat ze nog niet gereageerd heeft. Ja sorry hoor, maar dat roept bij mij vraagtekens op.
Ben ook benieuwd hoe het is.. Zwanger.. Of niet..? Wel een beetje raar om haar zo te veroordelen, dat kind is 18, heeft net haar vader verloren en nederlandse les.. misschien heeft ze wel dyslexie.. En wie zegt dat ze 'gewoon' geen condoom gebruikt heeft..? Beetje jammer dat ze dan op deze site komt om hulp te vragen en ze dit om haar oren krijgt. Natuurlijk is het niet gebruiken van een voorbehoedsmiddel niet handig als je niet zwanger wil worden, maar dan nog. Daarvoor komt ze hier niet.
Ben het helemaal met je eens maja! Wat veroordelen we mensen snel... zeker op een forum waar je mensen niet in het gezicht toespreekt maar vanachter een anonieme computer. En eigenlijk help je er niemand mee vooruit...
als je dyslexie hebt maakt je NIET zulke spellingsfouten. Ik wordt er een beetje kriegel van als iedereen die slecht is in de Nederlandse spelling het maar op dyslexie gooit. Een beetje interesse op school, goed opletten en veel oefenen wil ook nog wel eens helpen.
Er zijn verschillende redenen waarom iemand moeite kan hebben met taal, en ik vind het zeer gevaarlijk om hier uitspraken over te doen zonder te weten waar het om gaat. Ik ben ook iemand die wel even zucht bij constante dt-fouten of 'breezer-taal', maar mensen daarop veroordelen... Een tijdje geleden was er nog zo'n topic met iemand die veel taal problemen had, en een aantal mensen reageerden net als jou. Bleek uiteindelijk dat dit meisje ernstige gehoorproblemen (doof) had (was), waardoor ze inderdaad veel problemen had met taal, zonder daar zelf iets aan te kunnen doen! Zulke opmerkingen kunnen dan érg hard aankomen! (HELP ...weinig ongesteld-topic) Bovendien, ik werk met mensen met zeer ernstige dyslexie en je zou verschieten van de taalfouten dat die mensen maken, hoeveel ze ook opletten en hun best doen! Ik zou dus zeggen, veroordeel niet te snel, we kunnen heel moeilijk van achter een anonieme computer inschatten hoe het komt, maar ondertussen kan die persoon al gekwetst zijn