zwanger, of symptoom van stoppen met pil?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jalea, 24 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    hallo allemaal,

Wij hebben 6 juni besloten ervoor te gaan... stoppen met de pil na 10 jaar de pil geslikt te hebben. dus 6 juni de laatste pil gehad, ongesteld geworden, en sindsdien geen pil meer geslikt.
    Sinds een paar jaar voel ik heel duidelijk mijn eisprong (en voel dan ook exact of het mn linker of rechter eierstok is). Afgelopen week voelde ik dat heel duidelijk aankomen, dus flink geklust :)
    Normaal gesproken is die krampachtige pijn/steken van mn eisprong hooguit 1,5 dag aanwezig, en dan heb ik nergens meer last van. Maar deze keer kreeg ik direct aansluitend er een soort gespannen/krampachtig gevoel in mn baarmoeder voor terug, waar ik de hele dag last van heb, vooral bij inspanning en het vrijen is nu ook erg pijnlijk (heel gespannen gevoel in mn baarmoeder, en nee dit voelt niet als teveel geklust hebben :) :) ). Nu weet ik dat dit ook een symptoom kan zijn van zwangerschap, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie dit ook wel eens gevoeld hebben na het stoppen met de pil terwijl je dus niet zwanger was?? Daar ben ik wel benieuwd naar, voordat ik super enthousiast word dat ik heeeel misschien nu al wel zwanger ben ofzo ;)
    ik kan me totaal niet voorstellen dat ik direct in 1x na 10 jaar pilgebruik zwanger zou zijn maarja... ik weet dat het wel mogelijk is.
    wie heeft hier ervaring mee?
    en wanneer kan ik eigenlijk een zwangerschapstest doen??

2. Hoi Jalea,

Ik heb van dat gevoel nog niet eerder last gehad. Maar over wanneer je kan gaan testen. Dat is al vanaf de dag dat je ongesteld zou horen te worden normaal, maar omdat je net gestopt bent met de pil kan het ook zijn dat je cyclus veel langer is dan normaal, omdat je lichaam weer op orde moet komen na het pil-gebruik. Dus het is als de test negatief is ook misschien wel omdat je dan te vroeg getest kan hebben. Dan is het gewoon geduld hebben en waarschijnlijk het handigste om na een week weer te testen.. Totdat je dan een positieve test hebt of je ongesteld wordt.

Groetjes Daphne

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Bovenstaande snap ik niet helemaal. Je slikt al 10 jaar de pil en je hebt dus al 10 jaar geen eisprong gehad, hoe kun je die de laatste paar jaar dan aanvoelen?

Hoe dan ook hoop ik dat je hem echt gevoeld hebt dit keer, want ongeveer 2 weken na die eisprong word je meestal ongesteld (of niet natuurlijk ;)) en weet je dus ook een beetje wanneer je kunt gaan testen.

4. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ja inderdaad: dat is dus ABSOLUTE onzin.....Dan kan dus niet :)

5. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    het is wat lastig uit te leggen, maar ik ben chronisch ziek en daardoor werkt bij mij vanalles en nog wat anders dan anders (vooral hormonaal is alles al jaren op de hobbel). Ik word ook al jaren door de pil heen ongesteld (heb bijv. de week voor mijn stopweek al mijn menstruatie, en in de stopweek gebeurt er dan 'niets' meer), en maand na maand +- 14 dagen voor mn menstruatie kreeg ik 1,5 dag vreselijke krampen/steken bij een eierstok, dus ben daar diverse keren mee bij de huisarts geweest maar die hield het erop dat ik ondanks de pil, wel degelijk mn eisprong voel :( ik begrijp het zelf ook niet hoor, want ik ben de afgelopen 10 jaar nooit zwanger geraakt. wel diverse keren niet ongesteld geworden tijdens stopweek, en dan na 8 a 9 weken opeens een enorme bloeding met vreselijke krampen, maar mn huisarts kon me er geen antwoord op geven of dat dan eventueel een miskraam was of niet.
    Ik heb minstens 7 verschillende anticonceptiepillen gebruikt, maar na een maand of 6 val ik weer terug in dit 'patroon' en houd mn lijf zich niet meer aan de regels. M'n huisarts heeft het veranderen van anticonceptiepil daardoor maar stopgezet en ik slik nu al 3 jaar dezelfde.

nu ik echt van de pil af ben, voel ik inderdaad exact hetzelfde (maar dan nog iets pijnlijker) dan ik de afgelopen jaren voelde rond deze tijd van de maand, alleen het draderige slijm is wat meer.

6. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    het zou natuurlijk kunnen Jalea, je zit nu dan nog 10 dagen voor je nod, als je tenminste een cyclus hebt van 28 dagen, voor echte symptomen lijkt het me wat vroeg maar het is niet onmogelijk!
    succes meid, ik hoop voor je dat het snel raak is.

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb echt vanalles gevoeld na mijn eisprongen. En ook het gevoel dat je nu beschrijft ken ik. Maar helaas dat was eigenlijk nooit een zwangerschap.

Het blijft toch raar hoor, je lichaam herontdekken na de pil, want ook al deed je lichaam toen raar, hij gaat nu nog vreemder doen!
    En natuurlijk hoop ik voor je dat je nu al zwanger bent, maar ik zou er nog niet van uit gaan, dan kan het alleen maar meevallen.

Groetjes Daphne

Deel Deze Pagina