Na miskraam grote kans op opnieuw zwangerschap?

Discussie in 'Miskraam' gestart door KellyMichelle85, 30 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KellyMichelle85

21 jul 2008
    29
    0
    0
    Reisverkoopster
    Amsterdam
    Hoi Allemaal,

Ik had deze maand hcg in mijn bloed maar ik ben toch ongesteld geworden dus dat was niet goed gegaan.

Nu vraag ik mij af of ik dan deze maand een grote kans heb opnieuw zwanger te raken of maakt dat echt totaal niets uit?

xxx Kelly

2. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    daar zijn de meningen over verdeeld

ik denk zelf dat het niet uit maakt maar ja ik weet het zelf niet eerlijk gezegd maar wat een naar idee dat je toch hcg hebt en dan ongi wordt meid bah

knuf liefs miriam en ik hoop dat je antwoordt krijgt

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik hoor verschillende verhalen. Veel mensen zeggen dat je meer vruchtbaar bent, maar volgens mijn arst maakt het niets uit. Gewoon afwachten dus.

4. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Inderdaad, ik heb veel verschillende ervaringen hierover gelezen.
    Zelfs ook gelezen dat je na 1e miskraam (1e zwangerschap) meer kans hebt op weer een miskraam! Dat probeer ik maar snel weer te vergeten.. :cry:
    Het is afwachten helaas... :(

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mijn huisarts zei dat dat niet klopt. De kans wordt zelfs iets minder. Maar zo zie je maar weer... Eigenlijk weet de wetenschap het ook niet zeker.

6. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Nee, inderdaad. Maar dan geloof ik liever jouw huisarts dan het bericht dat ik ergens las.. :) ;)

Nogmaals, helaas is het afwachten, hoop houden en positief blijven. :(

7. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Het verschilt denk ik

Ik was na mijn miskraam gelijk weer zwanger de volgende ronde, helaas toen weer een miskraam.

Nu deze ronde niet zwanger

8. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    daar valt volgens mij echt geen pijl op te trekken.
    mijn zus was na haar miskraam gelijk weer zwanger en bij mij heeft het na mijn miskraam maar liefst 13 maanden geduurd.......
    afwachten dus......succes!

9. Trees

Trees Niet meer actief

Neeh hoor na één miskraam neemt de kans niet toe op weer een miskraam. De kans is gewoon exact gelijk. Pas na meerdere miskramen neemt de kans (helaas) toe.

Volgens mijn gynaecoloog ben je niet extra vruchtbaar na een miskraam, maar het valt hem wel op dat vrouwen vaak weer snel zwanger zijn. Hij heeft daar zelf geen wetenschappelijke verklaring voor en doet het af als toeval. Toch hoop ik stiekem dat het geen toeval is...

10. KellyMichelle85

21 jul 2008
    29
    0
    0
    Reisverkoopster
    Amsterdam
    thanx voor jullie antwoorden.

Ja rot he snap er niets van. Ik was ook de hele tijd zo zenuwachtig misschien dat het daarom is mis gegaan. en in het begin wist ik niet waar die buikpijn vandaan kwam dus toen heb ik naproxennetjes geslikt tegen de menstruatiepijn dacht ik dus...

Maar ik was dus heell vroeg zwanger.

Ik heb me zo rot gevoeld.

Hoe kan het toch gebeuren he?

11. Trees

Trees Niet meer actief

Meid het komt echt niet door de zenuwen hoor! Er is al heel vroeg wat misgegaan met het delen van de celletjes. Hierdoor is het kindje niet levensvatbaar en wordt de zwangerschap vroeg afgebroken. Niet schuldig voelen!

12. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Dat dacht ik ook altijd ja. Maar ik las het gewoon ergens, zoals ik zoveel (eigenlijk té veel) lees op internet. Ik moet daar eigenlijk mee ophouden, met dat allemaal lezen. Laat ik me maar beperken tot deze site, want daar heb ik dan wel weer veel steun aan. Ik kan mijn verhaal krijg en wellicht ook mensen helpen met mijn verhaal.

Ik wilde je trouwens al een tijdje zeggen, dat ik jou heel positief vind. Teminste, hoe je je op dit forum opsteld. Ik vind dat heel knap. Mij zou de moed al lang diep in mijn schoenen verzonken zijn... :(

13. Trees

Trees Niet meer actief

Hihi inderdaad niet teveel lezen. Ik herken dat kwaaltje :oops: . Ik heb van mijn gynaecoloog een lijstje gekregen met kansen op gezonde zwangerschappen na miskramen. Na één miskraam neemt de kans op een tweede met een half tot één procent toe. De site heeft dus wel een beetje gelijk, maar de toename is nogal verwaarloosbaar vandaar.

Nog bedankt voor je compliment. Met name na de tweede miskraam had ik de moed behoorlijk verloren en toen ik voor de derde keer zwanger was, was negativiteit mijn 'middle name'. Vanaf het begin had ik er zo slecht gevoel over dat ik alleen maar zat te stressen. Ik heb denk ik al mijn paniek al opgebruikt ;). Het klinkt misschien wat zweverig, maar ik probeer het nu allemaal niet als negatief te zien. Het waren allemaal kleine wondertjes van ons tweetjes en wil niet dat dat alleen maar een negatieve klank heeft. Zo kort, maar toch heel bijzonder dat zo iets ontstaan is in mijn buik. Op de laatste goede echo zagen we echt een kleine witte pinda zitten. Dat was ons inieminie-beebje. We waren zo trots en dat gevoel probeer ik vast te houden. Als ik dat niet doe, ga ik er waarschijnlijk aan onderdoor ben ik bang.

14. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Maar zo is het natuurlijk ook. Je moet verder, niet bij de pakken neerzitten, want je kán dit niet beïnvloeden of voorkomen. En dat is een goede levensles voor een perfectionist en/of controlefreak (zoals ik.. :rolleyes:). Ik probeer ermee om te gaan, door te denken dat ik dit moest meemaken. Het heeft ervoor gezorgd dat ik dingen sneller accepteer, tenmiste, dingen waar ik niks aan kan veranderen. Het heeft me ook wel wat rust in mijn leven gegeven. Hopelijk kan ik dit volhouden als ik weer zwanger mag zijn..

15. KellyMichelle85

21 jul 2008
    29
    0
    0
    Reisverkoopster
    Amsterdam
    Bedankt voor al jullie reacties.

Ik ben nog jong en het was de eerste keer dus spannend allemaal.

Maar ik weet het zeker..mijn tijd komt nog wel

Liefs Kelly

Deel Deze Pagina