Zwanger.. of toch (hopelijk) niet...?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door selene, 10 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Bestel anders de test hier op het forum.
    Die geven met een streep aan of je zwanger bent dan niet ( zijn ook erg betrouwbaar :wink).
    Je hebt ze binnen enkele dagen al in huis..

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik snap het niet helemaal..
    wat is een wazig negatief streepje?
    de controlestreep zou er altijd duidelijk moeten staan, niet wazig want dan is er iets misgegaan.

je moet 2 strepen hebben voor een zwangerschap, dus als je die 2e streep bedoelt, dat die wazig was dan is de mogelijkheid er nog steeds

3. selene

selene Lid

10 nov 2007
    14
    0
    0
    reis adviseuse
    Ik heb een clear blue test gedaan, dan heb je een plus of een min. De controle streep was heel duidelijk, dus de test is goed gegaan. Alleen het was moeilijk aflezen wat het resultaat is, omdat het zo wazig was. Leek een min.. . Toen ik de test deed was het krap 2 weken terug dat ik onveilig sex heb gehad, dus daar kan het ook aan liggen.

Ik weet het niet, ik ben nog steeds niet ongesteld, is bijna 6 weken terug dat ik voor het laatst ongesteld was. Ben ongeloofelijk moe (ik ga 's avonds op de bank zitten om te eten en ben dan te moe om op te staan om af te wassen, douchen etc). Eet chocola en heb veel zin in patat en ander vet eten, wat voor mij echt vreemd is. Mijn idee van snack is normaal gesproken wortels of komkommer. Mijn lievelings eten is vegatarische pasta met spinazie en pijnboompitten (ook al vond ik dat helemaal niet lekker toen ik het had gister..) Nu eet ik smarties, nutsen en gummiebeertjes. (wat ik voor het laatst at toen ik 12 was..) Ben erg 'spacey' (kan moeilijk concentreren, doe van alles door elkaar heen omdat ik niet kan onthouden waar ik mee bezig was, dat begint op het werk op te vallen inmiddels..). Ben niet misselijk meer na het eten, alleen misselijk als ik niet elke paar uur wat eet.
    Nou is het wel zo dat ik me erg zorgen maakte over zwangerschap, dus mijn lichaam kan me voor de gek houden. Bovendien heb ik intussen door dat zwangerschap voor iedereen anders is.

Ik ben inmiddels wel zo ver dat ik me minder zorgen maak. Als ik zwanger ben, ben ik zwanger. Het is niet geplant en zou moeilijk zijn om alles alleen te doen en financieel rond te krijgen, maar ik zou het kunnen mocht de noodzaak daar zijn. Ik zou nog steeds liever niet zwanger zijn, maar als ik het wel ben, is er toch niets aan te doen (niets wat ik bereid zou zijn om te doen in ieder geval). Dan laat ik het kind komen, zal ik ervan houden en zorgen dat ik de beste moeder ooit ben. Het lijkt allemaal wel erg abstract op het moment. Alsof ik toch nooit echt zwanger kan zijn..

Ik wacht tot volgende week woensdag. Dan doe ik de test opnieuw (mocht ik nog niet ongesteld zijn). Dit keer de test van de webwinkel hier (bedankt voor de tip!) en ga ik naar de GGD voor SOA onderzoek (kan ook soa zijn...) Ga meteen even vragen of zijn zwangerschap bloedtesten kunnen doen.. als ik er toch ben. Of weet iemand hier of ze dat doen?

Dus nu probeer ik er zo weinig mogelijk mee bezig te zijn. Aankomend weekend heb ik wel al mijn plannen afgezegt en ga ik heerlijk uitrusten.. Zo belachelijk moe als ik ben... echt niet normaal..

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Tja meis, de 'klachten' die je hebt klinken wel erg als zwangerschapssymptomen. Maar wat je zegt, je lichaam kan je ook heel goed voor de gek houden. Zelfs zo dat je werkelijk elke kwaal wel kan krijgen ;) Wat onzeker voor je zeg! Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt. Wat duurt wachten dan lang he :(
    Wel fijn dat je er zo rustig onder bent, tenminste dat lees ik een beetje tussen de regels door. Dat je als je wel zwanger blijkt te zijn er het beste van wil maken, klinkt positief. Straks zul je zien dat je niet zwanger bent en je nog stiekem teleurgesteld bent ook ;)
    Nou ja, afwachten maar! Als je afleiding of een luisterend oor (oog..) wil kan je hier altijd terecht!

5. Kimmies

Kimmies Actief lid

9 mrt 2007
    205
    0
    0
    ik denk dat het allemaal wel meevalt.

Maar even wat de testen betreft; daarom vond ik die van clear blue met zwanger of niet zwanger het fijnst; geen getwijfel over de dikte van streepjes en zo; gewoon heel duidelijk wel of niet!

Succes

6. Kimmies

Kimmies Actief lid

9 mrt 2007
    205
    0
    0
    ik denk dat het allemaal wel meevalt.

Maar even wat de testen betreft; daarom vond ik die van clear blue met zwanger of niet zwanger het fijnst; geen getwijfel over de dikte van streepjes en zo; gewoon heel duidelijk wel of niet!

Succes

7. selene

selene Lid

10 nov 2007
    14
    0
    0
    reis adviseuse
    Ik zou bijna de titel van het onderwerp veranderen.. Vanmorgen weer test gedaan (2x zelfs..)

Positief..

Ik had het al een beetje verwacht. Ik werd maandagmiddag en dinsdag middag misselijk van bepaalde geurtjes en mijn tepels zijn mega gevoelig.

Nou ja.. het is nu dan 3 weken. Ik denk dat het nog even voor me hou. Het is nog zo vroeg. Eerst maar even nadenken hoe ik het allemaal ga doen, dan ben ik beter voorbereid wanneer ik het aan ouders, broer en vader van kind ga vertellen. Kan me niet voorstellen dat 1 van hen een gat in de lucht springt (nou ja, misschien van schrik), maar weet in ieder geval 100% zeker dat ik de steun van mijn familie heb.

8. valhalla

valhalla Niet meer actief

Tja uitbundig feliciteren is misschien niet echt op zijn plek (?) maar hoop dat het met jou en je baby goed gaat.

Vond het wel heel mooi wat je schreef over dat je de beste moeder ooit wil zijn... Succes de komende tijd met je moeheid, het wennen aan het idee en alles wat je de komende tijd nog voor je kiezen krijgt!

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi selene

ik wil je wel graag feliciteren omdat jij het mooiste mee gaat maken wat een vrouw maar kan oke misschien niet helemaal gepland en was liever wat later geweest maar zoals je zei dat je de beste moeder ooit zal worden daar geloof ik heilig in zelfs met weinig geld kun je je kindje gelukkig maken

wen nog maar even lekker aan het idee en tegen de tijd dat je je kleine frummel ziet ben je net zo verliefd als wij allemaal op ons kleintje

groetjes nathalie ;)

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Jemig meid, zal toch even schrikken geweest zijn! Ook al had je het een beetje verwacht.. Wil je toch feliciteren want het groeien van een mensje in je buik is wel heel bijzonder! Wat fijn ook dat je weet dat je familie achter je staat, daar wordt het al wat makkelijker van. Echt, het zal misschien zwaar worden zo nu en dan maar als je hier met enkele jaren op terugkijkt ben je zo trots op je kindje dat je alle 'ellende' allang weer vergeten bent ;)
    Succes en ik hoop dat je een beetje van je zwangerschap kan genieten!

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Wow Selene... dat is toch nog een hele verrassing! :confused:

Ik denk dat duizenden vrouwen juichend een gat in de lucht zouden springen als ze in jouw situatie zaten. Maar ja... jij bent er eigenlijk nog niet zo aan toe en dan ben je helemaal niet zo blij natuurlijk.

Toch wil ik je van harte feliciteren, en ik denk zeker dat je er de komende tijd naartoe zult groeien. Je hebt gelukkig je leeftijd mee (je bent geen tiener meer) en je hebt een vaste partner, en je bent gek op elkaar, ook al zie je elkaar niet regelmatig...
    Ik denk dat jullie in de komende maanden zeker een oplossing zullen vinden. En bedenk maar dat het zo'n groot en mooi wonder is, dat er nu in je buik groeit. Jullie gaan er vast wel uitkomen samen!
    Gelukkig duurt het nog zo'n acht maanden, da's een hele tijd om van allerlei dingen te regelen.

12. selene

selene Lid

10 nov 2007
    14
    0
    0
    reis adviseuse
    Bedankt allemaal. Ik moet zeggen dat ik er wel ontzettend ondersteboven van ben evengoed.. Nooit verwacht, toch gekomen zullen we maar zeggen.

En ja, ben wel nog steeds van plan de beste moeder ooit te zijn. Is het vreemd er zo mee bezig te zijn? Als ik in de stad loop, boodschappen doe (wat mag wel, wat mag niet qua eten..), naar mijn werk ga, met alles ben ik ermee bezig hoe het nu veranderen gaat. Terwijl er geen garantie is dat het goed gaat. Ik weet dat dit heel negatief overkomt, maar ik ben ondergewicht (ik ben 1.59 en weeg gem 42 kilo), mijn hele leven al geweest.

Ik heb ooit aan mijn huisarts gevraagt wat hiervan de consuquenties zijn. Hij zei dat ik mischien meer moeite zou hebben met zwanger worden (...tja...) en dat er een verhoogde kans van miskraam is... nu ik zeker weet dat ik zwanger ben, is dit een beanstigende gedachte. Ook al is het niet geplant, ik wil het kindje nu wel laten komen, en gezond!

Oh, en ben ik de enige die in de late middag/vroege avond misselijk is en niet echt 's ochtends?

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Angst voor een miskraam is heel normaal, dat zal (bijna) iedereen wel herkennen. Volgens mij als je gewoon eet is die kans bij jou echt niet groter. Lijkt me tenminste sterk. Maar daar weet ik ook te weinig van af. En garantie dat het goed gaat heb je nooit, ook niet als je de 12 weken voorbij bent. Zwanger zijn is gewoon spannend. Probeer stiekem ook wel ergens nog te genieten ;)
    En die misselijkheid is ook heel normaal dat je dat 'savonds hebt, is bij iedereen anders. Bij mij was het onvoorspelbaar en de ene dag 's ochtends, dan weer 's avonds of juist in de middag of de hele dag :(
    Alleen maar leuk om er zo mee bezig te zijn als je in de stad loopt enzo, bereid je je vast voor!

Deel Deze Pagina