zwanger of toch niet?...bah

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lily2006, 18 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Ik weet niet zeker of dit topic hier hoort aangezien we officieel niet proberen zwanger te worden en ik de pil dus nog slik...ik plaats em toch maar hier omdat ik hoop wél (onverwacht) zwanger te zijn...

Al sinds 10 dagen heb ik klachten als buik- en rugkrampen, zware en gevoelige onderbuik, vermoeidheid en roze afscheiding, terwijl ik nu zéker geen bloeding hoor te hebben.

Vandaag naar de dokter gegaan (ik wilde eigenlijk niet, bang dat hij me een zwaardere pil voor zou willen schrijven) omdat mn moeder zei "het zijn WEL je voortplantingsorganen!" en het enige waar hij aan dacht was dat ik zwanger kon zijn. Dus een zwangerschapstest gedaan, maar deze was negatief :cry:
    Vervolgens heeft hij me naar huis gestuurd met pijnstillers zonder gezegd te hebben wat er dan WEL mis kan zijn, maar als ik niet zwanger ben maak ik me pas echt zorgen!

Maar, als ik de vroegste datum bereken dat ik zwanger had kunnen worden, is de dag dat ik kan testen pas in dit weekend, dus misschien toch te vroeg getest? Als de klachten niet overgaan of erger worden doe ik denk ik volgende week nog een test. Wat denken jullie?

Hoewel ongepland, hoop ik het toch zo!

x Lily

2. bloempje0

bloempje0 Actief lid

5 nov 2007
    328
    0
    0
    Hoi!

Hoezo dacht je dat h.a je een zwaardere pil zou toeschrijven?
    Ik denk zelf dat de pil niet bij je past, je kunt een lichtere pil vragen. Ik had die klachten ook toen ik een bepaalde pil slikte, bleek dat die te zwaar voor me was en kreeg toen een lichtere pil en toen bleven de klachten weg.

Beterschap en hoop dat je er gauw achterkomt vanwaar je klachten vandaan komen. En je nooit laten afschepen bij welke dokter dan ook, loop pas de deur uit als alles 100% duidelijk is. ;)

3. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Maar, ik heb deze pil (mycrogynon 20) al meer dan een jaar en nooit klachten gehad?

Ik was er bang voor omdat ik jaren geleden eens naar de dokter (oude huisarts) ben gegaan omdat ik vaak krampen had (niet zoals nu) en deze na gevoeld te hebben of mijn baarmoeder normaal was mij een zwaardere pil voorschreef....(waar ik dus niet blij van werd)

De kans dat ik zwanger ben zit erin omdat ik m ben vergeten...

Voor mezelf heb ik besloten dat ik volgende week nog een test doe, en als deze negatief is en de "klachten" nog niet voorbij ik opnieuw naar de huisarts ga.

4. bloempje0

bloempje0 Actief lid

5 nov 2007
    328
    0
    0
    Hoi!

hmm dan zal het denk ik niet aan de pil kunnen liggen. Meisje ik weet het ook niet. Natuurlijk is er een kansje dat je zwanger raakt wanneer je de pil vergeet.
    Misschien inderdaad te vroeg getest of de klachten komen van iets anders.

Je zou volgende week nog eens een testje kunnen doen.
    Blijf je ondanks je twijfels toch de pil door slikken, wat zei de huisarts hierover?

Heel veel succes, hoop dat je zwanger bent. ;)

5. Delilah

Delilah Niet meer actief

Als je denkt dat je misschien zwanger bent zou ik in ieder geval stoppen met de pil want dat is niet goed voor een evt kindje. Verder zou ik dan uit gaan van jou berekening en dan nog eens een test proberen... Succes!

6. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Ja, ik heb inderdaad getwijfeld of ik nu zou stoppen met de pil, maar volgens mij haal ik mn lichaam nog veel erger in de war als ik nu plotseling het gebruik afbreek...

Ik ga in ieder geval een test doen op de dag dat ik mijn bloeding zou moeten krijgen, want als ik zwanger ben ga ik ervanuit dattie dan zeker positief moet testen...

En als ie dan weer negatief test ga ik echt de dokter ;lastig vallen, want wat heb ik dan in godsnaam wél? Het patroon past gewoon nergens anders bij...(tenminste, voor zover ik kon vinden....)

x Lily

Deel Deze Pagina