genitale herpes en zwanger worden

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Anne11, 4 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne11

Anne11 Nieuw lid

4 sep 2022
    4
    0
    1
    Mijn man heeft genitale herpes en ik niet.Wij hebben geen vruchtbaarheidsproblemen.Kan ik omdat ik niet besmet wil worden behandeling IUI of IVF aanvragen, of is dit geen "geldige reden"?Bedankt!

2. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    Dat lijkt mij geen geldige reden nee.. je kunt gewoon seks hebben zodra hij geen actieve infectie meer heeft. Ik ben overigens ook 15 jaar bekend met herpes genitalis maar heb mijn man het nog nooit gegeven gelukkig.

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.660
    27.306
    113
    Vrouw
    Zelfinseminatie kan ook he? :)

4. Anne11

Anne11 Nieuw lid

4 sep 2022
    4
    0
    1
    Dankjewel voor je reactie!Zou dit ook geen geldige reden zijn voor IUI?Dat is toch minder "ingrijpend" dan IVF?Als ik mag bragen: heb jij veel last van je herpes?Hevige eerste uitbraak?

5. Anne11

Anne11 Nieuw lid

4 sep 2022
    4
    0
    1
    Is inderdaad misschien een optie...

6. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    Nee ik kan mij echt niet voorstellen dat dit een geldige reden zou zijn. En eerlijk gezegd snap ik ook niet zo goed waarom je dat zou willen.. je kunt toch gewoon pas weer seks hebben als hij geen blaasjes meer heeft? Dan is hij ook niet besmettelijk. Het sluimert wel in zijn lichaam en kan tot uiting komen als zijn weerstand laag is maar als het goed is zullen de daaropvolgende "aanvallen" veel minder heftig zijn dan die allereerste keer.

Hier al heel lang geen uitbraak meer gehad. Als ik er wel last van heb haal ik een kuur via de huisarts en is het na 4 dagen weer over. Dus nee, ik heb er geen last van. De eerste keer was wel heftig en pijnlijk maar dat is volgens mij altijd zo de eerste keer.

7. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.902
    6.466
    113
    De tijd tussen uitbraken kan echt meerdere jaren zijn. Ik zou dus goed afwachten tot hij geen last heeft van blaasjes, en het dan via de natuurlijke weg proberen. Als hij alert is op symptomen, loop jij vrijwel geen risico.

8. Anne11

Anne11 Nieuw lid

4 sep 2022
    4
    0
    1
    Ja, ben gewoon wat ongerust.Dus men is dan toch niet zo soepel om aan IUI of IVF te beginnen?Dacht als je dat echt "wilde", dat dat dan wel kon...

9. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    Afgezien van dat het een godsvermogen kost lijkt het mij ook niet helemaal fair tegenover de mensen die al heel lang wachten en er echt van afhankelijk zijn door vruchtbaarheidsproblemen. Sowieso zou ik nooit zelf voor IUI of IVF kiezen als het niet nodig zou zijn, zoals in jullie geval

Krv vindt dit leuk.
  10. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Misschien een gekke vraag maar hebben jullie nu/afgelopen tijd (buiten het zwanger worden om) dan ook geen sex? :|

bozoe vindt dit leuk.
  11. Reigertje

Reigertje Actief lid

6 mei 2021
    201
    219
    43
    Vrouw
    Ik wil nu niet zuur overkomen maar ik denk dat je iui of ivf nu een beetje onderschat. Dat ga je niet doen omdat je dat wil, maar omdat het moet.

verder eens met mijn voorgangers hier.

LaLaS, JosjeM en Krv vinden dit leuk.
  12. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    Waarom wil je dit? Heb je nu ook geen seks dan? Want als je gewoon seks hebt, dan hoef je toch geen IVF ofzo? Dus wat is je reden dat je het zo wilt? :)

Deel Deze Pagina