Zwanger.... of toch niet? help!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Tumdee, Oct 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tumdee

Tumdee Nieuw lid

Oct 10, 2009
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo mensen,

Ik wil graag weten wat jullie denken over mijn situatie, of ik zwanger ben of niet.

Het zit namelijk zo:

Ik en mijn vriend hebben sex gehad zonder condoom, hij is niet klaargekomen in mij en ik gebruik ook geen pil.

Ik ben 2dagen over tijd met mijn minstruatie en ben in deze maand nogal aangekomen. heb af en toe hoofdpijn en mijn borsten zijn ook lichtjes gevoelig en ben ook af en toe heel lichtjes misselijk.

Is het mogelijk dat ik zwanger ben?
    Hoor ik nu al een buik te hebben?
    Kan het mogelijk zijn dat ik nog niet minstrueer vanwege de stress en hoeveel dagen wordt dit ongeveer uitgesteld vanwege de stress?
    Moet ik nog wachten met het doen van een zwangerschapstest?

Ik weet dat het veel vragen zijn, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Groetjes, Tumdee

2. Neutron

Neutron Lid

Oct 7, 2009
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Tumdee,

Zwanger worden kun je ook door voorvocht! dus je vriend hoeft niet perse klaar te komen in jouw, als ik jou was zal ik nog een paar dagen wachten met een test kopen.. ben je volgende week nog niet ongesteld zou ik een test kopen en die gewoon doen.. en kijken wat daar uit komt! Zegt die test dat je niet zwanger bent, en je houd deze klachten dan zou ik 2 weekjes wachten, en dan nog een keer een test doen.. en anders ff een afspraak maken bij de huisarts als de klachten blijven aanhouden!

In iedergeval suc6!!

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als je nu al overtijd bent kun je een test doen...zou ik zeker doen om zeker te weten hoe of wat. Want je kunt inderdaad zwanger raken door voorvocht. dat je deze maand bent aangekomen zegt niets want je komt van zwangerschap in principe pas in de verdere maanden aan, maar bij iedereen is het weer anders.

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    en wederom is er maar 1 antwoord mogelijk op deze vraag.... een test doen! :)

5. prrrsam

prrrsam Bekend lid

Jan 1, 2009
    987
    1
    18
    Misschien ligt het aan mij, maar waarom in hemelsnaam doe je geen test? Nu eentje en over een paar dagen nog een keer. Wij kunnen je niet vertellen of je zwanger bent.

Ik snap best dat je zenuwachtig bent, maar alsjeblieft doe gewoon een test.

6. Alita

Alita Niet meer actief

testen is het enige antwoord!!!

7. Tumdee

Tumdee Nieuw lid

Oct 10, 2009
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel erg bedankt voor jullie adviezen :)
    ik ga meteen een test kopen en kijken wat eruit komt.

Nogmaals bedankt ;)

Groetjes,
    Tumdee

8. Alita

Alita Niet meer actief

succes ben benieuwd!!!

9. Maddie

Maddie Fanatiek lid

Sep 15, 2009
    1,391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Ook veel succes, ennn, ben ook benieuwd!
    als je bij kruidvat die testen van 2 voor 5 € koopt, kun je bijv. morgen testten en over een paar daagjes nog een, ;)

10. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    #10 Johannal, Oct 11, 2009
    Last edited: Oct 11, 2009
    Ik ben 2dagen over tijd met mijn menstruatie en ben in deze maand nogal aangekomen. heb af en toe hoofdpijn en mijn borsten zijn ook lichtjes gevoelig en ben ook af en toe heel lichtjes misselijk.
    2 dagen over tijd zijn wil niet meteen zeggen dat je zwanger bent. Ook het aankomen, de hoofdpijn en zelfs je gevoelige borsten zijn geen duidelijke tekenen van een zwangerschap. Je kan namelijk elke maand andere pre-menstruele klachten hebben.

Is het mogelijk dat ik zwanger ben?
    Ja het is mogelijk dat je zwanger bent, van voorvocht kan je namelijk ook zwanger raken.

Hoor ik nu al een buik te hebben?
    Nee dat hoort niet perse. Een enkele keer komt het voor dat zwangere vrouwen al heel vroeg een opgezette buik hebben. Dit is dan te wijten aan opgezette darmen.

Kan het mogelijk zijn dat ik nog niet menstrueer vanwege de stress en hoeveel dagen wordt dit ongeveer uitgesteld vanwege de stress?
    Ja, dat is heel goed mogelijk, het aantal dagen dat je je menstruatie later kan verwachten is niet te zeggen. Hiervan is geen enkele stelregel.

Moet ik nog wachten met het doen van een zwangerschapstest?
    Nee, op het moment dat je je menstruatie verwacht kan je al een test doen. Bij positief (zwanger) ben je zwanger bij negatief (niet zwanger) zou je een aantal dagen later nog eens kunnen testen. Zwangerschapstesten meten nl de HCG waarden in je urine en het kan zijn dat deze waarden op dit moment nog zo laag zijn dat de test negatief toont. Dat je dan niet zwanger bent is niet 100% zeker. Test voor 100% zeker na twee dagen nog eens (dan is de hoeveelheid HCG ook weer verdubbeld).

Over het algemeen kunnen wij geen enkele uitspraak doen voor je. Vrouwen die heel graag zwanger willen worden merken maand na maand dat je eigen lichaam gemakkelijk een loopje met je neemt door telkens andere signalen af te geven. De ene keer betekent veel last hebben van je borsten wel zwanger en een andere keer weer niet. Er bestaat geen enkel symptoom waardoor je zeker kunt weten dat je zwanger bent. Dus op naar het Kruitvat en koop de 2 voor 5 euro zwangerschapstesten. Deze testen zijn behoorlijk betrouwbaar, goedkoop en meten al een zeer geringe HCG waarde.

Als ik even met je meereken; je bent nu 10/10 3 dagen over tijd. Dan heb je (mits je een regelmatige cycus hebt) omstreeks 26/09 je eisprong gehad. 24, 25 en 26 september waren zo jou meest vruchtbare dagen. Is het in die tijd geweest dat je onveilig hebt gevreeën dan is de kans dat je zwanger bent zeker aanwezig

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nou ik was een paar dagen over tijd en mijn borsten leken wel bloemkolen dus het kan wel na een paardagen al bij mij zeker weten haha, En ik was ook zwanger heb pas een halve week later getest omdat ik me kop in het zandstak maar me lichaam was al duidelijk zwanger en voor al me borsten die deden toch pijn pffff.

Groetjes

12. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    Het kàn wel het is alleen geen zekerheid dat wanneer je borsten als bloemkolen hebt je ook daadwerkelijk zwanger bent bij sommige vrouwen is dit een onderdeel van hun pms. Er is (mijns inziens) geen enkel symptoom dat alleen maar betekend dat je zwanger bent. Zelfs het uitblijven van je menstruatie is geen garantie... Maar alles kan dat blijkt.

Al nieuws van de TO?

Share This Page