hallo dames... ik heb een vraagje anderhalf jaar voordat ik in verwachting raakte heb ik de pil laten staan.. ( inet om zwanger te raken maar ik had er geen zin meer in ) nu heb ik toen ander voorbehoedmiddel gebruikt en hebben we vorig jaar maart besloten dat we graag een kindje zouden willen dus in april werd ik zwanger nu ben ik bevalleen en wil graag weer aan de pil maar nu heb ik nog drie strippen van die pil liggen die ik toen heb gebruikt kan ik daar zomaar weer mee beginnen of moet ik toch eerst een afspraak maken bij de huisarts? en dan nog dit volgens mijn vk kan ik onderwijl ik nog vloei gewoon beginnen met de pil en hoef ik niet mijn eerste menstruatie af te wachten kan het dan zijn dat het vloeiien ook eerder stopt? zijn er dames die hier ervaring mee hebben? alvast bedankt!
Hier psies t zelfde verhaal als bij jou. Straks wil ik ook weer aan de pil oid. Maar volgens mij kun je niet alle pillen gebruiken als je ook borstvoeding geeft. Ben ook benieuwd naar reacties..
Hangt er idd vanaf of je borstvoeding geeft of niet. Als je geen borstvoeding geeft zou je gewoon de "oude" strippen kunnen gebruiken, mits ze niet over datum zijn natuurlijk. En mits ze voor de tijd ook goed bevielen. Je kunt idd beginnen voordat het vloeien is gestopt, ik denk niet dat dan je vloeien eerder ophoudt.
ik geef geen borstvoeding helaas want dit wou bij mij niet... maar dan hoef ik dus niet eerst naar een dokter ofzo.... en hoe zit dat da nmet de veiligheid van d epil ?
Meestal is een pil na 2 weken slikken weer veilig, tot die tijd kun je het beste een extra voorbehoedsmiddel kunnen gebruiken zoals bv een condoom. Wat betreft het vloeien, dat zal niet minder worden of sneller stoppen. Na de bevalling heb je een wond in je baarmoeder die zich aan het herstellen is, reken op 4 tot 8 weken vloeien. (soms langer) Groet van Kiki
heb voor de zekerheid net de dokter gebeld en ik kan gewoon weer beginnen met die pil... allleen be nik dan niet veilig ik ben pas weer veilig als ik mijn eerste menstruatie weer gehad heb...