Hey ladies, Hier nog in ronde twee. Heb mijn eisprong gemist door de ovulatietesten van de kruidvat. 1e ronde een cyclus gehad van 42 dagen. Zit nu op dag 25 van mijn tweede cyclus. Deze maand netjes om de dag geklust Heb mijn eisprong ook niet gevoeld net als vorige maand. Maar ja, je hoeft hem ook niet steeds te voelen.... Hoe was jullie cyclus in ronde twee? Xx
Ik zit nog in ronde 2 dus durf het niet te zeggen. Als ik me cyclus aan hou van ronde 1 dan heb ik gister me eisprong gehad maar begin nu slijm te krijgen dus ben benieuwd. Ga vandaag en de komende dagen gewoon weer aan de klus.
Hoe weet je nou eigenlijk dat je je eisprong hebt gemist?? Of dat je helemaal geen eisprong hebt gehad? Wij zijn al best een poos bezig en vraag me wel eens af of ik iedere maand een eisprong heb?? Maar hoe kom ik hier achter?
Mijn 2e ronde duurde langer dan de eerste.. Dus toen een latere eisprong. @femmie: door te tempen kun je kijken of je een eisprong hebt.
Hoi Ik test mijn eisprong met ovulatietesten Zo kan ik weten wanneer mijn eisprong eraan zit te komen. Omdat de testen van het kruidvat voor mij niks zijn gebleken heb ik nu dus geen zicht op wanneer mij eisprong was/moet komen. Heb vandaag wel heeeel licht last van bruin/bloedverlies. Dat kan twee kanten op...of innestelingsbloeding / ongesteld worden
Had voor mijn beurt gesproken. Heb nu sinds zondag elke dag last van druppeltjes bloedverlies. Echtheid weinig dus. Nu al wel 4 dagen. Wie herkent dit?
Ik heb dat ook wel eens gehad, volgens de huisarts een menstruatie in lichtere vorm. Maar dat was in mijn geval zo, bij jou kan het heel iets anders zijn natuurlijk.
Ik kan me herinneren dat ik dit eerder had maar dan verloor ik meer. Nu zijn het echt maar 2-5 druppels op 1 dag. En dat vandaag niet meer. Gek hè. Wil natuurlijk heel graag dat het een innesteling is maar het kan idd ook een lichte ongesteldheid zijn. Indien het nou wel een innesteling was....wanneer zou ik dan een voorzichtig testje kunnen doen om dat uit te sluiten?
Gek hè het menselijk lichaam. Vandaag weer wel een paar druppels. Eerlijk gezegd kan het natuurlijk ook een lichte "vorm" van menstruatie zijn. Aangezien mijn laatste menstruatie op de eerste "druppel dag" 25 dagen geleden was. Dat lijkt mij dan weer best vroeg voor een nieuwe ronde maar alles kan tijdens de fase van ontpillen. Blijft spannend.
Ik snap er niks van, een lichte vorm van menstruatie? Een paar druppels? Druppeldag? Je bent (desnoods kort of licht) ongesteld of niet. Een menstruatie kan met spotting beginnen, maar de eerste dag van een nieuwe cyclus begint als je echt bloedverlies hebt. Het is pas de 2e ronde waardoor je nog geen inzicht hebt in je cyclus en het KAN best variabel zijn. Qua testen meestal je langste cyclus aanhouden (of 2 weken na je eisprong als je die zeker weet). Voor nu zou ik dus hetzelfde aan houden als je eerste cyclus: 42 dagen dus over 17 dagen. Dat hebbende uitgerekend vraag ik mij af: je zegt dat je je ei gemist hebt, maar wellicht moet ie nog komen. De periode na je ei is minder variabel dan ervoor (gemiddeld ong 14 dagen, kan ook 12-17 zijn) En spannend...blijft het altijd
Hoe weet je zo zeker dat je je eisprong hebt gemist als je hem niet voelde en geen testen gebruikte? of heb je al een regelmatige cyclus
Sorry als ik mijn verhaal terug lees vind ik het al knap van jou dat je er iets uit hebt kunnen halen. Ik had te snel op verzenden gedrukt en had het stukje niet terug gelezen. Hahaha Wat ik bedoelde was dat mijn laatste menstruatie nu 31 dagen geleden is vandaag. En het druppelen van een heel klein beetje bloed(1 keer op de dag) nu tot gisteren bij elkaar 6 dagen heeft geduurd. Dus het druppelen is gestart op dag 25 van mijn cyclus. Kan dus heel goed een lichte menstruatie zijn. Maar naar mijn idee (voor wat ik weet) bestaat een lichte menstruatie niet. Je verliest toch altijd veel bloed als je ongesteld bent? Geen druppel op 1 dag. Daarom twijfel ik of het geen innetstelingsbloeding was. Dat ontpillen is niks voor mij wordt er echt onzeker van
Owh zo Tja ik weet natuurlijk niks zeker en ben ook geen arts, maar ik vind 6 dagen wel wat lang voor een innestelingsbloeding. Wellicht dat het kan hoor. Stel dat het een innestelingsbloeding is dan zou ik 10-12 dagen na het begin van de bloeding aanhouden als test datum dus over 4 tot 6 dagen. Maar wees je ervan bewust dat het niet per definitie wat te betekenen heeft. Ik heb ik wel vaker al bruinverlies (zo noem ik het) tijdens mijn luteale fase gehad. Ik vond dat erg a-relaxed (heeft t vruchtje dan uberhaupt kans om in te nestelen?), maar het schijnt vaker voor te komen en normaal te zijn. Aan de gyn gevraagd en ook hier. Waardeloos he die onzekerheid. Ik had en heb t ook hoor, mijn 4e cyclus duurde opeens heel lang, maar ik kende na maanden mijn cyclus op een gegeven moment wel. Maar nu t afscheid van Ukkie* lijkt alles weer anders... Nou ik ben wel benieuwd hoe het verloopt bij je. Succes
Als ik het zo terug reken kan het natuurlijk een ongesteldheid zijn geweest die begon op 17 maart, alleen heb ik nooit een ongesteldheid gehad waarbij ik 5 dagen op maar 1 moment van de dag 2 á 3 druppels bloed verloor. volgens sommige mensen is dit dus wel mogelijk. Als ik kijk naar de eerste dag van mijn laatste menstruatie dan was die op 20 februari. Het aantal dagen verschil tussen 20 februari en 18 maart is: 26 dagen. Dan had ik een hele korte cyclus. ontpillen is geen fijne periode...