Lakentjes wassen, wit of bont?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamatobe85, 4 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamatobe85

2 okt 2013
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames,

Het is zover, bij ruim 34 weken zwangerschap zijn eindelijk de meubeltjes van onze babykamer gearriveerd. Een mooi moment om alles eens te gaan wassen.

Nu heb ik een aantal lakentjes die spierwit zijn, maar een felroze band aan de bovenkant hebben. Deze om precies te zijn: Briljant Laken Stip Fuchsia 75 x 100 cm | Lakens | Baby-Dump

Kan ik die het beste bij de gekleurde was wassen (met het risico dat er iets afgeeft en het witte gedeelte niet meer zo mooi wit is), of zouden jullie het bij de witte was doen?

Ik ben van plan alles op 30 graden te wassen.

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou ze de eerste keer wellicht helemaal apart in een klein wasje doen, en dan wel met een goed kleurwasmiddel zodat de roze strook niet gaat afgeven op het wit.

Leuke lakentjes :)

3. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Sluit me aan bij Rosao!

4. Sproetepetoet

Sproetepetoet Actief lid

18 jul 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeker weten met een bont wasmidddel!

5. Mamatobe85

2 okt 2013
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt dames! De eerste lading kleertjes zit er nu in, hierna de witte was en dan de lakentjes. Wassen was nog nooit zo leuk ;)

6. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    ik steek hier alle babydingen ondertussen samen :p
    witte lakens, knal paarse broekjes,.. nog nix dat verkleurd is :p
    gewoon 30° katoenwas, met een bol persil erbij :p

7. 2ekindjewelkom

2ekindjewelkom Actief lid

18 jul 2013
    285
    0
    0
    Echt niet hoger dan 30 graden wassen!... Heb ook lakentjes met een roze band (lint) in verwerkt, zijn nooit op hogere temperatuur gewassen, maar door het lint zijn de lakentjes gaan scheeftrekken en rimpelen. Als je ze op hogere temperatuur wast, zijn ze straks echt niet mooi meer :(

Ik heb ze trouwens niet bij de compleet witte was gedaan, maar steeds apart met de andere lakentjes gewassen, of bij de lichte was gedaan.

Deel Deze Pagina