Hcg na miskraam

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lindaatje22, 20 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lindaatje22

lindaatje22 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.119
    0
    0
    Herbalife
    Zuid Holland
    mijn miskraam was op de echo was 9 janairo, 1ex cytotec de 17e, de 22e echo en was niet schoon. Dezelfde dag de laatste 4 cytotec. T bloeden hield snel op na het verliezen van de stolsels. Echo 27 jan was schoon. Daarna geen bloed meer gehad tot 4 febr: spontaan kwam er een vingerlange stolsel. Al die tijd nog steeds, wel afneembare, zwangerschapstesten.
    Ik heb vorige week dinsdag een ziekenhuis bezoek gehad en daar een iniminie streepje op test gehad (zal eens kijken of ik m nog heb), maar nu dacht ik vanmorgen: ach, ik wil wel eens zien of ie helemaal wit is (lijkt me mooie start voor nieuwe ronde), maar eerst was ie wit, maar kwam er toch een streepje te staan. Niet vet, maar toch.... Ik dacht gelijk: daar gaaaaaan we weer!
    Want in t ziekenhuis was er wel een follikel te vinden die op springen stond de dagen erna. Ik dénk die afgelopen vrijdag gevoeld te hebben, maar ja, ik twijfel nu aan alles zo na de mk... T is dat ik een afspraak moet maken eind maart/begin april in t zhuis, omdat hij door slijm (of hoe heet zoiets) de bm niet goed kon zien. Beetje troebel beeld zeg maar. Eind janairo hadden we een mega schone echo (desondanks kwam er begin febr toch nog 1 stolsel uit)....
    Maar nu komt het: het is ruim 2 maanden geleden (17 jan mijn eerste cytotec en 4 febr laatste stolsel) vanaf het begin, hoe lang mag zoiets duren dat er hcg in je bloed zit een beetje? Tis nu 9 weken vanaf t moment dat ik het vruchtje heb verloren.

Ik ben ook nog gaan googlen...en dat had ik nooit moeten doen. De gyn zei toen ook wel: als er wat zit begin april wordt het sowieso een operatie...áls...áls er nog wat zit... M'n gevoel zegt van niet! Maar op internet staat dat stukje dat de follikel/ei niet eerder gaan springen voordat er geen hcg meer in het bloed komt! Hoe zit dat nou precies?
    Of kan ik wel een eisprong gehad hebben terwijl er nog hcg in mijn lichaam dwarrelt....

Voor mijn gevoel ga ik volgende week gewoon ongesteld wordrn (of zwanger zijn)...

Alvast bedankt!

Oh ja, ik mocht mijn VK ook gewoon weer bellen als het te lang zou duren en dan zou ik een echo krijgen. Om dat nou "zomaar" te doen, staat mij ook een beetje tegen...

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemiddag,

hoe is het nu? De test kan een klein streepje weergeven nadat de test eerst wit is geweest. Als dit streepje ontstaat nadat de afleestijd verstreken is, betekent het dat je geen hcg van de miskraam nog in je bloed hebt, maar is er sprake van een indroog streepje. Ik zou afwachten of je ongesteld wordt of dat een duidelijke test aangeeft dat je zwanger bent. Zeker als je die vrijdag een eisprong hebt gevoeld. Ik ben benieuwd!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina