Hoi dames, Ik ga het nog niet regelen hoor maar bij de intake bij de verloskundige vroeg ze waar ik zou willen bevallen in Breda of Tilburg. Nu heb ik al die jaren bij fertiliteit in Breda gelopen en vind het een prima ziekenhuis. Uit haar reactie kon ik wel opmaken dat Tilburg wel heel fijn is want mochten beeb en ik in het ziekenhuis moeten blijven mag mijn vriend ook blijven slapen. ( dus voorkeur vk is Tilburg). En ja, Breda heeft dat niet. Ze werken ook samen met Tilburg en hebben veel contact en overleg met de gynaecologen daar. Evenals kraamzorg..thebe of careyn. Thebe werkt ook veel samen met de verloskundige maar uit de kraamtijd van mijn zus, die careyn had, weet ik dat ze ook goed waren en leuke meiden. Gelukkig heb ik nog even maar vind het wel lastig. Ik heb op mijn zus na, niemand aan wie ik het kan vragen want ken verder niemand in de buurt. Dus..wat ga je dan doen he. Qua bevallen denk ik het wel te weten, ik hou trouw 'mijn' ziekenhuis aan. Denk ik...
Vaak hebben ze in ziekenhuizen informatie avonden of dagen voor zwangere over hoe bij hun de bevalling in zn werk gaat, hoe de bevalkamers enzo zijn, dan kun je ook even op de afdeling kijken en zien of het is wat je wil, daar zou ik als ik jou was eens naar kijken, dan kun je zien of breda of tilburg beter bij jou idee van de bevalling past! Succes!
Geen ervaring met de genoemde ziekenhuizen, maar dat manlief kon blijven slapen vond ik echt een mega plus punt in onze keuze Hebben er achteraf ook vijf nachten geslapen, had het vreselijk gevonden als hij naar huis had gemoeten... Wij zijn inderdaad ook bij zo'n info avond geweest, aanrader!
Ik woon in Tilburg dus voor mij was de keuze makkelijk maar ik vind het echt een voorwaarde dat we als nieuw gezinnetje bij elkaar kunnen blijven. Zelfs als hij in de couveuse ofzo zou moeten, waar hij normaal naar een andere afdeling zou moeten, mag hij in Tilburg altijd bij mij op de kamer blijven. Is wel een heel fijn idee!
In Breda is er ook de mogelijkheid voor je man om te blijven slapen. Het kraamhotel van Amphia werkt samen met Careyn, het kraamhotel in Tilburg werkt samen met Thebe. Maar ik denk niet dat het een probleem is als je een andere kraamzorg kiest. Beide ziekenhuizen zijn goed bereikbaar, mocht het ineens snel gaan. Geloof dat het mogelijk is om eventjes langs te gaan op die afdelingen, even de sfeer proeven. Beide ziekenhuizen zijn goed bereikbaar, mocht het ineens snel gaan. En lekker op de websites rondsnuffelen.
Ik woon in dezelfde regio als jou en moet ook nog naar de informatieavonden. Alleen geef ik je wel mee dat ik van mijn verloskundige te horen kreeg dat bij careyn wisselende ervaringen had. Ik vind het fijn als ik de hele week dezelfde hulp of in ieder geval zo veel mogelijk. Mijn verloskundige vertelde dat bij careyn dit vaak niet zo is. Daarom heb ik een andere kraamhulp ingeschakeld van allerzorg. Succes en hoop dat je eruit komt.
Maar het is toch wel erg vroeg voor informatieavonden te bezoeken? Kraamzorg moet je wel voor -6 weken regelen toch. Of ja, moeten..ze raden het wel aan.
Ik heb de kraamzorg pas bij 22 weken geregeld. Voor de info avonden maakt het niet uit wanneer je gaat. Soms is het fijner om al op tidj te gaan als je kans hebt op prematuurtje gan wanneer je er zelf goed bij voelt.
Ik zou dan toch voor het ziekenhuis kiezen waar je man mag blijven slapen mocht je daar moeten blijven. Bij onze dochter moest ik ook een nacht blijven en ik ben zo blij dat manlief ook kon blijven moest er niet aan denken om daar zonder hem te zijn.
Ik wilde bij de eerste graag thuis bevallen, als ik naar het ziekenhuis zou moeten had ik een ander ziekenhuis opgegeven als waar de verloskundige mee samenwerken. Bijna elke controle probeerden ze mij ervan te overtuigen dat, dat ziekenhuis ook goed was! Heel vervelend. Nu wil ik weer thuis bevallen en mocht ik naar het ziekenhuis moeten heb ik geen voorkeur. Qua kraamzorg heb ik gekozen voor een persoon en niet perse voor de organisatie. Ik ken de persoon en wilde deze graag als kraamzorg. Nu is het iets anders omdat het niet zeker is dat ik haar weer zal krijgen.
Hier is het ook zo dat de vk liever met een ander zkh samen werkt, maar het zkh waar ik wil bevallen, vinden ze ook prima. Ik zou ff naar de info avonden gaan, ff sfeer proeven van het zkh. En qua kraamzorg, het moet toch klikken met de kraamhulp, dat ligt vaak niet aan de organisatie..
Ik ben van de jongste in Breda bevallen en moest daar 3 dagen blijven. Ik lag met 3 andere moeders en 5 baby's op 1 kamer. mijn man mocht niet blijven slapen. Ik heb het er prima gehad maar vond dat echt een nadeel! Ik zou dus voor het andere ziekenhuis gaan waar die mogelijkheid wel is. Qua kraamzorg denk ik dat het idd aan de kraamverzorgende ligt of je een fijne kraamperiode krijgt en niet aan de organisatie.
Nou ik het het eigenlijk verkeerd gezegd.. In beide ziekenhuizen mag m'n vriend blijven mssr in Tilburg mag het kindje bij je op de kamer als het bv in de couveuse moet.
Dit gevoel heb ik dus ook met mijn verloskundige.. Bij de intake had ze al zo'n sterke voorkeur, en logisch want daar werken ze nauw mee samen. Gelukkig heb ik nog even om een besluit te nemen.