Help! Snap niks van mijn cervixslijm!

Discussion in 'Zwanger worden' started by Anna91, May 5, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anna91

Anna91 Actief lid

May 14, 2015
    183
    150
    43
    Hallo dames, ik ben zó in de war. Wie heeft dit ook meegemaakt?

cyclus begon op 15 april (cyclus daarvoor was 33 dagen, met een LF van 15-17 dagen - drie dagen vruchtbaar slijm gehad en ovu pijn).
    nu verwachtte ik afgelopen weekend mijn eisprong te hebben, en al sinds donderdag af en aan eiwitachtig rekbaar helder slijm. Al sinds vrijdag enorme steken, kramp. Die zijn gewoon nog niet opgehouden. Ik dacht echt zaterdag mn eisprong te hebben gehad, maar nu vandaag ineens weer bizar veel helder rekbaar slijm? Gisteren wel seks gehad, maar dit is wel heel veel slijm voor alleen maar restje sperma.

Als ik logisch nadenk, is dan toch mijn eisprong nog in aantocht? Dus morgen/overmorgen? Maar dik vijf dagen ovulatie pijn vind ik wel heel erg lang :( (en het doet me echt zeer. Menstruatie kramp niveau , enorme kramp in rechter lies die doortrekt naar mn bovenbeen en in golven komt, had ik van vrijdag op zaterdag hele nacht).
    kortom, ik snap er niks meer van. En volgende ronde absoluut testen erbij.

heeft er iemand ervaring met zo lang ovulatie pijn? Of vruchtbaar slijm ná eisprong ?

2. 1991Mamavanvier

1991Mamavanvier Fanatiek lid

Apr 1, 2020
    1,689
    1,293
    113
    Female
    Ze zeggen dat pijn, groei pijn is.. Dus het kan zomaar zijn dat het nog komt.

3. Orchid24

Orchid24 VIP lid

Nov 19, 2018
    16,402
    13,232
    113
    Female
    Vervelend dat je zoveel pijn ervan hebt! Ben je al lang van anticonceptie af? Het kan door ontpillen komen of gewoon een keer een rare cyclus. Pijn is vaak inderdaad de groei en dat ie bijna gaat springen, zelf voel ik niks dus dat weet ik niet precies. Wel heb ik dat mijn eisprong vaak wordt uitgesteld door mijn lichaam. Zo heb ik eerst een week steeds meer slijm, dan lijkt het aan alles dat hij eraan komt maar toch niet. Dan word ik vaak weer iets droger en dan na een tijd probeert mijn lichaam het weer opnieuw. Ik gebruik ovulatietesten om te weten of mijn piek wel of niet echt gekomen is. Het is ook mogelijk nog paar dagen na eisprong wat slijm te hebben, maar meestal stopt het best wel snel nadat ei gesprongen is. Het vermindert dan vaak wel.
    Ik zou voor nu af en toe seks hebben (als dat lukt met die pijn..) en als het slijm weer afneemt vanaf daar ongeveer 2 weken bij optellen voor de komst van een eventuele menstruaties. Hopelijk neemt de pijn gauw af!

4. Anna91

Anna91 Actief lid

May 14, 2015
    183
    150
    43
    Dank voor je antwoord! Ontpillen kan het niet zien (ik heb nog nooit anticonceptie geslikt, spiraal gehad etc, altijd condooms ;) ).
    Ja de pijn was vandaag niet te houden, kon niet eens normaal lopen - gevoel alsof ik mega spierpijn heb in beide liezen/bovenbenen/billen. Vreselijk :(

heb mezelf nu idd maar op wachtbankje geplaatst - als t slijm eindelijk weg is begint 1 dpo dan maar.. beetje balen want we hadden voor t laatst op maandagavond geklust, gisteren niet. En vanavond is denk ik al te laat , gezien de extreme pijn nu..

5. Wishmommy84

Wishmommy84 Niet meer actief

Ik heb dat ook echt een dag of 5, waarvan de laatste 2 dagen super heftig met veel pijn en slijm. Meestal na eisprong slijm ook weg

6. Anna91

Anna91 Actief lid

May 14, 2015
    183
    150
    43
    ‘Fijn’ te horen dat ik niet de enige ben @Wishmommy84 . Vervelend zeg, zo lang last er van :(

7. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

Jan 13, 2019
    5,072
    5,826
    113
    Female
    Als je vlak na je eipijn seks hebt, maak je zeker nog kans hoor! Die pijn is inderdaad de groei, niet het springen zelf. De ronde dat ik zwanger was, was de inseminatie pas na de eipijn. Maar als je op maandag seks hebt en op donderdag (ik zeg donderdag omdat je op woensdag nog eipijn had) eisprong maak je nog wel kans hoor, ligt een beetje aan de kwaliteit van zaadjes. Goed zaad kan wel een paar dagen ‘overleven’

Ik heb meestal vanaf een week voor eisprong al meer afscheiding en wat groeipijn. Niet heftig ofzo. De echte ovulatiepijn is wel echt tijdens de laatste groeispurt van het follikel.

8. Anna91

Anna91 Actief lid

May 14, 2015
    183
    150
    43
    Helaas slecht zaad dus ben bang dat we onze beste kans gemist hebben :( maar, hij is gesprongen en de pijn is weg en dat is me heel wat waard!

9. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,702
    2,513
    113
    Ik heb ooit zoveel pijn gehad van een eisprong dat ik verdacht werd van een blinde darm ontsteking. Een week mee rondgelopen. Kon niet meer goed lopen van de pijn. Heb er zelfs onderzoek voor gehad in het ziekenhuis. Bleek achteraf mijn eisprong.

10. Anna91

Anna91 Actief lid

May 14, 2015
    183
    150
    43
    jeetje! Bizar hoor dat je er dan zo extreem pijn van kunt hebben.

11. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,702
    2,513
    113
    Ja heel raar was dat, heb het gelukkig ook maar 1x gehad.

Share This Page