Hi! Nieuw op dit topic ("ik ben zwanger") maar ik had graag jullie mening even gehad! Zaterdag 12/8 eerste x positief getest met een "early" digitale clearblue. Op 14/8 bloedafname bij de HA, hcg waarde bleek op 28 te staan. Dokter leek dit prima te vinden voor de vermoedelijke zw-duur (3w6d) en 1 dag voor NOD, maar volgt de waarde wel op met een nieuwe bloedname eind deze week. Intussen als een bezetene (stom i know) zelf aan 't testen om oploop te bespeuren... Ik ben pas gisteren ochtend (15/8) gestart met de k2v5 dus kan weinig vergelijken met hoe mijn tests eventueel op 13/8 of 14/8 zouden geweest zijn... Lijkt jullie de HCG van maandag en de streepjes die ik vandaag & gisteren zie wat oke?
Hi goedemiddag, als eerst gefeliciteerd met jou zwangerschap! De kwaliteit van de foto is zo achteruit gegaan na het plaatsen ik kan er bijna niks van maken . Maar volgens mij kan ik wel een oploop zien tussen de bovenste en de onderste ! Is beste ook om een dag tussen te hebben om de oploop echt te merken!! Ik weet dat het moeilijk kan zijn en je wilt het natuurlijk weten, maar zo is ook niet goed voor jou of je zwangerschap!! Probeer bijvoorbeeld de test van vandaag met die van vrijdag te vergelijken. Je hebt eind van deze week weer bloedwaarden HcG, hopelijk komt daar een mooie oploop op te zien!!!
Spannend! Meerdere keren testen op een dag/hetzelfde moment helpt inderdaad niet, maar snap ik wel. Ik durf niet te zeggen of de combi HCG/streepje goed is en kan op de foto ook niet heel goed zien of het streepje wel rozig lijkt. Hoop voor je dat er oploop komt!
Zou het zelf ook tegen iemand anders zeggen Maar nu het bij jezelf is, toch ineens een ander verhaal! Maar je hebt gelijk... Een idee hoe het komt dat de kwaliteit zo achteruit gaat vd foto of hoe ik een betere zou kunnen laten zien? Als iemand al een mini beetje oploop zou zien, zou me al geruststellen denk
Ja de kwaliteit is idd barslecht! De streepjes zijn wel roze maar in mijn ogen nog steeds aan de lichte kant, had precies 2 dagen later (1 dag na NOD) al fellere streepjes verwacht... Of is dit heus niet bij iedereen zo? Soms zie ik al knallers van testen op 12 of 13 DPO. Ik was trouwens vrijwel zeker van m'n eisprong...
De teststreep komt overeen met hcg van gister. Want hcg in urine is later hoger dan in bloed dus je ziet hier ongeveer een hcg van 20-30.. Ik wil je niet ontmoedigen maar ik vind dit hele lichte streepjes voor 14 dpo. Kan je ook minder ver zijn? Rond NOD verwacht je op de Kruidvat test normaal wel echt een duidelijke streep. Ook je hcg is nog aan de lage kant. Bij mij zijn zulke lichte streepjes rond NOD niet goed (3x meegemaakt). Ik hoop dat je gewoon latere eisprong had en innesteling! Oh en test eens in de middag morgen, dat kan ook helpen.
Hi, Ja ik maak me er zeker ook zorgen over vandaar 't topic! Huisarts vond maandag 14/8 mijn HCG van 28 prima, maar de vage streepjes baren me wat zorgen... Redelijk zeker van m'n eisprong (29/7 in de avond een knaltest ovulatie en 30/7 id middag ook nog) dus ik ga van 31/7 ovulatie uit of max 1/8...
Dan vind ik het er niet echt goed uitzien nee ☹️ maar wie weet had je pas 10-11dpo innesteling … over 2 dagen heb je duidelijkheid dan zou hij echt duidelijker moeten zijn. Ik duim voor je!
Dankjewel! Ja, vrijdagochtend heb ik een nieuwe bloedname bij HA dus duidelijkheid zal er tegen dan inderdaad zijn! Net nog eens een testje tegenaan gegooid (stom want al dat testen...) maar nu maak ik me nog meer zorgen Deze test de streep amper zichtbaar... Terwijl ik deze ochtend nog een duidelijke (weliswaar lichte) lijn had. Kan dit? Ik bedoel maar, zelfs als het is misgegaan, verdwijnt dan de HCG zo snel uit mijn urine?
Ja als het zo vroeg mis gaat kan dat. Heb ik ook 1 keer gehad met positieve test op nod, dag later al lichter en dag daarna weg. Dan krijg je binnen nu en 3 dagen wel een bloeding verwacht ik ..
Dat je test van net lichter is dan vanochtend vind ik op zich niet zo heel gek, ervan uitgaande dat je vandaag gedronken hebt en je vanochtend met ochtendurine getest hebt…dan is je urine van vanmiddag minder geconcentreerd en dus logisch dat het streepje minder zichtbaar is dan die van vanochtend…
Echter, of je test met ochtendurine niet te licht is, daar kan ik geen zinnig woord over zeggen. Ik weet niet wat ‘hoort’ bij hoeveel dpo. Daarbij kan ik me ook voorstellen dat dat per persoon verschillend kan zijn? Ik snap dat de bloedtest meer duidelijkheid kan bieden, maar ik snap dat je in de tussentijd zelf ook op zoek bent naar duidelijkheid. Al vraag ik me wel af of dat veelvuldig testen niet alleen maar nog meer stress oplevert…sterkte met het wachten.
Maar ook dat deze van vanavond lichter is dan diegene van gisterenavond? Idd best ochtend besef ik, maar omdat ik het even allemaal niet meer zie test ik dus al 2 x per dag
Absoluut... Zéker nu ik deze test van net in m'n handen heb waarop je echt maar een tuurlijntje ziet Moeilijk om positief te blijven & gewoon af te wachten tot vrijdag. Elke keer denk ik maar: ik probeer! Wie weet is de testlijn veel duidelijker & is m'n stress weg!
Ja, ik snap de onzekerheid, lijkt me behoorlijk stressvol… Het enige wat ik kan bedenken is morgen weer testen met ochtendurine en dan weer vergelijken met de andere ochtendtesten? Dan heb je denk ik beter vergelijkingsmateriaal en met geconcentreerde urine is volgens mij sowieso betrouwbaarder…
Hangt ook heel erg af van de geconcentreerdheid van je urine. Heb je een foto van de avond testen en een van de ochtendtesten? Avond en ochtend moet je niet met elkaar vergelijken. En het verschilt per persoon hoe donker de test is. Ik had altijd rond nod een streep die net te zien was en pas met 18 dpo een goed zichtbare streep (geen knaller). Ik heb 1 keer pas met 5 weken getest en toen een knaltest gehad.
oké dit geeft me dan weer hoop Ik heb een duidelijk zichtbare streep maar licht (gister NOD en vandaag NOD + 1). De avondtest gisteren was wel duidelijk (ik vond die zelfs beter dan de ochtend van diezelfde dag). Daarom dat ik zo schrok van deze test nu