Zwanger of uitgestelde ongi?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Simbah78, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Simbah78

Simbah78 Lid

1 aug 2008
    6
    0
    0
    driekwart jaar geleden gestopt met de pil, sindsien heb ik normaal gesproken als ik ongesteld moet worden heb ik enkele dagen van te voren licht bruine afscheiding. Afgelopen maandag had ik ongesteld moeten worden, en dan zou ik normaliter donderdag/vrijdag ervoor de afscheiding krijgen. Die is nu uitgebleven en ik kreeg vanaf afgelopen dinsdag (terwijl ik maandag ongesteld had moeten worden, en normaal kan ik daar de klok op gelijk zetten) wat heviger bruin bloedverlies (inlegkruisje is nog voldoende). Vandaag, vrijdag dus, nog steeds niet echt ongesteld, enkel dat bruine bloedverlies.

Afgelopen dinsdag werd ik wel wakker met hevig buikkrampen en rugpijn. Die rugpijn heb ik de afgelopen dagen nog steeds wel een beetje gehad.

Iemand hier ervaring mee en is dit wellicht een teken dat ik zwanger ben?
    en wanneer kan ik testen. ik ben wel niewisgierig....

2. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Als je NOD al geweest is kan je er nu wel een testje tegenaan gooien hoor ;) Succes!

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Heb er niet echt ervaring mee.
    Dit kan wel je ongesteldheid wezen, soms kan je lichaam even lekker gek doen helaas.

Maar het kan ook duiden op een zwangerschap.
    Als ik jou was zou ik lekker een test doen, is het negatief en je bent over een week nog niet echt ongi nog één keer testen.
    Is dat ook negatief er van uit gaan dat het wel je menstruatie is geweest.
    En dan weer lekker aan de klus gaan ;)

Succes.

4. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Bij mij betekend bruin verlies dat ik ongesteld word. Het lichaam kan je behoorlijk in de maling nemen. Ik heb maanden dat ik helemaal geen bruin verlies heb, en dan heb ik weer een cyclus tussendoor dat ik direct bloed verlies zonder bruine afscheiding :(

Maar het kan beide kanten op, want je leest vaak genoeg dat vrouwen die zwanger zijn in het begin alleen bruin afscheiding verliezen en dan toch zwanger zijn :D als je twijfeld dan kun je altijd even een testje doen. En je bent al voorbij je NOD. Ik hoop dat je zwanger bent, heel veel succes :)

5. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ik zou een test doen, je had al ongesteld moeten zijn dus je NOD is al geweest ik hoop dat hij positief is!

6. Lieke001

Lieke001 Actief lid

12 jul 2008
    273
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb ook dezelfde vraag zwanger of uitgestelde ong zit in mijn eerste ronde en ben al 19 dagen overtijd.
    Om gek van te worden.Al wat testen gedaan maar geen 1 was positief, ik heb donderdag ochtend de laatste gedaan. Ik snap er niks van want normaal heb ik alles best wel regelmatig?
    Januari met de pil gestopt en daarna overgegaan op de nuvaring.
    De eerste week had ik best wel wat symtomen, 2 de week niet zoeel en nu sinds een paar dagen heb ik een opgezette harde buik en steken in mijn onderbuik, ook heb ik steken in mijn borsten.
    Vanmorgen had ik echt een geiiriteerde buik.... wat dat was weet ik ook niet.

Dit echt heel erg vervelend het wachten.... iemand nog een geruststellend woordje..?

Groetjes Lieke

7. Sharon78

Sharon78 Bekend lid

23 jul 2008
    782
    0
    0
    Ik zit in precies hetzelfde schuitje! Ik zit ook in de 1e (hele lange....) ronde. Ben al 27 dagen "overtijd". Heb verder ook helemaal geen tekenen dat ik binnenkort ongi zou kunnen worden. Snap er niets van. Ook al 2 negatieve testen gehad. Waarschijnlijk zondag nog een keer testen (als ik durf... :( ). Is 'ie weer negatief, dan bel ik denk ik een keer de huisarts.

Groetjes

8. Lieke001

Lieke001 Actief lid

12 jul 2008
    273
    0
    0
    Hey Sharon,

Nou ons lichaam steld ons wel op de proef, qua gedudig zijn..
    Ben je al lang bezig met zwanger worden?
    Heb je het idee dat je zwanger bent? Moeilijk he.
    Ik heb de dokter afgelopen donderdag gebeld en ik mag na het weekend als ik dan nog niet ong ben langskomen.

Heb je al kinderen of is dit ronde nr 1?

Groetjes Lieke

9. Sharon78

Sharon78 Bekend lid

23 jul 2008
    782
    0
    0
    Hey Lieke,

ons lichaam stelt ons inderdaad aardig op de proef! Ik ben begin juni gestopt met de pil, we gaan voor ons 1e kindje.
    Ik weet zeker dat ik niet zwanger ben, want heb vanochtend een test gedaan :( Maar ik moet zeggen dat ik ook niet het idee had dat ik zwanger zou zijn. Ik weet niet waarom, maar zo voelde het gewoon. Maar ik heb ook totaal geen klachten die op een ongesteldheid zouden kunnen wijzen :( Erg verwarrend allemaal!

Ik denk dat ik maandag de huisarts bel als de :evil: :evil: nog niet zijn gekomen.

Jij gaat dus waarschijnlijk na dit weekend naar de dokter? Wel fijn dat je al zo snel kunt langskomen. Ben benieuwd hoe het gaat!

En jij? Hebben jullie al kids, of gaan jullie ook voor de 1e?

Groetjes Sharon

10. Simbah78

Simbah78 Lid

1 aug 2008
    6
    0
    0
    Gisteren een test gedaan, helaas negatief.
    Echt ongesteld ben ik nog steeds niet, maar de bruine afscheiding is wel iets heviger, dus wellicht is dat toch de menstruatie, alleen dan wat bruinig ipv rood.

Heb af en toe nog wel steken in mijn buik, misschien van de week nog een tweede testje doen als ik blijf twijfelen.

11. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Simbah, ik denk wel dat je het als ongi moet zien hoor.

Lieke en Sharon, toen ik stopte met de pil werd ik ook pas na 66 dagen ongesteld. Je geduld wordt flink op de proef gesteld, maar uiteindelijk komt het wel weer goed! Ik denk dat naar de dokter gaan nog niet veel zin heeft. Sommige meiden werden pas geholpen toen ze na een half jaar nog geen ongi hadden. Succes ermee!

12. Sharon78

Sharon78 Bekend lid

23 jul 2008
    782
    0
    0
    Ja, dat heb ik inderdaad ook weleens gehoord. Dat je pas na een tijd geholpen wordt. Maar ja, misschien kan hij /zij je in ieder geval iets geruststellen. Ik zie wel, maar ik heb nog nooit zo uitgezien naar de :evil: :evil: als nu! Hahaha, wie had dat gedacht? :)

13. Lieke001

Lieke001 Actief lid

12 jul 2008
    273
    0
    0
    Hey Sharon,

Nee wij ztten ook nog in de eerste ronde voor ons eerste kindje.
    Hoop dat we snel uit onze onzekerheid gehaal worden.

vraagje, heb jij geen opgezette buik? want als je ongi weg blijft bouwd dat toch allemaal op in je buik? of werkt het niet zo.
    Ik heb namelijk wel een opgezette buik.

groetjes Lieke

14. Lieke001

Lieke001 Actief lid

12 jul 2008
    273
    0
    0
    Hey Sucre,

Misschien heb je wel gelijk.
    Maar vind het wel raar dat ik buik pijnen heb, steken in de borst.
    en alles wat op/tegen mijn buik aan komt ervaar ik als irritant.
    Deze dingen heb ik met een ongesteldheid nooit gehad.

groetjes Lieke

15. Simbah78

Simbah78 Lid

1 aug 2008
    6
    0
    0
    Nou ik hoef de test niet nog een keer te proberen, ben vandaag alsnog "echt" ongesteld geworden. Volgende keer beter.

16. Wannabemommie

Wannabemommie Niet meer actief

Jammer meis....

17. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Balen meid, volgende ronde nieuwe kansen. Liefs wolkjuh

18. Sharon78

Sharon78 Bekend lid

23 jul 2008
    782
    0
    0
    Hey Lieke, ik heb inderdaad ook last van opgezette buik. Al lijkt het nu wel iets minder te worden. Wat ik nu wel weet is dat je lichaam rare dingen kan doen tijdens ontpillen, kan je echt voor de gek houden!
    Volgens mij wordt je niet ongi omdat er geen eisprong is geweest, ik hoop toch niet dat het zich allemaal ophoopt in de buik :cry: Maar precies weet ik het ook niet!
    Las net op ander pagina dat je donderdag naar de huisarts gaat? Veel succes! Denk je dat ze een bloedtest gaan doen, of weet je het niet?

Groetjes Sharon

Deel Deze Pagina