Hallo A.s maand is ronde 6e. En wil ik gaan beginnen met Ovulatietesten. Zonder dat manlief het weet omdat hij al zenuwachtig word bij het idee. Maar ik heb wel beetje gelezen op Google. Maar kom er nog niet wijs uit. Ben nu ongesteld ga ze van de week halen bij de action
Wat wil je precies weten? Allereerst is het handig om je laatste cyclussen te bekijken, waren deze regelmatig? 'normaal' vind de eisprong plaats ongeveer 14 dagen voor je menstruatie. De LH piek is tot 2 dagen voor de eisprong. Maar het menselijk lichaam is geen robot dus de termijn vanaf eisprong wil nog wel eens variëren van 10-18 dagen voor de menstruatie. Ik zou dus in ieder geval op tijd beginnen. Wat waren je laatste cycli?
nee is verschillend tussen 24 dagen tot 28 en afgelopen maand 30 dagen ga morgen de eerste test doen. en hoorde dat je dan rond 12uur ongeveer moet testen +- en soms je ook 2x op een dag kan testen als die oploopt veder is kwestie kijken wat voor mij werkt
Oké dus 24-30 dagen... Je zou dan je eisprong ergens verwachten kunnen tussen dag 10 en dag 16, en een positieve ovulatietest tussen dag 8 en dag 14.. Ik zou dus zeker op tijd beginnen (wel 2 dagen voor je kortste cyclus) dus op dag 6. De tijd maakt niet zoveel uit als het maar niet met ochtendurine is en elke dag rond dezelfe tijd is wel handig. Ik testte meestal tussen 14 en 16u ivm wisselende diensten en als hij duidelijk donker werd testte ik dan bijvoorbeeld rond 19/20u en de volgende ochtend rond 9u weer met 2e urine