Ervaringen opwekken menstruatie ? Door kuur?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door HaNa540, 16 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HaNa540

    HaNa540 Niet meer actief

    De huisarts heeft me gemaild en aangeboden een kuur klaar te leggen om Mn menstruatie op te wekken?
    Ze heeft tevens nog even contact met de gyn voor overleg en dan hoor ik even van hoe of wat.
    Mijn vraag wat zijn jullie ervaringen met zo kuur? Wat doet dat met je lichaam? Reset het je cyclus? Ging jij er erg van vloeien?
     
  2. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Op hoeveel cyclusdagen zit je nu? Wat maakt dat de huisarts dit voorschrijft en niet wil afwachten?
     
    jolien 1986 vindt dit leuk.
  3. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Als je cyclus heel erg lang wegblijft zou je daar voor kunnen kiezen. In jouw geval lijkt het me ev onnodig en meer kwaad dan goed doen.
     
  4. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Ik heb ervaring met Provera, maargoed wij zitten in de MMM om zwanger te worden

    Ik sluit mij aan bij bovenstaande. Aangezien je pas net je spiraal hebt laten verwijderen, is het vreemd dat je arts je dit nu al voorschrijft. Geef je lichaam de tijd. Waarom overhaasten?
     
  5. HaNa540

    HaNa540 Niet meer actief

    Vanwege dalende hcg en omdat ik maar 1 dag echt wat bloed ben verloren wat totaal niet op een menstruatie lijkt. Dus ze zei we kunnen je een kuur geven om de boel even goed schoon te maken en dat je menstruatie op gang komt
     
  6. HaNa540

    HaNa540 Niet meer actief

    26 vandaag
     
  7. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Zit net je andere topic te lezen..maar na 4 weken spiraal er uit lijkt het me echt onnodig om een menstruatie op te wekken..
    Of je hebt afgelopen weekend een lichte menstruatie gehad en je zit in een nieuwe cyclus óf je menstruatie moet nog komen...

    Zie mijn onderschrift..ik had een cyclus van 42 dagen nadat mijn spiraal is verwijderd..
     
    jolien 1986 en HaNa540 vinden dit leuk.
  8. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik zou niet voor deze kuur gaan..ik denk dat je beter even je lichaam "zijn werk" kan laten doen.
     
    HaNa540 vindt dit leuk.
  9. HaNa540

    HaNa540 Niet meer actief

    Ja ik zie het dank je wel.
    Ik hoop het dat het gewoon een lichte menstruatie was. We zullen zien
     
  10. HaNa540

    HaNa540 Niet meer actief

    Ik heb aangegeven naar de huisarts dat ik geen kuur wil maar het af wacht.
    Ik mag eventueel bij de gyn komen voor echo. Maar dir wacht ik even af.
    Ik wil niet meer zoveel stress hebben als ik altijd gehad heb met zwangerschappen enO. En ik geloof ook echt niet dat ik geheel onbevangen zwanger zal zijn. De angst het kwijt te raken zal ik altijd houden denk ik.
    Maar dir maakt me wel heel onzeker.
    Wil ik Mn gezin weer in zo stress volle periode brengen?
    Wil ik koste wat het kost weer zwanger worden? Misschien weer maanden of zelfs jaar wachten en elke maand teleurstelling?
    Of blijven we met zn 5 en, en ga ik Mn andere droom volgen?
    Mn hoofd en emoties spoelen over.
    Ik wil rust en genieten vab het moois wat ik hèb voordat Mn kleine mannetje straks okk weer heel erg snel groot word
     
  11. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Dalende hcg? Heb je positief getest dan? Je spiraal is er pas 4 weken uit? Waarom zoudenze dan in hemelsnaam een kuur voorschrijven? Je lijf moet gewoon even op de rit komen wat heel normaal is.. ik zou daar echt geen kuur proevers tegenaan gooien. Al die troep in je lijf.
    Vraag me eerlijk gezegd oikbaf hoe je op t idee komt.. hier een cyclus van 3 maanden gehad na een ma maar geen haar op mn hoofd dat due hormoonzooi erin komt. Geef he lijf de kans. Geduld is een schone zaak bij een kinderwens..
     
    nizzie86, Snoepjes en Sado vinden dit leuk.
  12. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Edit ik snap je onrust wel maar besef je echt dat je je lijf de kans moet geven..
     
  13. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Dit dus.. ik volg al even met grote verbazing eerlijk gezegd...ik begrijp niet waarom na verwijderen van spiraal je ondertussen de huisarts al zover gekregen heb 2 bloedtesten aan te vragen, meerdere keren contact met een gyn, Provera zomaar voorgesteld word terwijl je pas op cd 26 zit...en als je wil er al een echo gemaakt mag worden.
    Je lijf is volgens mij puur helemaal op de hobbel vanwege stress.
     
    Lisa280887, nizzie86, Koektrommel en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ik bedoel dit niet lelijk of onaardig maar het kijkt me voor jou een goed idee km eens met een professional te gaan praten over je angsten en het dwangmatig onder controle proberen te houden van zaken. Je bent niet eens over tijd en hebt al allerlei dure onderzoeken laten uitvoeren die echt totaal onnodig zijn. Nu een hele ongezonde kuur die je wilt nemen.


    Ben je wel eerlijk geweest over waar je in je cyclus zit tegen de dokter? Ik kan me niet voorstellen dat een arts op dag 26 al deze middelen voorschrijft.
    Je manier van doen is echt ongezond en ik zou daar wat mee doen als ik jou was.
     
    Pipo30, laurazoey, nizzie86 en 7 anderen vinden dit leuk.
  15. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Geef je lichaam de tijd.
    ( Ik zit op "cyclus" dag de tel kwijt +70 ofzo)
    Laat je lichaam zichzelf herpakken zonder medicatie, echo's bloedonderzoeken.
    Lijkt me voor nu totaal onnodig en ook voor onnodige zorgen en stress geven.

    Ik zie wel wanneer het los breekt. En als na jaar nog niet gebeurd is moet ik misschien de huisarts ff bellen ;)

    Focus je op iets leuks, uitjes, hobby, sport, komende feestdagen vakantie je werk en de dagen vliegen om.

    Succes ;)
     
  16. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik ben het met de mensen hierboven eens.... ik val van de ene verbazing in de andere.

    In de maand na het verwijderen van mijn spiraal had ik een cyclus van 36 dagen. Ik weet dat nog heel goed want ik heb NOOIT een cyclus van 36 dagen.

    Je bent nog steeds niet op NOD en je hebt al testen gedaan, 2 keer bloed geprikt, en gesproken over een kuur en een echo. Hoe kan jij dit zelf niet wat overdreven vinden?

    Ik vind het getuigen van een slechte arts... echt waar. Hij zou eerlijk tegen je moeten zijn dat hij voorlopig niks voor je kon doen. En dat je je geen zorgen moet maken... klaar.
     
    laurazoey, Lisa280887, Olifantje en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. HaNa540

    HaNa540 Niet meer actief

    Aangezien vorige week Mn hcg 11 was dus er was wel iets gaande en omdat ik aangaf dat ik zo weinig heb gevloeid, gaf ze aan eventueel een kuur te kunnen geven. Dus ik kwam zelf niet op dat idee
     
  18. HaNa540

    HaNa540 Niet meer actief

    Ik denk vanwege mijn verleden.
     
  19. HaNa540

    HaNa540 Niet meer actief

    De dokter heeft hem zelf verwijderd!
    Dus hoe zou ik daar over kunnen liegen?
    Ik vind het sowieso erg oneerlijk dat je me überhaupt alsof ik er over zou liegen!
    Mijn huisarts weet mijn gehele voorgeschiedenis die ga ik hier niet oo een openbare website allemaal delen. En ik denk vandaar de handelingen die zij aanbied .
     
  20. HaNa540

    HaNa540 Niet meer actief

    Enne jullie zijn er nu drukker mee als ik hoor ik ben lekker wezen shoppen en ga het weekend een weekendje weg met Mn mannetje.
    Ik ga gewoon uit van ene menstruatie en nieuw ronde nieuwe kansen.

    Ik heb alleen zeer duidelijke afspraken met zowel gyn als huisarts mocht ik zwanger zijn mag ik vanaf moment van posi test al een echo en bloed onderzoeken enzo.
    Ik heb de testen gewoon laten zien en zij vond dir ook vaag. En al helemaal die duidelijke test van sensitest. Vandaar de bloed onderzoeken en op 1 bloed afname weet je nog niks dus vandaar de 2 e keer. En de echo is aangeboden maar heb ik afgeslagen netzoals de kuur.
     

Deel Deze Pagina