Even mijn twijfels op tafel gooien: Eind vorig jaar was ik zwanger van de tweede, maar in januari heb ik een miskraam gehad. Hier hebben we veel verdriet van gehad. Nadat ik gecurreteerd ben, was m'n cyclus helemaal ontregeld. Terwijl ik voor de miskraam een superstrakke cyclus van 26 dagen had (kon bijna op het dagdeel afgaan wanneer m'n menstruatie zou beginnen), had ik nu opeens een cyclus van 21 dagen. Met een keer een uitschieter van 25 dagen, die ook weer voor een harde klap zorgde... Ik was er eigenlijk van overtuigd dat ik weer zwanger was. Dus toen afgelopen cyclus m'n menstruatie uitbleef, durfde ik er niet vanuit te gaan dat het misschien wel raak was. 2 dagen na m'n NOD had ik wat rozige afscheiding, dus ik vermoedde dat m'n menstruatie door zou zetten. Maar die roze afscheiding heeft een week aangehouden, af en toe wat meer, m'n menstruatie heeft niet doorgezet. Halverwege de week heb ik positief getest, op de 26e dag. Volgende week heb ik een afspraak bij de verloskundige voor een echo. Ze vertelde me dat het nog de innesteling kan zijn, waardoor ik wat afscheiding / bloed verloor, maar dat het ook weer mis kan zijn. Inmiddels is de rozige afscheiding gestopt. Ik snap dat ze me niets kan toezeggen, maar ondertussen loop ik me nog een week gek te maken. Ik ga er eigenlijk vanuit dat het niet goed zit, meer als bescherming voor mezelf. Maar dan zie ik de positieve test weer en hou ik toch een beetje hoop. Graag hoor ik jullie ervaringen.