Hallo dames! Half mei ben ik gestopt met de pil. Daarna heb ik een ontrekkingsbloeding gehad van de pil nog. daarna heeft het 57 dagen geduurd voordat ik voor de eerste keer "zelf"ongesteld werd. Nu zit ik op dag 36.( nog steeds niet ongesteld). Ik meen ( aan afscheiding te zien) dat ik vorige week mijn eisprong heb gehad, dus zou dan ( hopelijk niet) pas vlg week ongesteld moeten worden. Zijn er hier meer meiden die zo een lange cyclus hebben? Hoor graag van jullie! Liefs Jill
Hoi Jill, Je lichaam is nu nog aan het herstellen van het pilgebruik, dus ik denk niet dat je nu al de lengte van de cyclus kunt bepalen.. Meestal duurt het even voordat hij echt weer helemaal regelmatig is. Wat je nu omschrijft is idd wel heel lang, maar ik denk dat het gewoon komt door het langdurig pilgebruik.. Ze zeggen ook weleens dat je baarmoederslijmvlies pas na een jaar helemaal herstelt is, nadat je bent gestopt..
Toen ik 2 jaar geleden naar de gyn moest ivm hele andere klachten, waarschuwde hij mij al dat ik een jaar voordat ik kinderen wilde al moest stoppen met de pil. Dit omdat mijn baarmoederslijmvlies zo dun was dat het noggeneens meer te meten was! Dit schijnt vaker voor te komen bij langdurig pil gebruik. Dit zorgt dat het eitje zich niet kan nestelen en vervolgens door het lichaam alsnog wordt afgestoten..
hoelang was jij aan de pil? brr word een beetje "akelig"van je verhaal. Hoewel ik weet dat het gemiddeld 8 maanden duurt voordat je zwanger bent... heb vandaag wel zo een weeige onderbuikpijn. net of ik ongesteld moet worden dat gevoel.Maar ik meen een week geleden precies, mijn eisprong gehad te hebben, dus dan zou het vlg week pas zijn dat ik ongi zou "moeten"worden.
Ik was 10 jaar aan de pil. Ik heb toevallig gisteren een berichtje geplaatst op dit forum over hoe erg je eigenlijk met alles bezig bent en dingen gaat zien die er niet zijn, omdat je het zo graag wilt.. Volgens mij heb ik het positie kleding oid genoemd.. Maar het beste wat je gewoon kunt doen is afwachten en blijven proberen! Hoe vervelend het ook is en hoe ongeduldig je ook wordt! En vergeet niet, buitenom je eisprong- en menstruatiekwaaltjes, gaan de gewone dingen ook door qua verkeerde dingen eten, grieperig zijn, etc..Maarrr blijven klussen en hoop dat het bij jou snel raak is! Meet je trouwens je temp al? Mij werd als tip gegeven; www.fertilityfriend.com/ Die kan voor je uitrekenen wanneer je eisprong is geweest! Succes!!
Dat klinkt volledig als ontpillen meis... Soms heeft een lichaam gewoon even de tijd nodig om het uit te vinden hoe het hoort te werken... Lange cyclussen zijn daar het gevolg van jammer genoeg
Ja ik snap er niet zo heel veel nog niet van, van mijn eigen lichaam. Nu meende ik vorige week di/wo van dat rekbaar slijm te hebben, en dus in mijn ogen dus vlg week ongesteld. Nou vanochtend ben ik het in ene geworden. nu was het een cyclus van 36 dagen. en ook al wil je er niet teveel mee bezig zijn, toch ben ik dat wel. maar die site die je gaf, die kan je toch alleen gebruiken als je een regelmatige cyclus hebt lijkt me?
Ja hoor, ik sluit me aan....zie onderschrift Gelukkig 2 wkn geleden een positieve ovulatietest gehad dus nu afwachten op NOD zondag!
Ik heb je onderschrift en verhaal even gelezen, heftig zeg.....ik gun het je heel erg dat jullie maar snel een lief, klein wondertje in je armen mogen sluiten !!!
pff heftig zeg inderdaad! Ik hoop echt dat het voor jullie snel gaat lukken. Ik heb gisterenochtend mijn menstruatie gekregen. Dus mijn gevoel dat ik vorige week mijn eisprong heb gehad, klopt dus niet Nou ja, na de menstruatie weer flink aan de klus! Ik temperatuur trouwens * nog* niet..!
Heb ook lange cyclussen. Vanaf januari gestopt met de pil maar het gekke is dat ze steeds langer worden. Zie onderschrift. Ik las ergens over teunisbloemolie dat dat helpt tegen lange cyclus ik ga het denk ik maar proberen.
Heb helaas ook lange cyclussen, inmiddels 9 maanden gestopt met de pil en nog geen regelmaat... Maar heb in de afgelopen 9 maanden wel steeds beter mijn lichaam leren kennen, weet sinds 2 rondes wanneer eisprong 'ongeveer' zal komen!
Die website vraagt ook naar je symptomen die je op dat moment hebt en naar je temperatuur. Daarom kun je hem er gewoon naast gebruiken
Hey, Ik heb dus ook lange cyclussen! Ik heb ondertussen nieuw foliumzuur moeten kopen en heb die van Etos zwanger worden gekocht. Ik heb er 1tje gehad en toen kreeg ik wat bloed bij het afvegen de laatste 3 dagen. Heel vaag allemaal. Ik heb die Etos pillen toch maar even aan de kant gelegd en maak ik eerst het gewone foliumzuur op wat ik nog had van kruidvat. Het zal er vast niks mee te maken hebben maar ik vond het geen prettige start. Daarbij heb ik denk ik mijn eisprong nog niet gehad en kan het dus geen innestelingsbloed zijn want als mijn cyclus weer 38 zou zijn dan heb ik mij ei dit weekend en ik ben nu aan het testen met ovutesten maar tot op heden nog niks. Niks aan om zo lang te wachten als je graag wil...