Beste allemaal. Eind Juni ben ik gestopt met de pil, daarna heeft mijn cyclus een beetje geschommeld. De eerst keer 28 dagen, 2de keer 32 en de derde keer 38 dagen. Nu ben ik (uitgegaan van een cyclus van 38 dagen) 18 overtijd. Op de eerste dag van mijn nod, test van de action gedaan deze was negatief. precies een week later weer een test gedaan van de kruidvat en deze was ook negatief. Wel heb ik een aantal klachten: - Veel plassen, vooral als ik in bed lig. - Af en toe duizelig - Witte afscheiding (soms iets korrelig) - in het begin van nod vergeetachtig - Af en toe onwijs warm - af en toe na lang zitten, bij opstaan steek in mijn buik - Schele hoofdpijn (heb ik normaal ook als ik ongi moet worden, maar nu af en toe random tijdens nod). Zal het komen doordat ik nog aan het ontpillen ben, of ben ik wel zwanger en was de hcg waarde gewoon nog te laag? Het maakt me zo onzeker, ik wil gewoon weten of ik nu wel zwanger ben, en zo niet laat me dan maar gewoon ongi zijn! Hebben jullie advies?
Als je talloze klachten van een zwangerschap zouden komen, zou je al veel HCG aan moeten maken en dit zou dat echt zichtbaar moeten zijn op een test. HCG zorgt namelijk voor symptomen. Ik denk dus aan ontpillen, temeer je cyclussen aan het oplopen zijn helaas. Zwanger ben je vooralsnog nog niet. Verder hoef je niks bijzonders te voelen als je zwanger bent wat de meesten wel schijnen te denken. De meeste vrouwen menen van alles te voelen wat met een zwangerschap van doen zou kunnen hebben. Maar in de ronde dat ze zwanger bleken, voelden ze niks bijzonders.
Ik zou als ik jou was je zo min mogelijk bezig houden met wel/niet kwaaltjes want daarmee kun je je behoorlijk gek maken. Ik spreek uit ervaring, wij zijn 2,5 jaar bezig geweest bij de oudste. En inderdaad bij mij ook beide zwangerschappen had ik vrijwel geen symptomen. Dat kwam bij mij pas na nod. Wel vervelend dat ontpillen! Het kan zomaar een half jaar duren voordat je cyclus regelmatig is. Of misschien had je altijd al een onregelmatige cyclus?
Ben er niet echt heel erg mee bezig, want heb zelf het gevoel dat ik niet zwanger ben, maar wordt steeds op de klachten gewezen door mijn moeder en mijn man. Plus het maakt me gewoon erg onzeker dat ik nog steeds niet ongesteld ben. Voor dat ik aan de anticonceptie was, was mijn cyclus altijd regelmatig.
De Early-testen van de Kruidvat (de plustest) is eigenlijk -in tegenstelling wat de naam doet vermoeden- helemaal niet zo gevoelig, ik zou die dan ook afraden. Je kan beter die van 2 voor 5,- nemen TS. Die zijn ook makkelijker af te lezen dan die andere. Succes!
Weer even een updateje... Vandaag 30 dagen overtijd, nog steeds geen ongesteldheid of klachten van aankomende ongesteldheid. Vanochtend weer getest met huismerk van de kruidvat en ook nog negatief. Maandag voor de zekerheid naar de dokter, omdat ik echt enorm misselijk ben. vandaag zou mijn cyclus (mocht ik ongesteld zijn geworden) 67 dagen zijn.
Ik denk dat je gewoon een hele lange cyclus heb. Het komt soms voor dat je een cyclus overslaat. De onzekerheid is wel heel vervelend. Dat je man je steeds op de "symptomen" wijst ken ik. Mijn man heeft me de afgelopen twee dagen constant gevraagd of ik al ongesteld ben. Ik ben nu twee dagen overtijd, maar ik wacht tot dinsdag met testen. Ik heb namelijk 1x in de afgelopen 12 maanden een cyclus van 36 dagen gehad.
misschien heb je een virus? weet niet hoelang je al misselijk bent, heerst ook weer. kan de dokter ook niet veel aan doen... en je cyclus, ja het is helaas erg vervelend, maar kan voorkomen
Heb de assistent van de dokter om advies gevraagd en die zeiden dat ze waarschijnlijk een bloedtest gingen doen, zij hadden al vaker meegemaakt dat iemand zwanger was maar de test negatief bleef, zelfs bij iemand tot 2 maanden. Ik ga ervan uit dat ik niet zwanger ben, maar alles even laten nachecken kan geen kwaad.
Dat komt maar zeer zelden voor. Maar blijkbaar wel vaak bij jouw huisarts. Dat ze zwangerschapstesten dan nog niet afraden als het bij hun blijkbaar best vaak voorkomt..... Maar het is inderdaad niet verkeerd om het even te laten checken. Overigens kun je zelf onbewust je cyclus ook uitstellen en kan je lichaam zelfs symptomen kweken als je er zelf maar heilig in blijft geloven toch echt zwanger te zijn. Dit kan ook als je partner je maar op symptomen blijft wijzen. Dan ga je er op den duur zelf ook in geloven. Want dan zou het toch echt zo moeten zijn als een ander het zelfs zegt? Ik zou daar dus mee oppassen. Echte zwangerschapssymptomen worden veroorzaakt door HCG en HCG wordt gemeten door een zwangerschapstest.
Je toon bevalt mij niet... ik denk ook dat jij mijn zin verkeerd begrijpt, ik heb nooit gezegd dat het altijd voorkomt, alleen wel vaker. Maar dat zal je ongetwijfeld verkeerd begrepen hebben. Daarbij is HCG De dokter denkt trouwens wel dat ik zwanger ben, en na een reken sommetje zou het kunnen dat ik te vroeg heb getest. Zij denkt omdat mijn cyclus nog onregelmatig was/is, mijn eisprong later is geweest. Of ik op dit moment een miskraam heb gehad, in dat geval zou mijn menstruatie binnen 2 weken weer op gang komen in de aankomende 2 weken. Over een week cq 2 weken adviseert ze mij om weer te testen, mocht daar ook niks uit blijken en ik menstrueer nog steeds niet, gaan ze een bloedtest doen. HCG is niet het enigste hormoon die zwangerschapssymptomen zoals misselijkheid veroorzaakt. Misschien een tip om eerst research te doen voor dat je iets roept
Hoop het voor je dat je zwanger bent en je ei dus later was. Waarom krijg je nu niet al een bloedtest maar pas over 2 weken? Vindt je opmerking tegen behappy niet helemaal geplaatst. Misschien haar handtekening eens lezen, heeft willens en wetens denk ik meer research gedaan dan jij..
Sorry begrijp me niet verkeerd, ik zeg echt niet dat zij nooit research heeft gedaan, ik denk inderdaad dat ze over ICSI echt enorm veel en zeker meer dan ik af weet & daar ook naar alle waarschijnlijkheid meer research naar heeft gedaan. Maar het ging hier specifiek over hormonen die zwangerschapssymptomen veroorzaken.
Last van de hormonen lijk je in ieder geval te hebben gezien de reacties hier 😉 Flauw geintje sorry! Wat vervelend dat ze je nog 2 weken laten wachten en wel het vermoeden uitspreken dat je zwanger bent. Zit je nog zo lang in onzekerheid... balen! Het kan natuurlijk voorkomen dat je ei later is, zeker bij een onregelmatige cyclus is daar vaak geen touw aan vast te knopen. Heb je geen ovulatietesten gebruikt deze ronde of getemperatuurd? Ik hoop dat je gauw duidelijkheid hebt meid, succes!
Dit heb ik naar aanleiding van je reactie in een ander topic van je geplaatst. Je durft daarin te beweren dat je ondanks een negatieve zwangerschapstest en negatieve bloedtest best zwanger kunt zijn en zelfs mag spreken van een miskraam. Aldus blijkbaar de woorden van je huisarts? Dieptriest dit. Vooral voor de dames hier die echt een miskraam hebben gehad.....
Vind het altijd echt bizar en belachelijk als mensen gaan beweren dat ze echt zwanger moeten zijn ondanks negatieve test en zelfs misschien een miskraam hebben?! Ik zeg verder maar niks, sluit me aan bij Be Happy..
Hoe kun je nou een miskraam hebben gehad zonder bloedverlies? Of zonder positieve zwangerschapstest? Haha je hebt ern langere cyclus. Heel vervelend maar shit happens.. Je huisarts laat je niet voor niks afwachten.. Ik zou je iig niet in je hoofd halen dat je zwanger bent of een miskraam hebt gehad. Daar komt echt bloedverlies bij kijken na een positieve test.
Dit was mijn post in het andere topic. Misschien zuiverder om het in jouw topic te plaatsen en niet in dat van een ander. Puur uit interesse, welke hormonen veroorzaken nog meer zwangerschapskwaaltjes als je ook echt zwanger bent? Ik heb oprecht altijd gedacht dat het alleen hCG was en leer graag bij dus ben heel benieuwd naar die informatie. Ik weet uiteraard dat ook het progesteron dat vrij komt na je eisprong kwaaltjes veroorzaakt maar dat zijn dan duidelijk geen kwaaltjes die worden veroorzaakt door een zwangerschap, dus ga er even vanuit dat dat niet is wat je bedoelt.