Oke, ik wil echt niet zeuren want ik weet dat er veel mensen zijn die er alles voor over hebben.. dus sorry dat ik even wil klagen.. ik moet het gewoon even kwijt. Ik heb tot 15 weken meerdere keren per dag lopen spugen en heel de dag misselijk. 2 tabletten emesafene per dag. Nu is het onder controle gelukkig. Zodra ik probeer af te bouwen gaat het weer mis (nog steeds). Eetlust is ver te zoeken, kan maar kleine beetjes per keer eten, veel dingen smaken me niet, desondanks ben ik zal ruim 8 kilo gegroeid wat me dus echt een raadsel is. Opname in het ziekenhuis ivm nierstuwing jeetje wat had ik een buikpijn. Mijn urineleiders en baarmoeder gingen verkrampen. Volledige rust.. ging eindelijk weer een beetje beter en gisteravond ging het weer mis. Heel de avond pijn in mijn buik, strak gevoel, krampen. Vannacht 3 uur wakker gelegen van de pijn. Elke houding deed zeer, paracetamol, warme kruik erop niets hielp.. Mn kind schopt al onwijs hard. Inderdaad heel fijn om te weten dat het goed met hem gaat voor zover je dat op die manier kan weten maar het doet echt zeer icm al 3 dagen heel veel harde buiken.. heb het gevoel dat het een ballon is en op knappen staat. Hij houdt me snachts ook wakker, en maar draaien en draaien en schoppen.. mag het ietsje minder? Ik heb ook nog eens zwangerschapscholestase. vorige zwangerschap ook gehad maar toen pas met 34 weken en en nu al vanaf 19 weken. Heb alweer jeuk en ik wil zo graag niet ingeleid worden. Vorige keer echt als ontzettende naar ervaren met knip, vacuümpomp en weeenstorm van begin tot eind.. Ik heb last van mijn rug, lang zitten of staan lukt al niet meer. Dit had ik de vorige keer ook, maar later in de zwangerschap. Ik moet nog heel lang maar ben er echt zo klaar mee.. straks is dit gevoel hopelijk weer weg, maar moest het echt even kwijt. Ik weet niet wat er allemaal nog komen gaat, daar zie ik tegenop. Ben nu al op.. men dit had ik zo niet verwacht en gehoopt. Zo, pff dat lucht op! Sorry voor mijn klaagzang. Ik mag blij zijn dat ik een kind kan krijgen.
Nou klagen mag zeker! Wat moet jij veel doorstaan zeg en ik vind niet dat je je schuldig hoeft te voelen omdat je uberhaubt een kind kan krijgen. Dit is echt mega heftig en natuurlijk ben je blij! Iedere zwangere vrouw verdiend het om te genieten van de zwangerschap en er goed doorheen te komen zonder al te veel gedoe. Jammer dat het bij sommige vrouwen dit niet het geval is. Dikke knuffel!
Natuurlijk moet je blij zijn dat je een kindje mag krijgen maar dat betekent niet dat je het allemaal maar leuk en makkelijk moet vinden!!!! Wat een lastige zwangerschap heb je zeg, en daar mag je best wel over klagen hoor! Ik heb geen advies voor je helaas, maar ik wil je wel even een hart onder de riem steken dat je je niet schuldig moet voelen omdat je klaagt. Zwanger zijn is niet altijd een pretje en dat mag ook wel eens gezegd worden
Super lieve reacties. Dank jullie wel, dat had ik echt even nodig. Krijg er tranen van in mijn ogen. Ik had gewoon ook zo gehoopt dat ik mocht genieten, maar het lijkt wel niet te lukken.. daar baal ik flink van en ik ben angstig voor wat er allemaal nog komen gaat. Hopelijk mag ik over een week of 25 een gelukkige gezonde zoon in mijn armen sluiten
Jeetje wat heb jij een heftige zwangerschap, natuurlijk mag je even klagen!! Ik hoop dat de klachten af nemen richting het eind en dat je alsnog een beetje kunt gaan genieten. Lekker van je af blijven schrijven/ praten hoor!
Joh, je mag echt wel klagen! Er is altijd wel ergens iemand die het zwaarder of erger heeft, betekent toch niet dat jij niet ergens van mag balen? Mijn eerste zwangerschap was prima maar genieten deed ik er niet van. Dat is gewoon niet voor iedereen weggelegd. En doordat iedereen altijd zegt: geniet ervan! Voel jij je nu schuldig! Vooral niet doen!! Je voelt wat je voelt, voor iedereen is het anders. Sterkte nog! Je bent al over de helft!
Dankjewel! Heel lief dat je dat zegt. Ik voel me dan inderdaad schuldig terwijl er is niet zoveel leuks aan op het moment. Ik hoop dat het snel weer over is! Inderdaad al over de helft
Iedereen is blij en dankbaar dat we een kindje mogen krijgen en dat dat eraan komt. Maar sommige vrouwen moeten er wel hele veel voor doorstaan en bij sommige vrouwen lijkt het fluitend te gaan. (Ik mag echt niet klagen bijvoorbeeld ). Neemt niet weg dat zwanger zijn niet altijd leuk is. Soms is het gewoon hartstikke zwaar. En naar wat je beschrijft is het voor jou ook echt zwaar en heftig. Dus 'klaag' (ik vind het geen klagen maar ventileren ) er rustig op los. Misschien tref je vrouwen die in een soort gelijke situatie zitten. Ik hoop voor je dat het snel wat dragelijker word. Wees lief voor jezelf!
Hoe gaat het nu met je? Natuurlijk mag je klagen. Ik klaagde al over maagpijnen. Hopelijk gaat de tweede helft voorspoediger! Lukt het je om voldoende rust te nemen? Want hoewel ik echt niet mag klagen, merkte ik heel erg dat mijn klachten 100x erger werden als ik vermoeid was...
Natuurlijk mag je klagen! Waarom niet zeg?! Hoe andere vrouwen zwanger worden staat toch helemaal los van de klachten die jij nu hebt? Ik wil ook graag zwanger worden maar natuurlijk niet om het zwanger worden maar om moeder te worden. Dus we verschillen daarin niet. Ik vind het heel vervelend dat je je zo voelt en hoop dat het snel weer beter met je gaat!
Super lieve reacties. Dank jullie wel. Het gaat nog redelijk hetzelfde, maar gelukkig zijn de pijn, krampen in mijn buik etc weg! Daar ben ik heel blij mee. Ik draag nu ook op advies van de vk een buikband en dat scheelt heel veel. Ik kan er nu wel iets meer van genieten, omdat ik het denk ik wat meer geaccepteerd heb. Ook af en toe spuien helpt echt dus dank jullie wel haha! Rust pak ik inderdaad ook meer, want de klachten worden inderdaad veel erger als ik dat niet doe. @frummelke86 ik hoop dat je snel zwanger mag raken en heerlijk kan genieten. Geen kwaaltjes wens ik iedereen