Grotere kans op succes als het bij de eerste in 1 keer raak was?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Annebeth, 25 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annebeth

Annebeth Bekend lid

11 sep 2015
    688
    449
    63
    De titel zegt het eigenlijk al, ik vroeg me af of de kans om zwanger te worden hoger dan gemiddeld is als het bij de eerste ook in 1 keer raak was.

Ik zit nu voor het eerst op het wachtbankje na een vrij lang mmm traject, het duurde 10 maanden voor ik een rijpe eicel had zonder overstimulatie, zodoende hoop op dat ik niet zoveel pogingen nodig zal hebben.

Groetjes
    Annebeth

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Helaas bieden in het verleden behaalde resultaten geen garanties voor de toekomst.
    Maar het is wel een reden om goede hoop te hebben.
    Ze weten nu wat voor jou werkt, dus de zoektocht naar de juiste dosering zal vele malen korter zijn.

Maan14 vindt dit leuk.
  3. Annebeth

Annebeth Bekend lid

11 sep 2015
    688
    449
    63
    Dat is waar. Bij de eerste duurde het ook even voor we de juiste hormonen en dorsering hadden gevonden. Helaas bleek mijn lichaam daar nu te heftig op te reageren waardoor we een tijd bezig zijn geweest om uit te zoeken wat wel helpt. Wat alleen wel jammer is, is dat ik vaak 4 weken moet prikken voordat er een rijpe eicel is, dus de rondes (als ze al succesvol zijn) duren al snel 45 dagen.

Bedankt voor je snelle reactie trouwens :)

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    net wat panter zegt. Eerder behaalde resultaten bieden helaas geen garanties.

Hier duurde het wachten op een 2e zwangerschap 10 maanden langer dan bij de 1ste.

Maar het kan ook zeker net zo snel gaan hoor. Het is helaas allemaal afwachten.

5. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.280
    28.399
    113
    Ik was de eerste ronde zwanger, maar of dat straks ook bij nummer 2 zo is kan je niet voorspellen. Nu komen mijn partner en ik uit hele vruchtbare gezinnen dus ik wist wel dat het niet heel lang zou duren voordat ik zwanger zou zijn. Ik ga er ergens wel vanuit dat het voor nummer 2 ook niet heel lang zal duren. Mja, zeker weten kan je niet. *klopt af*
    Ik denk dat het een combi is van goede vruchtbaarheid en een hoop geluk.

6. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Ook dit zegt helaas niks. Mijn man en ik komen ook uit vruchtbare families (onze moeders, tantes en oma’s zijn allemaal in één ronde of zelfs per ongeluk zwanger geraakt), maar bij ons heeft het zonder reden twee jaar geduurd. Het heeft dus ook met de match tussen twee partners te maken, en die zat bij jullie blijkbaar goed.

TS, er valt helaas niets over te zeggen. Ik duim voor je dat het snel raak mag zijn!

Littlegirl1989 vindt dit leuk.
  7. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.280
    28.399
    113
    Klopt helemaal, maar ik lieg als ik zeg dat ik dacht dat het wel lang zou kunnen duren. We hebben daarom ook bewust gewacht totdat we alles op orde hadden omdat ons gevoel zei dat het wel eens snel kon gaan. Je kijkt toch naar je familie, positief of negatief.

8. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Hier exact hetzelfde! Zegt echt niks uit wat voor familie je komt.

9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Zoals de rest al zei indd.
    Nu ben ik zelf 3x snel zwanger geraakt, maar geen idee of dat een 4e keer nog zo is.

10. Doornroosje94

Doornroosje94 Fanatiek lid

13 okt 2017
    1.229
    1.190
    113
    Vrouw
    Zl was compleet onverwachts terwijl ik de pil nam, nu weer in ronde 10 met 1 vmk in ronde 6.. wij hadden gedacht dat het voor ronde 4 wel raak zou zijn maar helaas...

11. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik denk dat het toeval is. Toevallig was ik bij de eerste in ronde 1 zwanger en van de tweede in ronde twee. Een groot geluk. Ik heb vriendinnen die keer op keer heel snel zwanger raakten en vriendinnen die eerste keer snel ware n volgende keer langer. Kortom: geen peil op te trekken (helaas)

12. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik denk wel dat je een grotere káns hebt als het bij de eerste snel raak was, dan als je maanden, of zelfs jaren, bezig bent geweest. Maar je kunt idd nergens op rekenen.
    Hier 6 keer in ronde 1 of 2 zwanger en toen wilden we graag een derde en kwam die maar niet. Echt een lesje nederigheid was dat voor mij :oops:

13. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Hier de eerste toevallig in ronde 1 zwanger. Bij deze in ronde 3 (maar de eerste serieuze ronde met ovutesten). Moet wel zeggen dat ik bang werd toen het de eerste ronde niet gelijk raak was, maar achteraf gezien wel beter :)

14. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Nr 1 en 2 beide ronde 1...nr 2 eigenlijk ronde 0
    Nu de ze zwangerschap 6/7 mijn koperspiraal verwijderd 1x menstruatie en nu raak.
    Wij zijn ons zeer bewust dat dit niet voor iedereen weggelegd is en dus ook enorm dankbaar.

15. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Eerste binnen drie maanden. Nu doen we er al bijna 3 jaar over. Terwijl ook juist weer mensen kan in de mmm die bij de tweede onverwachts zwanger raken in de maanden na de bevalling van de eerste.

16. Marjo88

Marjo88 Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    Bij de eerste meteen de eerste ronde zwanger. Bij de 2de ronde 6 (miskraam) bij de 3de ronde 4. En bij de 4de zelfs 1,5 jaar bezig geweest. Nu gaan we voor nog een kindje dus ik ben heel benieuwd hoe lang dit gaat duren en of het überhaupt wel lukt. Je weet maar nooit...

17. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Hoe vaak ik wel niet lees dat men teleurgesteld is als ze na 2 rondes niet zwanger zijn voor nr 2 want bij nr 1 was het meteen raak...
    Hier duurde de eerste een jaar en deze zwangerschap was ronde 2 dus het zegt echt niks

18. San195

San195 Fanatiek lid

28 mei 2018
    2.268
    1.159
    113
    Vrouw
    Hier de eerste direct in ronde 1 en nu zijn we voor de 2e bezig en belanden we nu in ronde 4.

Deel Deze Pagina