Zwanger ofniet?!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door misssweetness, 31 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misssweetness

31 okt 2011
    8
    0
    0
    #1 misssweetness, 31 okt 2011
    Laatst bewerkt: 31 okt 2011
    Beste verloskundige,

Ik zit met een probleempje..
    Ik zit normaal altijd aan de pil en slik em ook netjes op tijd!
    Alleen nu ben ik em afgelopen maand dus zeker 5x vergeten in te nemen en afgelopen week had ik mijn stopweek(21 oktober begon die)nu heb ik wel een lichte bloeding gehad maar het is echt zo weinig geweest dat ik het eigenlijk niet eens ongesteld zijn noem.
    Het was beetje bloed niet eens een tampon waard! Zo weinig was het!
    Het was ook na de seks dat ik die bloeding kreeg, nu zit ik echt met een probleem ik weet nu dus niet of het nu wel gewoon menstruatie is geweest wat me eigenlijk sterk lijkt normaal ben ik altijd 3 dagen echt goed ongesteld. Ik heb ook deze laatste dagen pijn in me onderbuik vooral als ik ga liggen en ik heb helemaal geen bloeding meer gehad. Alleen afgelopen vrijdag(28 okt) dat hele kleine beetje bloedverlies..

HELP!! Is de pil nog wel betrouwbaar als je meer dan 5x vergeet in te nemen.. Ik slik trouwens micro 30

Kan het zijn dat ik misschien zwanger ben? Dat ik een pseudo menstruatie heb gehad?

Thanksss

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

De pil is inderdaad niet betrouwbaar als je het vergeet een keer is nog te overzien maar 5....... de kans op een zwangerschap is dus aanwezig. Een test doen zou een oplossing zijn dan weet je meer.
    Indien het een bloeding is van de zwangerschap dan praat je van een innestelingsbloeding. (geen pseudo menstruatie)

Imke

3. misssweetness

31 okt 2011
    8
    0
    0
    Ik had dit dus ergens gelezen, over die pseudo menstruatie omdat die meestal komt als je verwachte menstruatie hoort te hebben alleen is dit maar van korte duur aangezien ik niet eens een halve dag ongesteld ben geweest dacht ik misschien is het dat want ik had gelezen over de innestelingsbloeding dat die meestal een week voordat je menstruatie hoort te hebben krijgt. Ik ga morgen sowieso even een testje doen

#1: Innestelingsbloeding
    Een bevruchte eicel nestelt zich in het slijmvlies van de baarmoederwand. Dit proces wordt innesteling genoemd. Innesteling gaat meestal gepaard met kleine innestelingsbloedingen (meestal 1 week voordat de “normale” menstruatie zou hebben plaatsgevonden).

#2: Pseudo-menstruatie
    Een pseudo-menstruatie is een milde vorm van menstruatie die plaatsvindt doordat je hersenen nog niet beseffen dat je zwanger bent. Kort na de pseudo-menstruatie worden steeds grotere hoeveelheden HCG-hormoon geproduceerd, waardoor de hersenen gaan beseffen dat je zwanger bent.

In iedergeval dankjewel ...

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Een innestelingsbloeding kan een week voor de menstruatie zijn maar ook rond de dag van menstrueren. Want het heeft te maken met de innesteling en omdat we niet weten wanneer een eitje bevrucht word en hoe snel de deling gaat (dit kan namelijk variëren per zwangerschap) is niet te zeggen wanneer precies de innesteling plaats vind.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina