rhesusC negatief

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door raldaellen, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Hoi!

Wederom een vraag... eenmaal zittend bij de Vk tijdens de controle vergeet ik het en er voor bellen.....:)

Maar ik heb rhesusC negatief. dit moest inhouden dat ik met 27 weken opnieuw bloed moest laten prikken om te kijken of ik antistoffen aanmaak. Maar moet ik ergens verder rekening mee houden? Ik heb ergens gehoord dat als er bloedcontact is tussen mij en de baby dat het dan kwaad kan? dus stel dat mijn zoontje de bal per ongeluk wat harder in mijn buik schopt moet ik dan bellen? kunnen dat soort dingen kwaad? of maak ik me dan zorgen om niets?

Volgens mij een raar onsamenhangend verhaal geworden maar hoop dat u er een antwoord voor heeft.

Alvast bedankt!
    Ellen

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Er is niks wat jij kan doen.
    Het klopt dat als jij bloedcontact krijgt tussen de baby en jou dat er dan kans is dat jij antistoffen gaat aanmaken.

Krijg je een stuur hard in de buik of je valt op je buik dan moet je altijd contact opnemen met de verloskundige. Komt een bal in je buik en dit is niet hard kan dit geen kwaad, komt die wel hard aan dan altijd contact opnemen met de verloskundige. Dit moet altijd ook als je niet rhesus-c negatief bent.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina