Meiden zwanger na behandeling voor PCOS

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Zuss, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden. Er bestaan al verschillende clubs voor meiden die zwanger zijn geworden via de MMM, maar die bestaan vaak al lang. Daarom wil ik kijken of er onder jullie misschien meiden zijn die een nieuw clubje willen opstarten. Het lijkt me vooral leuk om met meiden te kletsen die ik zwanger zijn geworden na behandeling voor PCOS, maar voor andere 'problemen' is natuurlijk ook prima!

Mijn geschiedenis in de MMM vind je in mijn handtekening. Ik weet sinds gisteren dat ik zwanger ben (na de eerste test heb ik er nog 3 gedaan ;), en er blijven steeds twee streepjes verschijnen :D), terwijl mijn NOD eigenlijk om morgen stond.

Ik had dinsdag opeens pijnlijke borsten, en weet dat aan de oude bh die ik droeg. Maar woensdag sloeg toch de testdrang toe en was ie opeens positief :$.

Ik kan het nogsteeds niet geloven. Ik zit nog niet zo lekker op mijn roze wolk. Steeds als ik naar de wc ga ben ik bang dat ik bloed in mijn broekje vind. Ben er al een paar keer heen gerend omdat ik dacht iets te voelen, maar steeds niets aan de hand... Ook elk steekje of krampje is halve paniek :). Ik durfde ook bijna dit topic niet te openen, omdat ik bang ben dat ik het 'jinx', dat ik met dit bericht mijn zwangerschap echt erken en dat het daardoor dan dus fout gaat...

Herkenbaar :(

2. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal niemand???

3. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Heehee.

Heb je clubje gevonden aan de hand van je berichten haha.
    Komt me bekend voor hoor. Elk krampje werd ervan verdacht een mk te zijn. Toen ben ik 4 weken kots maar dan ook echt kotsmisselijk geweest. En nu ineens is dat over; maakt dat me weer onzeker. Zo erg dat ik een extra controle heb gevraagd, al verzekerde de vk me dat mijn bezorgdheid niet nodig was. Laat ik maar over die 12 weken heen zitten, hoop dat ik dan wat kan genieten.!

4. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Hoi Zuss,

Ik ben ook zwanger geraakt na behandeling voor PCOS.
    Heb eerst een reeks rondes gehad met primolut en clomid.
    Dat werkte totaal niet. Steeds weer teleurstellingen. En vond het erg zwaar om om de dag naar het ziekenhuis te gaan.
    Daarna een LEO operatie gehad. Helaas pakte mn cyclus het niet op. Toch weer geprobeerd met primolut en clomid en eindelijk een eisprong! Ondanks dat de samenlevingstesten negatief waren ben ik toch zwanger!

Ook ik kijk steeds in mn ondergoed als ik naar de wc ga. Het is nog allemaal zo onwerkelijk. We hebben er zo voor moeten knokken. Ben je verder al misselijk of andere kwaaltjes? Mijn borsten zijn gevoelig en ik heb nu één keer overgegeven 's morgens.

Nu net een telefoontje gehad van MvM. Ik ga zeker meedoen. Wil anderen helpen, omdat ik zelf weet hoe het voelt als het niet vanzelf gaat. Ga jij meedoen?

5. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Anoniempje, leuk om van je te horen! Ben blij dat ik niet de enige ben met die onzekerheid. Fijn dat je van je vk op extra controle mocht komen. Heb jij al een echo gehad?

@Nino, welkom! Leuk dat je hier met ons mee wil kletsen. Ik vond het moeilijk om bij andere clubjes aansluiting te vinden omdat het daar al zo druk was, of omdat die meiden 'gewoon' zwanger waren geworden (heel fijn voor hun natuurlijk), en er naar mijn gevoel wat 'luchtiger' in stonden... Heb netals jij primolut en clomid geslikt, alleen dus gelukkig niet zoveel rondes. Wat fijn dat je zwanger bent geworden ondanks de negatieve samenlevingstesten... Bij ons was dat gelukkig niet het geval, dat gaf mij wel wat meer rust.
    Behalve pijnlijke borsten heb ik verder (nog) geen kwaaltjes, maar dat maakt mij ook soms weer ongerust. Ondanks dat ik het eigenlijk niet wil, zou ik soms wensen dat ik ook misselijk werd. Een 'echt' teken van zwangerschap. Ik vind het zo raar dat je nooit hoord over mensturatie-achtige krampjes en witte vloed als je net zwanger bent, zou veel onrust schelen.
    Ik ga zeker ook meedoen met MvM, ik ga dat morgen regelen. Heb jij al een afspraak voor een eerste echo? Die van mij staat op 21 maart...
    Superleuk je te leren kennen, we lopen nagenoeg gelijk!

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    gefeliciteerd meiden!!

Hier eentje die nu 2 kids heeft na MMM behandeling voor PCOS. Allebei met clomid verwekt!

Klets maar fijn, en geniet!! Krampjes kan zoveel zijn, maar vaak alleen maar goed.

En geen kwaaljtes, wel kwaaltjes..ieder lijf is anders. Je moet niets voelen.

Groetjes,
    Miranda

7. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    hoi hoi

Nou ik herken precies wat je zegt meis
    De gewone dames die spontaan zwanger zijn geraakt praten er luchtiger over dan de MMM-meiden maar.... vind ik niet zo gek want hun weten niet wat sommige vrouwen moeten doorstaan voordat ze het geluk krijgen

En herken de angst van ooow ik voel wat meteen even spieken ook heel erg

Iedereen hier trouwens gefeliciteerd met jullie zwtest

8. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey Gooisemama, we zouden het heel leuk vinden als je je ook bij ons aansloot. Welkom! Jij ook gefeliciteerd!
    Ben jij al bezig met MvM of heb je besloten dat niet te doen? En heb je ook al een afspraak voor een echo?

9. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Dank je wel meis

Vrijdag heb ik me intake bij MvM want dankzij hun mag ik me ook weer in het zwangere wereldje melden:D:D
    Ik gun hun het ook want er zijn meiden geweest die het mij ook hebben gegund:D

De eerste echo staat gepland op 22 maart bij de gyn en de 27ste ga ik met beide oma's naar de vk voor de echo

10. Marijkeuh

Marijkeuh Actief lid

3 jan 2011
    212
    0
    0
    Gastouder
    Fryslan
    Hallo meiden,

Ik weet net sinds zondag dat ik zwanger ben en vind et nog erg onwerkelijk...
    Maar wel fijn om hier lekker te kunnen praten!! Vooral nu we het natuurlijk nog niet aan anderen vertellen tot ong de 10e week...

Ik word nu smorgens wakker en 5 min later denk ik... Oh ik ben zwanger!!!
    Zo vreemd...

Morgen over 2 weekjes mogen we al onze eerste echo!! Hopen dat we het hartje al kunnen horen!!

Hoe voelden jullie je in het begin??

11. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Het is inderdaad gewoon leuk om met meiden te kletsen die in het zelfde schuitje hebben gezeten.

Zuss ook super leuk om jou te leren kennen. Ik heb pas 2 april de eerste echo. Op mn banner staat nu 5 wk en 1 dag, maar dat is gerekend vanaf de 1ste dag van mn laatste menstruatie. Ik heb mn eisprong wel wat later gehad. Denk op dag 19. Dus zou nu dan 4 wk en 3 dagen zijn. Dus weet t niet precies.

En ik heb ook af en toe ongi-achtige krampjes en pijn in mn onderrug. Ook had ik de week voor mn NOD tot eergister ook erg veel witte vloed. Dat schijnt toch vaker voor te komen hoor.

Gefeliciteerd Gooische mama en Marijkeuh! Gezellig om met jullie te gaan kletsen.

Marijkeuh. Wij hebben ongeveer hetzelfde meegemaakt zie ik aan je onderschrift. En lopen ook nog eens ongeveer gelijk op!

12. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis
    Hoi Meiden,

wil me ook graag aansluiten bij dit clubje!
    Ik heb een behoorlijke tijd in de mmm gezeten vanwege pco en heb gisteren positief getest :D, het is allemaal nog erg onwerkelijk en ben ook ontzettend bang.
    16 maart heb ik mijn eerste echo.

Liefs Kirs

13. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Hoi meiden,

Allemaal gefeliciteerd! Super hoor al die prille jonge zwangerschappen van deze PCO mama's. Ik ben er zelf ook 1 en ben nu zwanger van mijn derde kindje. De andere twee ook via hormooninjecties en deze ook weer. Gelukkig ging het wel snel dit keer en besef ik daarmee erg gezegend te zijn.

Ik wil ook graag meeschrijven hier, zag je oproepje zuss in een ander topic over het spuiten van puregon en pregnyl.

Vandaag voel ik me niet fit. Mijn buik voelt niet lekker, zwaar en is opgeblazen. Ik kon vanmorgen niet normaal mijn spijkerbroek aan en heb nu een flodder harembroek aangetrokken. Maar ik moet vanmiddag naar mijn werk, heb een late dienst en weet ff niet wat ik aan moet doen. Volgende week vrijdag heb ik mijn eerste echo, zo spannend allemaal!

Groetjes,

Hadassa

14. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    #14 Zuss, 8 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2012
    Heey meiden, ik werk vandaag thuis dus ik kan lekker aantrekken wat ik wil. Heel fijn. Ik ga straks uitgebreid op jullie reageren, maar ga eerst douchen. Maar ik vind het zo leuk dat we nu al met een paar een groepje vormen, dat ik eerst even lijstje wil beginnen. Vullen jullie 'm aan?

15. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Naam, uitgerekende datum, kindje

Zuss, 5 november, 1e kindje
    Anoniempje, ??, ??
    Nino, ??, ??
    Gooischemama, 30 oktober, 2e kindje
    Marijkeuh, ??, ??
    Kirsss, 15 november, 2e kindje
    Hadassa, ??, 3e kindje

16. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83

Anoniempje, ??, ??
    Nino, ??, ??
    Marijkeuh, ??, ??
    Hadassa, 28 oktober, 3e kindje, zhs bevalling m.b.v. Een sectio

17. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw

Anoniempje, ??, ??
    Nino, ??, ??
    Marijkeuh, ??, ??
    Selina1984, 29 september, 1e kindje

Hallo dames,

Ik wil mij ook graag bij jullie aansluiten. Ben ook dmv clomid zwanger geraakt en zit alweer bijna op de 11 weken. 20 maart hebben we de 12 weken echo. We hebben het iedereen al verteld, nadat we groen licht hadden gekregen van de fertiliteitsarts. Ik ben erg misselijk, de hele dag door, en heb daar medicijnen voor gekregen. Die helpen wel wat, maar hoop dat het snel over is.

Leuk om een nieuw groepje te beginnen. Dat we hier maar lekker veel gaan kletsen.

18. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Welkom Selina en gefeliciteerd met je zwangerschap. Hopelijk trekt die misselijkheid snel weg en kan je heerlijk gaan genieten.

19. Marijkeuh

Marijkeuh Actief lid

3 jan 2011
    212
    0
    0
    Gastouder
    Fryslan
    Anoniempje, ??, ??
    Nino, ??, ??
    Marijkeuh, 13 november, 1e kindje
    Selina1984, 29 september, 1e kindje

Ik was al aan het einde van mijn latijn... Moest officieel na deze ronde naar een ander ziekenhuis, om aan IUI te beginnen. Keek daar zooooooo verschrikkelijk tegenop.

We waren beide flink uitgeput dus hadden we een weekendje weg gepland afgelopen weekend. Ff uitblazen samen met mn zus en zwager en de kids.

De cyclus waar we nu mee bezig waren duurde erg lang. Was vanzelf ongesteld geworden en moest weer 150 slikken. Verwachte niet veel, want de afgelopen keren dat ik vanzelf ongesteld was geworden kreeg ik geen ei. Maar toch na 16 dagen begon er een eitje te groeien en na 27 dagen sprong hij...
    Maandag of dinsdag zou mn NOD moeten zijn dus heb zondag al getest, op ons weekendje weg hihi... En gelijk positief! Maandag nog een Digitale ClearBue gedaan en een gewone en ook beide positief!

Dus zo werd ons weekendje om uit te blazen een weekendje om NOOIT weer te vergeten hihi!!

20. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

#20 oudjaarsvlinder, 8 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mrt 2012
    gevonden :D

ik zal even in het kort uitleggen mijn verhaal:
    januari 2011 gestopt met de pil en sindsdien niet meer ongesteld geworden. Uiteindelijk na een kuur provera en nog een bezoek aan HA doorgestuurd naar gyn. Die stelde de prognose PCO, en eind november start primolut en 50 mg clomid, geen ei. Januari 2012 start primolut en clomid 100 mg en rond 10 februari een EI!
    Op 23 februari de dag dat ik naar de negenmaanden beurs ging ontdekte ik dat ik zwanger ben :D

Morgen heb ik mijn eerste echo en sinds dinsdag begonnen met moeders voor moeders

Deel Deze Pagina