Zwanger omgeving Barendrecht

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door VdMB, 12 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VdMB

VdMB Lid

10 mrt 2015
    17
    0
    0
    Hallo (toekomstige) mama's,

Zijn er hier toevallig ook meiden uit de omgeving Barendrecht? Woon er zelf pas net en ken er nog helemaal niemand.... Zou leuk zijn als er nog meer zwangere meiden uit de omgeving zijn.

Groetjes VdMB

2. VdMB

VdMB Lid

10 mrt 2015
    17
    0
    0
    Niemand? Jammer...

3. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Hoi VdMB,

Ik kon niet uit Barendrecht maar wel uit de omgeving,
    wij gaan morgen de 7e zwangerschapsweek in.
    Is dit ook jullie eerste kleintje??
    Spannend allemaal he, heb je nog last van symptomen??

Gr Linda

4. VdMB

VdMB Lid

10 mrt 2015
    17
    0
    0
    Hoi Linda,

Ja dat is ook ons eerste kindje! Erg spannend allemaal. Ben sinds gisteren ziek thuis van mn werk, ben heel de dag zooooo misselijk! Hoop dat dit niet nog de hele eerste 12 weken (of langer) gaat duren. Het is moeilijk te verbergen zo voor mijn omgeving en werk.
    Verder had ik veel last van hoofdpijn maar dat is eigenlijk zo goed als over. Verder wel ook sneller moe dan normaal en een beetje futloos...
    Jij?

Gr VdMB

5. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Ohw echt, ik heb total nog geen last gehad van missleijkheid, hoop dat het snel over is voor je ;) Ik heb wel regelmatig last van krampen. Of dit nou me darmen zijn of me baarmoeder die aan het groeien is, ik heb geen idee, het zal een beetje van allebij zijn denk ik.... Meestal als ik even op het toilet heb gezeten (soms ontlasting heb gehad) is het weer weg. Verder merk ik wel dat ik aan het eind van de dag wel versleten ben.
    In mijn omgeving zijn er al een aantal mensen die het weten, close familie en een paar vrienden en op me werk weten ze het ook.
    Maar dit komt ook omdat we in een traject liepen van IUI en hierdoor de nodige ziekenhuis bezoeken al achter de rug hebben.
    Ik heb het bewust tegen mijn college;s verteld zodat ze weten wat er aan de hand is als ik even op het toilet zit of eventueel ziek naar huis ben, of ziekenhuisafspraken heb staan.

Zijn jullie gewoon op de normale manier zwanger geworden??
    Zo ja in de hoeveelste ronde??

Gr Linda

6. VdMB

VdMB Lid

10 mrt 2015
    17
    0
    0
    Hoi Linda, oh die krampen herken ik ook! Mijn stoelgang is ook helemaal verstoord, zo kan ik dagen niet en zo moet ik een paar keer per dag! Soms ook een soort ongi krampen, maar geen bloedverlies of iets en lees overal dat het erbij hoort dus maak me er niet druk om... Kan me voorstellen als je in zo'n traject zit je het ook sneller aan je omgeving verteld, ze kennen je situatie en willen uiteraard graag weten hoe het ervoor staat. Ik denk dat ik het op mn werk toch ook naar aan mijn werkgever ga vertellen want opeens zo vaak ziek zijn is ook verdacht natuurlijk ;)

Wij zijn 'oo de normale' manier zwanger geworden inderdaad. Ik was al 1,5 jaar gestopt met de pil, vanwege andere klachten, en sinds een half jaar geen voorbehoedsmiddelen meer. Mijn man zei altijd als het komt dan komt het wel, en toen kwam het opeens nu al, midden in onze verhuizing/ verbouwing! Dus beetje onverwacht maar wel heel blij! Misschien ben ik daarom nog wel extra moe omdat ik zoooo veel aan mn hoofd heb en moet plannen! En het dan ook nog eens tegen niemand kunnen zeggen :( Wij wachten iig onze 1e echo 26 maart af en dan ben ik denk ik 8 weken... En dan moet ik et toch aan iemand kwijt!

7. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Hoiiii

Ik heb over die krampen idd ook veel zitten googlen en zitten lezen en zoals ik nu mijn conclusive eruit trek hoort het er idd gewoon bij.
    Het dagen niet kunnen herken ik niet ik moet nu dagelijks meerdere malen , maar je merkt idd dat de huishouding van slag is.
    Jah idd, onze ouders en naaste familie/ vrienden leven erg mee en vond het ook niet meer als logische om het geode nieuws ook aan hun te vertellen. Wetende dat we natuurlijk nog in een hele prille fase zitten. Ik vind het ook wel fijn, hoef weinig uitleg te geven in geval van....
    Snap wel dat het voor jullie anders is, het is voor jullie nog even jullie geheimpje, ook wel erg leuk om eerst even echt samen ervan te genieten en aan het idee te wennen.
    Ik vind het trouwens soms echt nog onwerkelijk hoor, het besef komt wss pas na de echo...

Zoals je mss wel ziet in min handtekening hebben wij in de mmm gezeten, soms erg zwaar... maar we zijn zo dankbaar dat deze mogelijkheden er zijn!!!
    Ik wil dan ook graag iets terug doen en daarom komen ze morgen bij ons langs voor een gesprek voor moeders voor moeders, ken je dat???

Ja dat zal je best merken als je ook nog is in de Rommel van het verhuizen verbouwen zit dat je gesloopt bent aan het eind van de dag, dat merk ik ook wel hoor. Heb gehoord dat de eerste 12 weken het ergste zijn... dus we hebben nog even te gaan haha
    En ik schaam me niet door smiddags even een tukkie te doen als de mogelijkheid dat toe laat natuurlijk... :p kan ook niet altijd, maar ga wel echt optijd me bedje in.

Ohw ik kan me voorstellen dat je het graag aan iemand wilt vertellen!! Wij vonden het al heel leuk en spannend om het onze ouders te vertellen :D Word jullie kindje het eerste kleinkindje voor jullie ouders??

We zitten niet ver van elkaar kwa echo, leuk :p Spannend he!!!

8. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Ik ben nu nog een Rotterdammer, maar over 3 maandjes kom ik gezellig naar Barendrecht!
    Woon je in het oude of nieuwe gedeelte?

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Eerste kindje wat ik zo las?
    Ik ben zelf in verwachting van onze 2e, ik heb al een zoontje van 20 maanden en nu bijna 27 weken in verwachting van een klein dametje :D

9. rbnlin

rbnlin Actief lid

28 jul 2014
    314
    12
    18
    NULL
    NULL
    #9 rbnlin, 17 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2015
    Hallo meiden,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Ik woon in Rhoon en ben bijna 15 weken zwanger van ons 2e kindje (weer een meisje).

Woon sinds 2 jaar hier met man en kind.

Ik zit bij verloskundigepraktijk Carnisselande, jullie?

10. VdMB

VdMB Lid

10 mrt 2015
    17
    0
    0
    Hoi, ik zit ook bij verloskundigepraktijk Carnisselande. Volgende week do 1e afspraak! Ik woon in het nieuwe gedeelte, bijna tegen rhoon aan ;) ppfff ik ben nog steeds zo beroerd dat ik gewoon nergens meer fut of zin in heb. En de wetenschap dat dit nog 6 weken zo kan zijn.... Ppffff het is het natuurlijk allemaal waard straks na 9 maanden maar voor nu... Ik ben heel slecht in 'ziek' zijn en kan er dus ook niet echt tegen, plus het feit dat niemand weet dat je zwanger bent helpt ook niet.... Maar goed... Ben dus nu even niet zo spraakzaam/ typerig... Als iemand nog goede tips heeft qua misselijkheid dan hoor ik het heeeel graag! Groetjes en voor de nieuwe mensen in dit topic, jullie ook nog gefeliciteerd allemaal!

11. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Welkom Nala en rbnlin, uiteraard ook jullie gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! Leuk dat jullie mee komen kletsen!!

Wij lopen in het maasstad ziekenhuis maandag de eerst de echo spannend....;)

VdMB Jeetje wat balen dat je je zo rot voelt, dat maakt het zwanger zijn er niet leuker op.... ik heb helaas geen tips voor je....
    Hoop dat je er snel vanaf bent en gewoon kan genieten van het zwanger zijn :D

12. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Ogh niet lekker voelen is altijd rot, zeker in de zwangerschap!
    Rust nemen, heel belangrijk!!
    Verder weinig tips voor je..

Wij lopen ook in het maasstad ziekenhuis ivm een hartritmestoornis die ik heb en de bijbehorende medicatie kan zorgen voor wat problemen bij ons kindje, maar gelukkig is alles voor ju goed onder controle.

Ik las hier iemand die as maandag voor 1e echo moet in het maasstad?
    Ik moet ook maandag weer :)

13. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Fijn dat alles goed onder controle is met jou en de kleine!! Wat zijn we toch zonder de doktoren he?!

Klopt dat ben ik :D om 1130 zijn we aan de beurt :p

14. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Zonder die dokters zijn wij niks :D haha!
    Ah ik moet er om half 9 al zijn dus kan niet naar je zwaaien :D haha niet dat ik het daar nou zo gezellig vindt op die poli, allemaal zwangere tantes maar heb eerder het idee dat ik daar af en toe op een begrafenis zit :)
    Niks over hoe je daar geholpen wordt hoor, want dat gaat altijd heel netjes, bedoel puur de sfeer in de wachtkamer :D

15. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Dan kunnen we idd niet zwaaien :)

Ja over de wachtkamer heb ik nogal het een en ander op te merken.... als je moeilijk zwanger wordt/ uitblijven van zwangerschap onduidelijk is; en je moet dan voor alle controles e.d. in dezelfde wachtkamer wachten als alle zwangere vrouwen en alle mama's moeten naar de kinderpoli via deze wachtkamer voel je je verre van op je gemak!!!!:(

Dit hebben ze niet handig aangepakt of niet over nagedacht, al snap ik dat het handig is alles op 1 poli te doen, maar het is zo verschrikkelijk confronterend.........

Over de meiden die er rond lopen alle lof, ik voel me er idd verder wel op me gemak, heb ze inmiddels al vaak genoeg gezien ;)

16. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Dat vindt ik inderdaad ook bizar dat ze Alles zo bij elkaar geplaatst hebben..
    Ik ga ook altijd in het hoekje stoelen zitten wat het dichts bij de zwangeren poli zit, vindt het zo erg om met m'n dikke buik tussen de dames te zitten waarbij het niet zo 123 of helemaal niet lukt..

17. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Ik mag me inmiddels tot de gelukkige zwangere noemen, maar ik zal er denk ik altijd wel met een dubbel gevoel zitten...

Ik doe vanaf volgende week iig mee met Moeders voor moeders,
    ben blij dat ik daarmee iets terug kan doen :D

18. mavane

mavane Bekend lid

14 feb 2015
    640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames, zag jullie bericht hier. Ik kom uit Poortugaal en ben nu zwanger van ons tweede kindje. mag ik hier mee komen kletsen?

19. mavane

mavane Bekend lid

14 feb 2015
    640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben trouwens 29 jaar. Heb 3,5 week geleden een miskraam gehad en nu dus weer zwanger. Heb een dochter van 20 maanden. Ik twijfel nog een beetje naar welke vk ik zal gaan, zelfde als bij mijn dochter of een andere. Iig wacht ik nog even met bellen, durf nog niet zo goed. Bang dat het weer mis gaat

Deel Deze Pagina