Ondanks goede echo blijf ik zo onzeker en bang

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ShallY, 9 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Donderdag een echo gehad en het hartje zien kloppen. (Bij 6+4 volgens echo).
    De hele dag op een roze wolk geleefd en had er alle vertrouwen in.
    Alleen is dat vertrouwen nu alweer ver te zoeken. Maandag hebben we weer een echo omdat de echo van donderdag ertussen gezet was dus de arts zei dat ik de afspraak mocht laten staan.

Ik ben wederom zo bang dat het hartje alsnog gestopt is of dat het niks gegroeid is.
    Ook het hebben van weinig symptomen maakt me er niet geruster op. Pff..wordt nog een lang weekend zo.

Sorry voor m'n gezeur hoor, ik weet dat jullie me niet kunnen helpen maar van me afschrijven helpt wel :)

2. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Ja. Het hoort een beetje bij de zwangerschap.
    Dat zorgen maken komt ook een beetje door de hormonen.
    Het gaat ook niet echt meer over kan ik je vertellen.
    Als de volgende echo goed is, dan ga je je zorgen maken of de termijnecho wel goed is.
    Daarna is het spannend of de 20 weken echo wel goed is.
    Daarna ben je misschien bang voor een vroeggeboorte.
    Daarna vraag je je af of alles wel goed zal gaan tijdens de geboorte.

En voor je het weet vraag je je af hoe je je kind kan beschermen tegen kinderlokkers en pesters in de klas.

Het gaat nooit meer over, probeer tussentijds ook te genieten;)

3. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Oh en gefeliciteerd met je zwangerschap en goede echo uiteraard!

4. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Haha dat geloof ik ook wel missladybug, dat het niet over zal gaan.

Bedankt voor de felicitatie!

5. Simone444

Simone444 Actief lid

5 dec 2013
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!!! En ja...over gaat het nooit. En ja.. heel normaal hoor dat je zo denkt. Ik ben nu 21 weken en heb wegens vervelende voorgeschiedenis meerdere echo's gehad. 7, 9, 12, 16, 17, 19, 20 weken. En dan nog denk ik iedere keer na 1 of 2 dagen "ooooohhh dalijk is ze er niet meer :(" Ik weet dat het heel makkelijk klinkt, maar probeer toch te genieten. En als je het even niet meer ziet zitten gewoon hier gaan schrijven, helpt mij in ieder geval. Ook erover praten met partner kan je rust geven!!
    En anders nog de optie shopppeeeennn als een gek ;) hahaha. Geniet meis!!!

6. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.446
    1.034
    113
    Vrouw
    Zo herkenbaar! Ik had dat ook heel erg, mede door eerdere miskramen (net als jij volgens mij)
    Fijn dat je maandag weer controle hebt. Knuffel!

7. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Hadden jullie wel veel kwaaltjes waardoor je zoiets had van 'het zit wel goed' of ook dat niet?

Ja klopt zwaaistaart, het is een hele mijlpaal dat we het hartje hebben zien kloppen, zover ben ik nooit gekomen.

8. Simone444

Simone444 Actief lid

5 dec 2013
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik voelde me mega slecht en dan nog dacht ik pfff het zit niet goed. Voelde ik een dag niks dan dacht ik ook het zit niet goed. Dus daar kon ik geen pijl op trekken...Dit is voor ons ook na 2 jaar ellende en miskramen de eerste keer dat alles goed gaat en we het hartje hebben gehoord. Probeer hieraan vast te houden :)

9. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Bij mij kwamen de kwaaltjes pas rond 9 weken. En kwaaltjes zeggen niets over het verloop van een zwangerschap. De ene dag kan je super beroerd zijn en de andere dag is er niets aan de hand en dan hoeft er niets aan de hand te zijn.

Met een kloppend hartje is de kans op een mk al een stuk kleiner geworden. En heel cru; als het goed gaat, gaat het goed maar als het fout gaat heeft dat echt een reden. Weet dat je daar niets aan hebt en dat het lastig is om er geen controle over te hebben maar probeer vertrouwen te hebben in jou en je kindje!

Gefeliciteerd trouwens😀

10. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Toen ik een bericht op het forum.plaatste was ik ook pril zwanger.
    Iemand schreef toen: eerst denk je: als ik die twaalf weken.maar voorbij ben, daarna wil je de zestien weken grens halen, dan ben je bezorgd over de twintig weken echo, vervolgens snak je naar de grens van levensvatbaarheid, dan ben je bang dat het kindje dood geboren wordt en als hij of zij er dan is, check je in het wiegje of hij/zij nog ademt.

Ik ben nu 30 weken zwanger, heb ook geen fijne zwangerschap, maar het klopt echt...het blijft spannend.
    probeer het wat los te laten, is makkelijker gezegd dan gedaan want mij lukt het niet, maar echt..geniet

Liefs

11. Domiej

Domiej Actief lid

15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Shally wat lees ik nu? Ben je nog niet gerust gesteld??
    Alle berichten die de vorige dames plaatsen kloppen..

mag ik je een tip geven. Koop of huur een doppler. Volgens mij na 12 wk kun je t hartje dan horen. Iedere x toen ik bij mijn vorige zwangerschap ff dacht gaat alles wel goed? Pakte ik de doppler luisterde en werd weer dolblij

Bespreek je angst met je vk! Miss krijg je wel extra echo's of moet een leerling oefenen met echo's. Maar bespreek je angst wel. Je angst is er en blijft waarschijnlijk dus het is belangrijk dat ze hier vanaf weten..

Succes meid!

12. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Nee domiej, klopt, ben nog niet gerust gesteld. Alleen door die kwaaltjes die ik bijna niet heb. Ik loop de hele dag in m'n borsten te knijpen of ze pijn doen als ik dat doe.

Ik ga het maandag zeker aankaarten dst ik zoveel angst heb.
    Al hebben ze al wel gezegd hoor dat ik zoveel echo's mag krijgen als ik wil als me dat gerust stelt. (De gyn).

Het wel of niet hebben van kwaaltjes is geen graadmeter, dat weet ik dondersgoed. Maar toch geeft mij dat misschien wel die gerust stelling.

Bedankt voor jullie opbeurende woorden hoor dames!

13. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Hihi ik heb ook tot zestien weken in mn borsten lopen knijpen..

14. Elizabeth232

3 jan 2015
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Zwanger zijn geeft heel veel onzekerheid met zich mee, en dat is echt niet erg..
    Hier nu byna 25w zwanger en herken het helemaal, vooral de eerste paar weken.. Heb helemaal geen kwaaltjes gehad, en voelde me net zoals anders. Achteraf heel fijn, maar toen had ik graag een echt zwangerschapskwaaltje gehad..
    Hoevaak mensen het ook zeggen, probeer vooral te genieten van deze tijd! Het is zo mooi en bijzonder allemaal..
    En wat er al gezegd is, elke periode is spannend. Ik was tot de 13e week op van de spanning, daarna vond ik het allemaal heel spannend tot de 20w echo.
    Toen onze uk helemaal was goedgekeurd vond ik het weer spannend tot deze week ivm levensvatbaarheid, en straks zal er wel weer iets anders komen wat ik heel spannend vind..
    Grr zwanger en hormonen! Probeer er over te praten dat je angst hebt, ook dat hoort erbij..
    Nogmaals, het ligt niet aan jou, maar geniet wel! :)

15. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Maar ook niet eens zere borsten Elizabeth?

16. Moli

Moli Niet meer actief

Ik had bij de eerste totaaal geen kwaaltjes, niet misselijk, geen zere borsten enz enz.
    weinig of geen klachten zegt echt helemaal niks.

17. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.446
    1.034
    113
    Vrouw
    Ik heb ook bijna geen klachten gehad. Borsten niet pijnlijk, wel wat opgezet. Niet misselijk (alleen 1x rond de 8 weken toen ik op m'n werk te snel de trap op en afgerend was). Tot nu toe amper klachten, dus het zegt echt niks.
    maar ik wilde toen ook hoor, dat m'n lijf aangaf dat het goed zat, maar dat gebeurde niet.
    Doppler/ angel sound heb ik niet aangeschaft omdat ik gelezen heb dat die geluidsgolven ook niet fijn zijn voor baby... maar die keuze moet je zelf maken

18. Elizabeth232

3 jan 2015
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ook niet, maar al heb ik al vrij grote borsten.. Rond 9 weken werden ze bij mij wat gevoeliger..
    Je gaat ervan uit dat je dat allemaal moet hebben, maar dat verschilt zoveel per persoon..

19. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Dat is het he..je gaat er inderdaad van uit dat je het allemaal moet hebben.
    Zal het daar aan liggen dan, ik heb ook grote borsten.

Zover ben ik nog niet eens dat ik een doppler kan gebruiken dus daar denk ik ook nog niet over na. Jullie weten niet hoe blij ik ben met jullie bemoedigende en geruststellende woorden. Dank jullie!! Doet me echt goed. dankjewel!

20. Domiej

Domiej Actief lid

15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Shally ik voel ook erg weinig.. borsten voel ik niks aparts aan. Af en toe wat steekjes. Ik ben wel erg moe en slaap veel.. en lekker onsmakelijk ik laat veeel boeren pff..

war fijnn dat je zo vaak terug mag als je wil! Ga lekker iedere week... Hier is de rust na de positieve echo er nog steeds..
    ik mag over 3 wk terug dus ook hier zal stress wel weer komen...

Succes shally

Deel Deze Pagina