zwanger dmv mmm; uitgerekend jan 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door julia80, 27 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    hoi dames,

Flora01, Kara en ik zijn alledrie in de mmm behandeld en zijn nu zwanger; uitgerekend in januari 2015. We zouden het erg leuk vinden om te kletsen met andere dames die mbv de mmm zwanger zijn geworden en uitgerekend zijn in januari 2015! We willen graag het aantal dames beperkt houden (+- 10-12) zodat we kunnen bijhouden wie wie is en je niet elke drie uur met een berichtje om je oren wordt geslagen ;)
    Dus wil je meekletsen, meld je dan aan! Vertel zo veel als je prettig vind over jezelf in je eerst berichtje.

2. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Ik ben 33 jaar, ruim 12 jaar samen met mijn man en sinds een paar jaar getrouwd. Ik heb PCOS en ben ik 2012 zwanger geraakt mbv clomid, nu een dochter van 14 maanden. Nu weer clomid gebruikt en opnieuw zwanger!
    Ik woon in de Randstad en werk drie dagen per week (soms iets meer).
    Uitgerekende datum is 11 januari 2015.

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Jaa gevonden! Heb t een beetje druk, strax meer:)

4. violetta

violetta Niet meer actief

Ik wil ook wel meeschrijven hier.
    Ben 27. M'n man en ik zijn na 2 jaar proberen voor de eerste. in de mmm gekomen.ml verminderd vruchtbaar. In april icsi gehad en nu zwanger.
    Kan nog steeds moeilijk geloven maar vorige week toch echt een hartje gezien... Volgens eerste betrekking 8jan uitgeteld. 13juni tweede echo bij gyn om kijken of bij gyn moet blijven of over mag stappen naar VK.
    Ik kom uit Brabant. Regio den Bosch.

5. violetta

Hebben jullie last van kwaaltjes?
    Groetjes

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik ben zwanger geworden bij de 3e iui-poging. In mei 2012 gestopt met de pil en in september 2012 er achter gekomen dat mijn schildklier te traag werkte. Meteen aan de medicatie gezet, maar mijn cyclus bleef lang en onregelmatig.
    Daarom al vrij snel doorgestuurd naar de gyn, in januari 2013. Toen meteen begonnen met clomid. Na een aantal rondes bleven ook daarmee mijn cyclussen aan de lange kant en ik had veel last van bijwerkingen. In aug 2013 overgestapt op injecties, sindsdien ging het een stuk beter. Soms nog wel wisselde cyclussen, maar er kwam iig altijd een ei.
    Na een hoop rondes nog niet zwanger en daarom weer een stapje verder gegaan, IUI. De 3e keer was het dus raak:D zo bijzonder! Verder is er dus nooit echt een oorzaak gevonden, mijn schildklier was al vrij snel goed ingesteld. Dus dat kon het probleem ook niet meer zijn. En alle andere testuitslagen waren ook goed. Gelukkig is het na 2 jaar toch gelukt!

@violetta: ik heb niet heel veel kwaaltjes. 's ochtends voel ik me wat beroerd, heb last van mijn darmen, pijnlijke borsten, sneller honger en wat sneller moe. En jij?
    Wat fijn dat je ook al een kloppend hartje gezien hebt!! Lijkt me zo bijzonder:)

7. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Ik zou heeeel graag mee willen schrijven!! Ik ken flora al van een MMM topic en nu ben ik ook zwanger. Het is super pril en ik ben officieel op 3 feb (gok ik) uitgerekend maar mag ik hier wel mee kletsen?? Vind zo een kleine groep heel fijn!

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Leuk dat je er ook bent chris!!

Op naar mooie kloppende hartjes;)

9. violetta

Flora. Ik heb laatste dagen erg last van m'n darmen. Flink buikpijn en maar niet naar toilet kunnen..
    Maar vanaf begin erg vol gevoel. Moet moeite doen om eten en dan last van misselijk/maagzuur. En sinds week flink in onderrug(maar ben bekent met rugproblemen dus waarschijnlijk gewoon zwakke plek). En ben ok flink moe ja. Maar dan snachts vroeg wakker liggen ... Maar alles voor het goede doel! Ben blij dot te mogen voelen. Na zo"n tijd proberen ;)

Net ook telefoon gehad van moeders voor moeders (week geleden mezelf opgegeven na de echo) en maandag komt ze praten. Hoop hieraan mee te kunnen doen want dankzij hun ook zelf nu zwanger...

10. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Ik zal mij ook even voorstellen : ben bijna 29 en vl is 30. Zijn nu ruim 1.5jaar bezig. Zijn snel de MMM ingerold...al na 10maanden. Ik heb geen eisprong en vl heeft lui zaad...maar nog wel genoeg om zelf te proberen. Vanaf oktober 2013 ben ik begonnen met clomid, verplicht sexen, om de dag naar de echo...jullie kennen t wel ;) clomid gaf heel veel bijwerkingen dus over gegaan op spuiten.
    2 maanden afgebroken omdat mn ei niet groeide en nu is dit de 3de maand met ei en voila!! Eerste keer ei in rechtereierstok en gelijk bevrucht...houden we van! ;)

11. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hai

Ik wil ook graag meekletsen! Ik denk dat ik nu 5w4d ben van ons eerste kindje. We hebben het een jaar zelf geprobeerd, toen naar Voorburg ivm weinig zaadjes, daar 3x ICSI gedaan met slechte resultaten.

We zijn naar Gent gegaan en daar een ICSI gedaan. Door overstimulatie en daarna door een slecht werkende schildklier lang geen terugplaatsing gehad maar nu zwanger van de 4e (en laatste) cryo.

Ik ben erg onzeker omdat ik wel al 4x zwanger ben geweest maar dit ging tussen de 4-5 weken mis. Maandag heb ik voor het laatst bloed geprikt en HCG was 70000. Volgende week woensdag (4-6) 1e echo. Ik kan niet wachten!

12. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Gevonden! Wat leuk dat er al meerdere dames zich hebben kunnen melden hier. Na een traject in de mmm is dat toch extra bijzonder, en ook spannend!
    Officieel hoor ik hier eigenlijk niet eens :) want ik ben nu zwanger geworden in een eigen cyclus..! Maar vanwege de voorgeschiedenis voel ik me hier wel het meest thuis.

Ik ben ruim tien jaar samen met mijn man, en we zijn de gelukkige ouders van een dochter van 1,5 jaar. Nadat ik ruim 2 jaar gestopt was met de pil bleek mijn cyclus niet op orde. Toen we actief begonnen aan de kinderwens werd ik na 1,5 jaar zwanger, werd een missed abortion. Toen met clomid gestart. Na een vroege miskraam was het in de vijfde ronde raak van mijn dochter.
    Daarna wilden we snel weer voor een brusje gaan, omdat het toch best een tijd had geduurd. Na veeel geduld, mocht ik in 2014 weer beginnen met clomid. Eerste ronde was raak! Maar deze zwangerschap bleek buitenbaarmoederlijk en eindigde in een spoedoperatie waarbij ik een eileider kwijt ben geraakt. Erg nare periode was dat.

En nu.. Tijdens de herstelperiode, met een eileider, zonder hulp zwanger geraakt! Vind het nog steeds ongelooflijk. En bij 5 weken kwamen we erachter dat er twee vruchtzakjes aanwezig zijn, dus ik hoop zwanger te zijn van een tweeling! Echo vorige week was erg onduidelijk, maar toen zagen we maar een embryo. Maar hopelijk was dat te vroeg en zien we volgende week toch twee kloppende hartjes.. Heel spannend dus.

Nou, heel verhaal en ik kijk er naar uit deze bijzondere periode te kunnen delen met jullie!

Kwaaltjes? Vooral last van veel afscheiding, en mijn darmstelsel is behoorlijk van slag. Soms verminderde eetlust, en alles stinkt :) Vind het goed te doen.
    Oja, ben nu volgens eigen berekening ruim 8 weken, echobeeld loopt een week achter, dus durf me er niet vast op te pinnen. Uitgerekend begin januari, maar als het er twee blijven zal het wel december worden ;)

13. violetta

Wat een goed nieuws en fijn dag "natuurlijk" gebeurt is!
    Wel heftig eileider operatie lijkt me. Wist niet dat dit zo kon gebeuren met Bbz. Nu gelukkig op de goede plek. En ff geduld dan maar weer tot volgende echo ;)

14. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Woow wat een verhaal Kara! En ja hoor jij hoort hier indd ook! Wat bizar die bbz...merkte je daar iets van (geen idee eigenlijk??)
    Wat gaaf een tweeling!! Zo leuk!! Dat ze al iets met 5 weken konden zien! Ik heb met 6 weken een echo en dan zou er hartactiviteit kunnen zijn...ik hoop het zo! In principe gaat t hartje kloppen vanaf 5 weken en 4 dagen hoorde ik. Heb wel veel verhalen om me heen van miskramen dus ben wel bang...maar wil mn angst niet laten overheersen dus t gaat gewoon goed. Nu is t aftellen tot de echo...die heb ik 11 juni. Ik heb er 2...1 bij een vriendin die verloskundige is (op 11 juni) en die bij mn gyn op 13 juni...spannend!

Maar waarom loopt t echobeeld een week achter??? Die snap ik niet?

Violetta jij hebt ook een vroege echo gehad toch? ? (Als ik goed tel? Zo rind 6.5week??)

15. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Kara, leuk dat je er ook bent! Idd een hele weg moeten bewandelen! Wel helemaal super dat je nu spontaan zwanger bent, van misschien wel een tweeling! Heel bijzonder!

@chris: idd ergens in de 5e week gaat het hartje kloppen, maar het duurt dan nog even voordat het zichtbaar is op de echo. Dus bij 6 weken zou het zeker kunnen, maar het is ook niet erg als het niet zo is. Voor je eigen gemoedsrust zou ik van nog geen kloppend hartje uit gaan, dan kan net alleen maar meevallen:) wel fijn dat je 2 dagen later dan weer een echo hebt!

Ik heb morgen de eerste echo, begin m nu wel te knijpen hoor! Zo spannend:) heb er wel vertrouwen in, maar toch ook wel een beetje angst.
    En as maandag de tweede echo bij de vk. We gaan die week erop op vakantie, dus vond het wel fijn om dan ook al bij de vk geweest te zij :)

16. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Jaaaaaa morgen he floortje!!! Zo spannend!! Kan ik mij voorstellen!
    Ik heb vandaag de clearblue test gedaan met weken indicatie...zwanger kwam er eerst te staan zegt vl broodnuchter tja dat wisten we al...nou ik was blij t weer te zien hoor! En daarna 2-3 weken...ben vandaag 4+1 dus zit in 5de oftewel 3de week na bevruchting. Hoopte al op 2-3 :) klinkt verder hahaha.

Vandaag gaan we het aan mijn ouders vertellen!!! Zoooo spannend, niet normaal!

Misselijk/weiig gevoel is nu de hele dag wel met vlagen. ..hou mn hart vast voor over een paar weken...volgens mij vanaf 6 tot 12 weken t ergst. Na ja kom maar door ;) pot knuffelen wordt dat :p

17. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Jaa leuk!! Ik had wel eerst 1-2, maar wel met hele lichte urine! Haha. Had daarvoor net geplast en toen kwam ik ineens tot de conclusie dat mn temp nog hoog was! Dus toen een uurtje plas op gespaard om te kunnen testen:D

Vanaf maandag heb ik last van misselijkheid, daarvoor soms ook een beetje weeïg. Maandag wel een keer moeten spugen, maar sindsdien niet meer.
    Alleen tandenpoetsen is een hele opgave:( Haha. Dan moet ik steeds kolhalzen, zo stom...

18. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    hoi allemaal,

Violetta, Chriss en NCM, hartstikke leuk dat jullie erbij zijn! Allemaal van harte proficiat met jullie zwangerschap! De mmm verhalen maken het allemaal toch wel extra bijzonder he.
    En Flora en Kara, leuk dat jullie jezelf ook nog even hebben geintroduceerd.
    Ik zal binnenkort eens een mooie tabel maken met een overzichtje van ons. Maar misschien dat er nog een paar dames bij zullen komen.
    Wat betreft kwaaltjes: heb ook wat last van darmen en sinds een week of 2 ook van misselijkheid, minder trek in bepaalde dingen, geuren niet kunne verdragen, ed. De laatste week lijkt het te stabilizeren en niet erger te worden. (hoop dat het geen slecht teken is, maar ) ben ik erg blij mee. Bij mijn eerste zw was het echt vreselijk. Tot aan de bevalling elke dag grootste deel van de dag misselijk geweest. Moest ook 's nachts eten om het tegen te gaan. Nu hopelijk minder dus!
    Wij hebben het hartje vorige week vrijdag al gezien, zo fijn! (maar nog steeds wel even spannend komende weken natuurlijk) Spannend en leuk al die aankomende echo's. Flora, heel veel succes morgen, ik duim voor je!

19. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    o ja Kara, heb je nog eerder een echo weten te krijgen? Ben zo benieuwd of het er nou 2 zijn of niet! lijkt me zo spannend ;)

20. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    test...
    willen jullie nog meer in het overzicht?

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina