Zwanger ondanks de anticonceptiepil?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Isa24, 1 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isa24

    Isa24 Actief lid

    2 sep 2008
    245
    1
    0
    Hallo meiden,

    Ik heb een vraag: zijn er veel meiden die door de pil heen zwanger zijn geworden?

    Ik heb een geweldig dochtertje van bijna 9 maanden en slik elke dag trouw de pil. Vorige maand heb ik in het weekend bij de dienstdoende apotheek een nieuwe strip pillen gehaald (aangezien mijn oude op waren en ik nog een paar pillen moest nemen). Ik kreeg vervolgens een ander merk van de apotheek mee, waarvan zij me vertelden dat dit dezelfde werkzame stoffen heeft als mijn pil.

    Inmiddels heb ik de strip op en had ik gisteren ongesteld moeten worden. Ik ben nog steeds niet ongesteld en niets lijkt erop alsof het gaat komen.

    Normaal ben ik altijd stipt op tijd ongesteld (zelfs toen ik met de pil gestopt was had ik een periode van 28 dagen, elke maand)! Maar nu is er niets te bekennen.

    Vanuit mijn vorige zwangerschap weet ik dat ik toen ook niet voelde dat ik zwanger was. Ik had zelfs ongesteldheidspijn op de dag dat ik eigenlijk ongesteld had moeten worden. Toch was ik hartstikke zwanger.

    Nu wil ik graag weten of er veel meiden zijn die door de pil heen zwanger zijn geworden.

    Alvast bedankt meiden!!

    Liefs Isa


    P.S.: Wanneer ik zwanger zou zijn, zou het kindje niet gepland maar hartstikke welkom zijn!
     
  2. Chahida

    Chahida Bekend lid

    7 dec 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    Er zijn er zat die zwanger zijn geworden door de pil heen, het enigste wat uitkomst kan bieden is toch een test te doen.
     
  3. Sheila82

    Sheila82 Niet meer actief

    Hoi,

    Hmm..ik weet het ook niet hoor, het kan geloof ik tot 3 dagen duren voor je ongi wordt..maar toch spannend dan, want meestal voel je wel na de laatste pil geslikt te hebben al ongi pijn,,
    spannend dan!

    Ik heb ook zoiets, heb al in een ander topic hierover iets geschreven (in anti conseptie gedeelte).
    Ben paar keer pil vergeten en had toen ook erg veeeel slijmverlies, wat heel veel op vruchtbaar slijm leek, dit slijm had ik een dag na gemeenschap (en nee, was in ieder geval absoluut geen sperma!) was ook geurloos)
    Ook tussendoor beetje bruinverlies bij afvegen en in slip gehad (heeel weinig hoor).
    eergisteren na sex ineens bloedverlies (echt meteen erna..heb ik nog ooit gehad) en vandaag ook weer heeeel licht bruin bij afvegen en weer heel veel slijm met 1 sliertje lichtroze....heb ook sinds paar dagen ongi krampjes....

    ik wacht het ook ff af
     
  4. Boefjesmamma

    Boefjesmamma Fanatiek lid

    23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik werd altijd de 3e dag na pilstop ongesteld en opeens werd dat de 4e dag na pilstop. Dus wie weet is er niks aan de hand.
    Als je twijfelt inderdaad even een testje doen!
    Succes.
     
  5. Isa24

    Isa24 Actief lid

    2 sep 2008
    245
    1
    0
    Hoi meiden!

    Heel erg bedankt voor jullie reacties.

    Ik heb inmiddels 2 testjes gedaan, allebei negatief. Maar er is nog steeds geen krampje of druppel bloed te bekennen! Helemaal niets!

    Ik maak me toch wel een beetje zorgen. Ik heb net een nieuwe baan en die wil ik absoluut niet kwijt! Bovendien hebben we gewoon mijn inkomen nodig en als ik weer zwanger zou zijn, dan ben ik bang dat ik mijn baan gedag kan zeggen.

    Ik had vrijdag ongesteld moeten worden, inmiddels is het zondag...
    Ik ben het even kwijt momenteel..

    Liefs Isa
     
  6. annekulpe

    annekulpe Fanatiek lid

    7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik heb mijn zoon door de pil heen gekregen!

    als je slim bent sta je er de eventuele volgende keer erop dat je alleen dezelfde pil krijgt
    ze smeren altijd een andere pil aan met zogenaamd dezelfde stoffen erin (toevallig de nep microgynon?)
    heb die troep ook gehad, maar ze waren echt niet hetzelfde
     
  7. Isa24

    Isa24 Actief lid

    2 sep 2008
    245
    1
    0
    @ Annekulpe: zo'n vermoeden had ik al. Maar het was weekend en ik was allang blij dat ik bij de dienstdoende apotheek terecht kon, omdat ik zelf zo stom was geweest om op tijd nieuwe pillen te halen.
    Jij bent door de pil heen zwanger geworden? Niet ziek geweest of antibiotica geslikt of iets dergelijks?

    Ik heb vanmorgen de dokter gebeld om te vragen wat ik nu moet doen. Kreeg echter de assistente aan de lijn en de dokter belt me vanmiddag tussen 13.30u en 14.30u terug. Als ik daadwerkelijk zwanger ben, dan wil ik dat wel voor woensdag weten (dan zou ik weer met mijn eerste pil moeten beginnen).

    Vanmorgen mijn dochtertje een bord pap gegeven en vervolgens in de keuken bijna flauwgevallen (dat heb ik echt nooit!! Alleen tijdens mijn zwangerschap vanwege een superlage bloeddruk). Ach ja, misschien komt het wel van de stress en het nadenken :S.

    Ik word er wel een beetje zenuwachtig van...

    Liefs Isa
     
  8. annekulpe

    annekulpe Fanatiek lid

    7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    kan me voorstellen dat je er zenuwachtig van word ja..
    in mijn laatste pilronde voor deze zwangerschap had ik ook een dag dat ik bijna flauwviel (had ook veel stress gehad) en dat was de dag van mn ei (door de pil heen..ben blijkbaar supervruchtbaar)

    ik hoop voor je dat je snel uitsluitsel krijgt!

    ik heb valentijn door de pil heen gekregen zonder zie te zijn o.i.d. en heb nu een prachtzoon van 3jaar en een maand:)
     
  9. TKL

    TKL Niet meer actief

    Ik heb nu precies hetzelfde.. Voel me zo ontzettend zwanger en moet deze week ongi worden maar heb helemaal dat gevoel niet... Geen rugpijn wat ik altijd al lang heb... We moeten maar afwachten... Ik kan of vandaag of 7 mei testen... dus ga mss woensdag maar een testje doen...
    Vorige maand moest ik namelijk op maandag ongi worden maar werd het pas vrijdag een halve dag dus weet niet zo goed waar ik vanuit moet gaan...
     
  10. Isa24

    Isa24 Actief lid

    2 sep 2008
    245
    1
    0
    @ Annekulpe: bedankt voor je reactie! Je bent nu weer zwanger, zie ik! Wat superleuk! En gefeliciteerd natuurlijk!

    Ik weet wel dat toen ik gestopt was met de pil, ik altijd duidelijk wist wanneer ik mijn eisprong had. Die dag had ik altijd erge buikpijn en steken aan een kant van mijn buik.
    Nu heb ik daar totaal niet op gelet natuurlijk.
    Nu ben ik vorige week de hele week erg moe geweest, dit had ik tijdens mijn vorige zwangerschap ook. Alleen ik ben de afgelopen 9 maanden al moe geweest (hihi) na de geboorte van Loïs.

    @ Dijkim: Heb je ook de pil gewoon geslikt of ben je hard bezig om zwanger te worden? Spannend hoor!

    Liefs Isa
     
  11. TKL

    TKL Niet meer actief

    Neej ik ben gewoon aan de pil... want ben juist niet bezig om zwanger te worden... maar stiekem ben ik dan toch alweer blij als ik denk dat het zou kunnen, stom he? heb al een zoontje vna bijna 4 ben er gewoon aan toe denk ik..
     
  12. Isa24

    Isa24 Actief lid

    2 sep 2008
    245
    1
    0
    Oh wat super spannend! Als je al een zoontje van 4 hebt, kan ik me voorstellen dat je er alweer een beetje aan toe bent!
    Het begint sowieso bij mij altijd wel een beetje te kriebelen als ik een zwangere vrouw zie lopen. Maar voor mij is het pas 9 maanden geleden dat ik bevallen ben! Ik heb mijn handen nog vol aan mijn kleine grote meisje!

    Maar als het zo mocht zijn dat ik zwanger ben, dan is het kindje natuurlijk hartstikke welkom! Maar ik heb sinds begin dit jaar een onwijs leuke nieuwe baan, die ik absoluut niet kwijt wil...

    Dus je snapt, voor mij is dit best spannend!

    Liefs Isa
     
  13. Isa24

    Isa24 Actief lid

    2 sep 2008
    245
    1
    0
    Overigens had ik gisterenavond, nadat ik in bad had gelegen, echt een onwijs dikke slijmprop..(sorry voor het ranzige detail)..

    Ik kan me echt niet meer herinneren hoe dit bij mij vorige zwangerschap was. Is dit een symptoom?

    Liefs Isa
     
  14. sassie25

    sassie25 Fanatiek lid

    15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik slikte al 10 jaar de pil. Naar mijn weten heb ik m niet vergeten of ben ik niet ziek geweest en toch zwanger.
    Maar ik kwam er pas na 12 weken achter, omdat ik "gewoon: ongesteld was geworden. Als ik nu terug reken, dan moet het een innestelbloeding geweest zijn. Maar omdat ik al een half jaar dan weer heel heftig ongi was en dan weer heel licht, heb ik er geen aandacht aan geschonken en ik was toch aan de pil? Verder was ik er ook totaal niet mee bezig en was ik zelfs mn trouwdag aan het plannen tot die dag dat er een positieve test kwam... maar ondertussen zijn mijn partner en ik helemaal verliefd geworden op ons ukkie en zijn we er meer dan blij mee. Niet bij iedereen gaat het immers op deze manier. liefs sas
     
  15. Isa24

    Isa24 Actief lid

    2 sep 2008
    245
    1
    0
    Hey Sassie,

    Bedankt voor je reactie.
    Ik vind het echt superspannend. Ik ben erg benieuwd wat de dokter te melden heeft en wat ik nu moet doen.
    Als ik echt zwanger ben, wil ik die verdomde rotpil natuurlijk niet meer slikken!

    Liefs Isa
     
  16. TKL

    TKL Niet meer actief

    Ik heb ff een test gedaan maar die was negatief hoor ladies... ;)
     
  17. annekulpe

    annekulpe Fanatiek lid

    7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    t kan nog hoor! ;)
     
  18. Starlady

    Starlady Bekend lid

    24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)
    Ons dochtertje van inmiddels 3.5 jaar is door de pil heen gekomen (hihi wel een maand voordat we de pil zouden laten staan)... een test kan je uitkomst bieden als je onzeker bent...
     
  19. Sheila82

    Sheila82 Niet meer actief

    Spannend dan!!

    Ik heb afgelopen zaterdag mn laatste pil ingenomen, dit was mn eerste strip sinds hele lange tijd (daarvoor zwanger geweest, lang bvgegegeven en condoom lang gebruikt)

    Maar ben hem een paar keer vergeten achter elkaar en heb alledrie de weken dirarree gehad...(last van darmen gehad steeds)
    Heb 2 keer ontzettend veel doorzichtig slijm gehad, beetje a la vruchtbaar slijm...ook een keer heel weinig bruinverlies en een sliertje roodverlies (heel klein dun sliertje maar)

    ik had dus afgelopen zaterdag de laatste pil geslikt, ik houd al expres mn temp bij, die is steeds hoog, vanmorgen 37,1 c, en is als ik ongi wordt 36,8 c of lager, na mn ei en bij zwnagerschap is die 36,9c of hoger..

    gisteravond seks gehad, geen bloed meteen erna, want weekje terug had ik meteen na de sex beetje bloedverlies?? raar, heb ik nog nooit eerder gehad maargoed...

    vanmorgen of begin middag vooral bruinverlies, heel klein beetje rood, meer lichtroze met afvegen eigenlijk, had maandverband in, zat maar heel weinig bruin op (geen rood, want had alleen dat lichtroze met afvegen een beetje) en tampon ingedaan want ik dacht: wordt toch ongi...was pijnlijk om tampon in te doen...na een paar uur eruit gehaald want zat niet fijn...zat er alleen veel slijm op en beetje bruin weer.....en daarna helemaal niks meer, geen roze/rood/bruinverlies....wel beetje krampjes gehad maar is nu ook minder weer....beetje spierpijngevoel ofzo, en bvlak bij mn liezen...

    raar hoor, mn ongi zal misscchien wel later komen dan?
    iemand ervaring mee??
     

Deel Deze Pagina