Hallo, Dik een jaar geleden ben ik bevallen. En nu zou ik graag weer beginnen met de pil. Zou dit op eigen houtje kunnen of zou ik toch langs de HA gaan? Iemand tips? Liefs, Sandra
@ Sensa: Als ik jouw was zou ik gewoon even bellen naar de huisarts. Die kan je vertellen wat het verstandigst is om te doen. Succes ermee!
Geef je nog borstvoeding? Zo nee: je kan dan gewoon blind starten met de pil, op een willekeurige dag, alleen is dan de eerste strip niet veiligen zou je dus evt condooms erbij moeten gebruiken. Je kan ook wachten op je eerst komende menstruatie. Op de eerste dag van je menstruatie starten met de pil, en dan is de pil wel meteen veilig.
Goede tip zeg! Jij kan gewoon doorgaan als huisarts! @ Sensa: Theeleutje heeft het dus precies omschreven zoals je het zou kunnen doen. Nogmaals succes!
Hey hoi.. Bedankt theeleutje, ik geef geen BV meer. En we zijn bekend met de rubbers, dus dat komt wel goed. Haha.. Maar ik twijfelde of ik zomaar zou kunnen beginnen. Omdat ik al bijna twee jaar niks geslikt heb. Maar dat onregelmatige ben ik nu wel zat. En spiraaltje is geen optie omdat we waarschijnlijk nog wel en kleine willen en dit makkelijker stoppen is dan spiraaltje. Thanx nogmaals! Liefs!!
Esmee, bedankt voor het meedenken! Stoppen is een hele ervaring, maar het beginnen ook! Haha.. Jij ook succes met "ontpillen" etc.
Kan me voorstellen dat je het onregelmatige beu bent! Wil me er niet mee bemoeien, maar waarom begin je dan niet aan de nuvaring? Met de pil moet je weer opnieuw gaat ontpillen zodra je daarmee stopt. Met de nuvaring heb je hier geen last van, zodra je je laatste ontrekkingsbloeding hebt gehad, ben je er helemaal klaar voor!
Tja, dat is inderdaad een oplossing. Helaas heb ik nog steeds moeite met tampons inbrengen. Dus ben bang dat dit ook pijn doet. Ik kijk nog even rond. Bedankt voor het meedenken.
Ik wilde je ook de nuvaring adviseren, vind het zelf ideaal tot nu toe! Maar als je moeilijk tampons in kunt brengen lukt een nuvaring misschien idd ook niet.. Ik zou trouwens wel even langs de huisarts gaan, misschien 'moet' het niet maar ik zou het persoonlijk wel fijn vinden. Vraag me ook af of je na 2 jr zomaar weer een herhaalrecept krijgt?
Ja, ik bel maandag even. Vindt het zelf ook wel fijn. Ook omdat het na een jaar naar de bevalling nog zo'n pijn doet van binnen. Geen pretje. Maar bedankt voor het antwoord. Want als het geen pijn had gedaan zou ik het zeker overwegen!
Ik zit ook met hetzelfde dilemma. Ik slikte voorheen de microgynon 30 en ben 9 weken geleden bevallen. Als ik al ongesteld ben geweest dan was het alleen maar roze slijm en soms bruin. Kan ik weer gewoon starten of moet ik toch gaan wachten tot ik echt ongesteld ben geweest? Lastig hoor!
Ja, erg lastig.. Maar in jouw geval zou ik persoonlijk nog even wachten. Tenzij je GEEN BV geeft. Maar sowieso je eerste echte menstruatie is wel even goed. Trouwens nog gefeliciteerd.. Gaat znel hè, die eerste weken?