Gebruik van de Persona

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zijvandehoek, 9 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    #1 Zijvandehoek, 9 okt 2009
    Laatst bewerkt: 9 okt 2009
    Zoals sommigen weten maak ik naast de ovu-tests gebruik van de Persona. Een handig apparaatje, die door middel van teststaafjes met een rood of groen lampje aan geeft of je beter wel of niet kan vrijen.

Dit apparaatje kan je dus gebruiken voor anti-conseptie, maar ook om zwanger te worden. Ik gebruik 'm voor het laatste, dus als ik een rood lampje krijg, dan is het juist gaan.

Als er een oranje lampje gaat branden, wordt er gevraagd naar een urine-test. De eerste urine van de dag.
    Aan de hand daarvan kan de Persona aangeven hoe of wat.
    Eveneens kan de Persona een ei-sprong symbool geven.
    Dé vruchtbare dagen dus.

Best een handig apparaatje dus.
    De één vind van wel en de ander niet, maar dat is met alles zo.
    Het kan best handig zijn

2. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Nu het volgende:

Vorige maand voelde ik dag 19 ovulatiepijn.
    De ovu-tests gaven 's avonds laat BIJNA identieke sterkte van beide streepjes aan. De volgende dag en de dag daarna (dag 20 en dag 21) geeft de Persona het ei-symbool.
    Voor-, tijdens en na het symbool klustijd dus ;)

Het heeft die cyclus niet mogen baten.
    Ik was niet zwanger.

Deze cyclus is mijn ei-sprong volgens (het gevoel in mijn lichaam) de ovu-tests nog later en wel morgen of overmorgen, maar dat ie komt is zeker.

Nu is het zo, dat de Persona al geen testje meer heeft gevraagd vanaf de 21e dag. En dát vind ik toch wel raar, omdat je minimaal een cyclus van 23 en een max van 35 moet hebben, wil je dit apparaatje goed kunnen gebruiken.

Gelukkig zet mijn lijf én de ovu-tests genoeg informatie,
    daar kan ik dus wat mee, maar de Persona ligt er nu voor
    spek en bonen.

3. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Niemand geen ervaring met de Persona?

Ik had eerst bij de anti-conseptie topic gestaan, maar aangezien ik dit apparaatje voor het andere doeleinde gebruik ben ik hier maar een topic begonnen. In de hoop dat er meerdere mensen op- of aanmerkingen of wat dan ook hebben over het gebruik van de Persona.

Deel Deze Pagina