Hallo, Ik ben pas erg boos geweest, voelde het tot in m'n tenen zeg maar. Is dit schadelijk in een prille zwangerschap (4 á 5 weken)? Ik wist toen overigens nog niet dat ik zwanger was, want anders had ik me natuurlijk wel ingehouden. En nog een vraagje; Als je regelmatig avonddiensten draait en redelijk zwaar werk hebt, is dit dan niet schadelijk voor zwangerschap? Met de avonddiensten heb ik geen problemen, maar vraag me af of dit niet het ritme en de groei van het kindje belemmer, aangezien het misschien niet helemaal natuurlijk is om 's avonds te werken, want de meeste mensen werken overdag en rusten 's avonds. En hoop niet dat te zwaar werk schadelijk is. ik probeer er zoveel mogelijk rekening mee te houden op m'n werk natuurlijk, maar ontkom er niet altijd aan. Bedankt alvast voor uw antwoord!
Ik hoop dat u het niet erg vind , maar wil nog één voor mij heel belangrijke vraag stellen, want ik maak me er zo'n zorgen over. Ik hoop dat u in ieder geval deze vraag voor mij wil beantwoorden, want deze vraag is nog belangrijker voor mij dan de hierboven gestelde vragen, die mag u eventueel laten vervallen hoor, als het beantwoorden teveel tijd kost. Ik ben nu 4 á 5 weken zwanger. Heb zo nu en dan ook best wel last van wat stress, hierdoor span ik de spieren van mijn vagina of plasbuis (weet niet precies welke) aan. Ik weet wel dat ik het niet moet doen, maar dit komt omdat ik zwanger ben en ik dan onzeker ben of alles wel goed verloopt en dan ga ik de boel van onderen aanspannen automatisch. Is dit schadelijk voor het kindje? Kan het bijvoorbeeld de ontwikkeling tegenhouden of ervoor zorgen dat het hartje niet gaat kloppen bij 6 weken? Ik ben nu gestopt met het aanspannen van de spieren, maar heb er toch een dag last van gehad. Ik ben zo bang. Of heeft dit totaal geen invloed op het kindje? Hartelijk dank alvast voor uw antwoord!
Hoihoi, Boos worden, aanspannen van spieren, in de avonduren werken hebben geen invloed op je kindje. Het in de avond uren werken kan wel voor jezelf lichamelijk op een gegeven moment zwaar worden. Kijk gewoon hoe het gaat en vind je het pittig worden overleg dan even met je baas. Imke
Maar heeft het samentrekken of aanspannen van de spieren door stress dan ook geen invloed op de celdeling en later de aanleg van skelet, het gaan kloppen van hartje, etc? Of gaat dit proces gewoon door? Kun je het niet schaden of dat het hierdoor misloopt? Misschien maak ik me druk om niets, maar wil het toch graag even weten. Ben nu wel redelijk ontspannen hoor, maar kan soms een stresskip zijn, ben gewoon erg zorgzaam ingesteld en daardoor maak ik me snel zorgen. Nogmaals bedankt voor uw antwoord!