Hoe zit dit eigenlijk? :-)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elleke, 16 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi meiden, ik heb gister heerlijk gezwommen.. Van de ene kant naar de andere kant gezwommen en dan grotendeels onder water.. Ik vroeg me daarna af: hoe zit het eigenlijk precies, als je dan een poosje je adem inhoudt met je kleine uk? :) Schadelijk zal het wel niet zijn, maar was gewoon is benieuwd van, hoe zit het nu precies als je een poosje je adem inhoudt? Weet iemand dat? :)

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Lijkt mij dat het 0,0 invloed heeft op wat dan ook... jij kan prima even zonder adem en je baby krijgt nooit rechtstreeks iets van jouw ademhalen. Alles gaat via de placenta en het vruchtwater.

Waar zat je zelf aan te denken?

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wat denk je precies dat er zou gebeuren? Dat heeft toch niks met de baby te maken?

2augustus1992 vindt dit leuk.
  4. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Je baby ademt dus als het ware zelf? Ik dacht, misschien neemt het iets van jouw zuurgraad of zo over! :) Het is mijn eerste zwangerschap, dus ben nogal onwetend!

5. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Kan me niet voorstellen dat dit iets uitmaakt. Je kind krijgt je lucht niet binnen via jouw longen. Zuurstofrijk bloed krijgt hij via de placenta en voor je lichaam al zijn zuurstof in het bloed kwijt is lig je dood te gaan.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee je baby ademt niet. Hij gebruikt zijn longen nog niet. Hij krijgt gewoon alles wat hij nodig heeft via de navelstreng.

Dat lijkt me ol niet echt iets dat je leert door kinderen te krijgen, maar in de biologieles.

7. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Sorry, ik heb het niet goed neergezet, van dat ademen wist ik natuurlijk wel, maar ik dacht dat het misschien iets met de zuurgraad in je bloed te maken had..
    Kennelijk niet dus! :) Bedankt dames! Kan ik dus gerust mn adem inhouden bij de wc-rondes op mn werk ook, whahaha

8. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Ik dacht ook dat wel even zonder adem kon, viel vies tegen, toen ik boven kwam draaide alles en was ik licht in mijn hoofd! WHahaha, blijven oefenen maar met zwemmen ;)

9. manaolana

Weet je het zeker...? In je berichtgeschiedenis lees ik heel wat berichten over een dochtertje en een zoontje...

Hoe dan ook succes met je zwangerschap en misschien een idee om een boek te kopen om je eens in te lezen over hoe het allemaal werkt met een kindje in je buik.

10. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Ja, heel zeker, mijn vriendin heeft dit account gehad, ik heb het van haar overgenomen want zij gebruikte het niet meer, vandaar! Zij heeft inderdaad een dochter en zoontje! :)

11. manaolana

Sorry maar ik vind dit echt heel ongeloofwaardig. In je/haar topic van begin juli over een echo met 8 weken schrijf je/zij nog dit: de VK voelde hoeveel ontsluiting ik had bij de vorige bevallingen, kon ik het wel uitgillen.. Waarschijnlijk ben ik wat smal zei de VK laatst..

Maar maakt niet uit meid. Als je het zelf maar weet. Nogmaals fijne zwangerschap gewenst!

Lisa1987 vindt dit leuk.
  12. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Zuurgraad in je bloed? Heeft Niks met zuurstof te maken?

Waarom zou je in hemelsnaam een account overnemen?
    Account aanmaken duurt 2 minuten?

13. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Haha nee natuurlijk niet!

14. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    @ts, Wat leuk dat je dan gelijk met je vriendin zwanger bent aangezien zij het vorige week over haar vorige zwangerschap (qua bloedingen) had.

Wensje88 vindt dit leuk.
  15. 2augustus1992

2augustus1992 Niet meer actief

Misschien zo dolblij voor

Het is weer vakantietijd hoor :)

16. manaolana

Doel je daarmee op TS of op mij omdat je mij quote? Ik kijk namelijk regelmatig in berichtgeschiedenis vakantie of niet ;). Vind altijd dat je dan net iets beter advies kunt geven omdat het inzicht geeft in wat iemands achtergrond is. Daarnaast sloeg ik in dit geval aan omdat ik ook het topic over de inwendige echo had gevolgd en de basis op dit forum moet mijns inziens toch zijn dat je correcte informatie verstrekt wil je goede reacties krijgen. Maar wellicht had je het niet over mij en is dit hele betoog overbodig :p.

Do1981, Lisa1987 en Donutlover vinden dit leuk.
  17. 2augustus1992

2augustus1992 Niet meer actief

Tuurlijk had ik het over ts, het is toch veel te opvallend. Niet gelijk zo aangevallen doen hoor pff

18. manaolana

Volgens mij valt het wel mee hoor met dat aangevallen. Het was voor mij gewoon echt even niet duidelijk. En mocht het wel om mij gaan wilde ik het toch graag even toelichten. Zoals uit mijn laatste zin al bleek hield ik ook zeker rekening met de mogelijkheid dat je TS bedoelde.

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.541
    17.471
    113
    Nooit meer doen hoor :eek: kunnen ze niet tegen. Dat je uberhaupt nog gaat zwemmen met al die bacteriën in het water...

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja ik zou vanaf nu echt 9 maanden binnenblijven. Je weet nooit wat er kam gebeuren he.

Donutlover vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina