Zwanger ondanks 'er (te)veel mee bezig zijn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 1979kik, 24 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    of je nu wel of niet ermee bezig bent of stresst: het zaadje en het eitje merken dat NIET.
    dat is wat alle gynnen tot nu toe tegen mij zeggen. en dat zijn er nogal wat.

dat iemand in de vakantie of een pauze zwanger raakt, zie ik als toeval dus.

en idd, als je dag in dag uit naar t ziekenhuis moet, en hormonen spuit, kan je niet anders dan ermee bezig zijn..

ik ben er de afgelopen 21 rondes echt wel veel en teveel mee bezig geweest, maar ik heb een prachtige cyclus van 28 dagen, een mooie eisprong, enz.

als je de pech hebt net aan de langste kant van het gemiddelde te zitten (gemiddeld is 1 jaar, dus kort=1maand en lang=24 maanden) of de pech dat er bv iets met het zaad van je vriend mankeert, is DAT de reden dat het niet lukt, en niet omdat je ermee bezig bent of niet.

dat is (niet alleen) mijn mening...

2. hoera

hoera Lid

14 jun 2009
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn schoonzusje sprak de legendarische woorden: een spermacel maakt heus geen rechtsomkeert omdat hij vindt dat jij er teveel mee bezig bent!
    Dat vond ik een geruststellend idee, ik was er ontzettend veel mee bezig, ik kon het gewoon niet niet zo graag willen en het is prima gelukt, dus succes!
    PS het maakt wel heel kwetsbaar om iets heel graag te willen he!

3. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    daar heb je gelijk in hoera.

ik vind het erg vervelend om 'afhankelijk te zijn' van zo een grote wens waar ik zelf amper invloed op heb... :(

maarja..

4. Sammy79

Sammy79 Niet meer actief

Hallo meiden, Wij zitten pas in ronde twee. En ik zeg zelf dat ik best veel bezig ben met het graag zwanger willen worden. Ik geloof ook niet dat je minder snel zwanger word als je veel bezig bent met het zwanger worden. Laat je niet gek maken wat andere zeggen. Doe lekker waar jezelf goed bij voelt.

Groetjes Sammy

5. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    ja moeilijk he? ik probeer er ook niet te veel mee bezig zijn. iedere maand maar wachten. En vooral de laatste twee weken voor je NOD is het ergst. dan denk ik er wel vaak aan omdat het zo spannend is. dit is mijn ronde 8 geloof ik. mijn wachtweken gaan bijna weer beginnen.............pff niet aan denken? dat lukt niet! hihi

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Helemaal mee eens!Dat is zo'n hardnekkige en zeer kwetsende opmerking, die moet nu maar eens uit de wereld geholpen worden.Is vast door iemand verzonnen die in een zucht en een scheet is zwanger geraakt.;)
    Als je heel veel stress hebt kan je cyclus misschien ff ontregeld zijn, eisprong die iets later of vroeger komt,maar de zaadjes zwemmen er echt niet opeens een andere kant van op.

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Dan mag jij me vertellen waarom het mij nog niet gelukt is, na ontelbare keren heeeeeel ontspannen op vakantie te zijn geweest.Of de ontelbare keren dat ik een maandenlange pauze van het zh heb genomen.
    Altijd erg goed bedoeld als mensen weer met verhalen aankomen die ze viavia gehoord hebben, maar je schiet er zelf geen donder mee op.
    Ik heb m'n buik er inmiddels wel vol van.

8. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @zara: precies!!

het is, en ik citeer MEERDERE gynnen en dokters, een kansspel waar je zelf geen invloed op hebt!!!
    tuurlijk moet je gezond leven, maar een ei of een zaadje voelt NIET of je met vakantie bent, een hond hebt genomen, er helemaaaaal niet mee bezig bent enz enz.

misschien zouden de mensen die het zeggen gewoon, alleen al omdat ze merken dat het ons kwetst, moeten aannemen dat het niet zo is.
    want anders wordt er dubbel gekwetst.

en sorry als ik een beetje direkt over kom, blame de shot HCG die ik in mn lijf heb (thanx trouwens, MoederVoorMoeder-babes!!! ;))

9. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Heb dan geen ervaring met lang wachten op een zwangerschap, maar ik wacht nu wel op dat ik zwanger mag worden. Dat is nu namelijk nog niet verstandig vanwege mijn vele afvallen en het vele wat ik nog moet. Ik heb enorme kriebels, en er niet aan denken...het enige moment dat ik er niet aan dnk is als ik slaap.

Alle meiden, succes, dikke knuffel

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja het is wel gewoon feit dat stressfactoren (of dat nu ermee bezig zijn is , een drukke baan e.d.) de vruchtbaarheid beinvloeden dus het heeft wel degelijk invloed op de kwaliteit van je sperma en of eitje, maar gaan idd niet de andere kant uitzwemmen :p maar goed het kan dus wel invloed hebben op de kans van zwanger worden, stress is een hele slechte factor om te hebben..

Ik zou het zelf trouwens niet kunnen hoor het er niet mee bezig zijn, dus ik snap dat dat niet lukt..

als je dan in de berekening meeneemt dat sommige geen gezonde levenstijl hebben ; drinken, roken, overgewicht, slecht eetpatroon, weinig beweging e.d. en dan ook nog in de berekening meeneemt dat we gemiddeld steeds later aan kids beginnen (kortom weer een stukje kwaliteitsafname) dan is het logisch gevolg dat steeds meer mensen er langer over doen om zwanger te worden.. maar dat heeft niet alleen te maken met het feit of je er veel mee bezig bent maar als je 1+1+1+1+1 doet heb je wel een verminderde (dus kleinere) kans..

11. Brigitte77

Brigitte77 Actief lid

19 mei 2008
    374
    2
    18
    Limburg
    Heey heey,
    Hier wil ook wel even op reageren.
    Wij zijn in totaal zeker 5½jaar bezig geweest,om in verwachting te mogen raken.
    In 2007 hebben we een BBZ gehad,en toen kregen we het commentaar van:Maar jullie kunnen in verwachting raken!!!Nou ja fijn......:x hebben we wat aan!!!!
    Nu zouden we in oktober dit jaar gaan beginnen met IUI....zoals jullie zien is dat niet meer nodig....want ook wij zijn zo in verwachting geraakt...en dat met er heeeeeeeeeel veeeeeeeeel mee bezig te zijn!!!

In maart had ik echt zoiets van..en nu is het afgelopen,ik wil niet door die hele molen!!!
    Ik ben bij een of andere homeopatische vrouw geweest,we hebben ovulatietesten gebruikt...en ik kreeg via via een vruchtbaarheidsbeeldje in huis!!!
    En toen werd het dus april....7 april,mijn testdag(en mijn vader zijn sterfdag,)ik dacht nou ja,ik heb er nog een liggen dus probeer maar!

:):):):):):)Ik wist niet wat ik zag!!!!!!!
    Wij zijn dus zwanger geraakt en ook ondanks wij er zoveeeeeel mee bezig waren!!!

Dus dame's doe het gewoon zoals jullie denken dat het goed is,en dan komt alles goed...;)

Groetjes Brigitte

12. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik ken dit gevoel wel ondanks dat het bij ons erg snel gegaan is. Het waren vooral de mensen die wisten dat we bezig waren, die zeiden 'oh, maar als je gewoon relaxt ben je zo zwanger'. En ik maar constant op het forum snuffelen, me van alles in mijn hoofd halen, maar was in een mum van tijd zwanger. Je kunt heel moeilijk NIET bezig zijn met iets dat je zo graag wilt. En hoe langer je moet wachten, hoe groter dat verlangen (maar misschien ook de zorgen) worden. Ik weet zeker dat het geen bal uitmaakt. Wat wel belangrijk is, is dat je je sexleven leuk houdt en niet vergeet dat je ook nog een relatie hebt die niet alleen om kinderen krijgen gaat. Ik richtte gewoon uurtjes forummen in en ging zoveel mogelijk over tot de orde van de dag. Ik heb natuurlijk makkelijk praten, maar geloof me, als je zwanger bent, ben je er minstens zo erg mee bezig en haal je je weer andere dingen in je hoofd.

13. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Al 'er (te) veel mee bezig zijn' een zwangerschap zou kunnen verhinderen, werd het wel als voorbehoedsmiddel gebruikt!

De verhalen van iemand die na jaren proberen en het loslaten ineens zwanger blijkt, zijn zeer bijzonder, en worden daardoor meer doorverteld en blijven je (in verhouding) langer bij.

Maar ik denk dat het aantal mensen wat - ondanks er te veel mee bezig zijn - toch zwanger is geworden, duizendmaal hoger ligt.

Maar daar hoor je niet zo veel over, want het is veel 'cooler' om nonchalant te doen, en alsof het 'gewoon' gelukt is.

14. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Wat een interessant topic is dit!
    Ik heb dus een beetje hetzelfde gevoel, dat "het teveel ermee bezig zijn"van invloed is op zwanger worden.
    Nou moet ik zeggen dat ik net een weekje terug ben uit Turkije en daar mn eisprong gehad zou moeten hebben.
    Ik ben er in mn vakantie (bijna) niet mee bezig geweest, maar nu mn NOD nadert had ik zoiets van: Nou moét ik toch haast wel zwanger zijn!
    Het is zo'n teleurstelling voor jezelf als je continu denkt:
    Ik heb er deze maand niet aan gedacht, dus nu moét het raak zijn"

Mn NOD is donderdag, dus als ik deze ronde niet zwanger ben, hang ik alle sprookjesverhalen van: "zwanger terug van vakantie enz" aan de wilgen! (Wordt vervolgd, haha.....)

(Ps. Dit bedoel ik niet lullig voor degene waarbij het wel in bv een vakantie is gelukt natuurlijk)

15. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Hoihoi,

Geloof dat het alleen van invloed is als je er zoveel mee bezig bent dat het stress geeft en je cyclus van slag brengt.

wat al vaker is gezegd:
    die spermacellen gaan echt niet de andere kant op zwemmen omdat jij er teveel mee bezig bent.

Enne, als je een grote kinderwens hebt is dat zo allesoverheersend dat het onmogelijk is om er NIET mee bezig te zijn.
    Denk dat er weinig babys zouden zijn als je niet zwanger zou worden door er teveel mee bezig te zijn ;)

Ik was er ook veel mee bezig (al jaren grote kinderwens die we uit moesten stellen) en juist toen ik er na een paar maanden nog meer op ging letten door ovulatietesten te gebruiken werd ik zwanger.

En al die gevallen die op vakantie zwanger zijn geraakt:
    Kan gewoon toeval zijn. Wie zegt dat dit niet was gebeurd als ze thuis waren gebleven??

Suc6 met zwanger worden!

16. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Het is een wonder om zwanger te mogen worden. Zwanger worden is van heel veel factoren afhankelijk. Alles moet op het juiste moment op de juiste plaats in goed evenwicht zijn wil het lukken. Ik geloof er wel in dat je op vakantie relaxer bent dan in het drukke leven thuis. Maar ik denk niet dat je er op vakantie minder mee bezig bent. Ook dan heb je nog steeds de wens. De vraag is dus eigenlijk: wat is er veel mee bezig zijn. Wat is stress? Ik denk dat als je er mee bezig bent om zwanger te worden dat je nog geen stress hebt. Er zullen vast dames zijn die wel gestressed zijn hoor. Maar ik denk dat het meerendeel hier gewoon normaal bezig is met zwanger worden. En ik denk dat de een gewoon meer mazzel heeft dan de ander. Ik zie het als dobbelen. Pak eens 5 dobbelstenen en probeer dan om met alle dobbelstenen een 6 te gooien. De een zal zoveel geluk hebben dat dit in 1 keer lukt en de ander heeft hier heel wat rondes voor nodig. Ik neem nu de dobbelstenen als voorbeeld en dan denk je jeetje 5 dobbelstenen die kans is niet groot. Maar zwanger worden en blijven is nog een veel groter wonder!

17. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @zwitsal: he-le-maal mee eens!!!!

Deel Deze Pagina