zwanger ondanks koperspiraal

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door ninaVI, 10 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    Hallo,

Ik had nog even een vraag een vriendin van mij heeft nu een hele lichte streep op de test dus zwanger !
    Ze heeft echter een koperspiraal....nu mijn vraag hebben jullie ervaring met zo'n situatie....Uiteraard moet de spiraal eruit is er nog iets zinnings over te zeggen met betrekking tot de risico's?

En moet zij hiervoor nog dit weekend langs bij een huisdokter om het te laten verwijderen of moet zij hiervoor tot maandag wachten?

Ze maakt zich er best wel zorgen over dus ik hoop dat jullie iet kunnen vertellen!

Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Nina,

ja, je kunt heel goed zwanger worden met een spiraal. De kans is uiteraard klein, maar wel groter dan bij de pil. Wat er gedaan wordt is kijken met een echo, het is waarschijnlijk nog te vroeg om te zien of de zwangerschap in de baarmoeder zit. De spiraal wordt zo mogelijk verwijderd.
    Ik weet niet of je tot maandag moet wachten. Maar bel anders voor de zekerheid de weekendarts en vraag om advies, of ze haar morgen willen zien of dat ze een afspraak maakt voor maandag.

Mirjam

Deel Deze Pagina