Goedendag dames Ik ben heel eerlijk als ik op een hand te tellen vis eet in een jaar en dit is dan vis wat op de gourmet gaat zoals die spiesjes enz. Nu wil ik eigenlijk wel wat vis gaan eten maar wat ga ik eten en wat maak ik ervan. Het liefst vis wat verwerkt word in het gerecht of iets. En mag je trouwens wel gewoon diepvries vis eten want pangasfilet of hoe het ook heet mag je dat gewoon eten? alvast bedankt
Als je het verwarmt mag je het gewoon eten, de bacteriën die erin kunnen zitten dood je door de warmte. Pas wel op met bepaalde vissoorten (op internet staat precies welke) want die kunnen wat meer schadelijke stoffen bevatten. Pangasiusfilet kan bijvoorbeeld heel goed. Gister nog gegeten, heerlijk! Filetje, peper erop, 4 minuten aan elke kant bakken en het is een feestmaal
maar hoe verwerk je zoiets in het gerecht want dat lust ik wel zo maar overige vis wil ik ook wel proberen maar wel verwerkt in een gerecht dit mag ook verwerkt worden denk dat onze dame dat lekkerder vind.
Ik doe wel eens Tagiatelle maken met zalm, verse spinazie, cherrytomaatjes, teentje knoflook, en boursin kookroom. Erg lekker. Of Pangasius in de wok met oosterse groente, mihoen en een lekkere soja saus oid.
Hier is familiefavoriet zalmpasta met surimi: Benodigdheden: 1 pak verse tagliatelle 1 bakje verse pastasaus (AH, tomaat mascarpone of tomaat-pesto is erg lekker) klein bakje cherrytomaatjes 2 zalmfilets (vers of diepvries, niet allemaal zijn lekker, maar die van AH is wel te doen) 1 pakje surimi (te vinden bij vis in het koelschap) Zalm in stukjes snijden en even aanbakken in de olie (niet te lang, dan wordt het droog). Kruiden met peper en zout. Cherrytomaatjes halveren en toevoegen. Even meebakken. Surimi in stukjes snijden en samen met de saus toevoegen en doorwarmen. Verse pasta in 3 min. gaar koken. AAN TAFEL!!!! Verder heb ik nog een lekker recept met gerookte forel, maar dat moet je even opzoeken op voedingscentrum.nl Krieltjessalade met gerookte forel Dirk had altijd gerookte forel in de diepvries, maar dat kon ik de laatste keer niet vinden. Anders natuurlijk bij de visboer halen
Je kunt eindeloos combineren met pasta en zalmsnippers. Inderdaad wat lisa2 zegt, heerlijk!! Wat ik ook vaak doe is gewoon een zalmmoot bakken met wat zeezout en dan serveren met citroen pasta en salade. Wokken met garnalen, ook lekker. Salade met verse haring, serveren met brood. Kabeljauwfilet stukjes paneren door de doperwtjes of andere groente, gewoon voor bij de aardappels.
Zalm bakken in olijfolie en verse knoflook en dan afblussen met sojasaus. Rijst en wokgroenten erbij Pangafilet/kabeljauwfilet of andere witvis, bestrooien met zout, peper en paprikapoeder, bloem en ei eroverheen en dan bakken.
Ik zou lekker kabeljauw nemen of zalm ... Pangafilet is geen vis brrr Of een andere lekkere witvis ga eens langs bij de visboer en vraag advies. Verse makreel is ook erg lekker uit de oven! Gewoon in zijn geheel wat kruiden erin en smullen maar
Pangafilet wokken en uit de pan halen. Dan groente wokken, vis er weer bij en een lekker woksausje erdoor. Rijst erbij en klaar!
dankjewel dames het gaat me echt om de gerechte maken waar de vis in verwerkt zit. ik zelf weet dat ik niet zo van zalm hou omdat die smaak te overheersend is. en heb hier een kleine peuter en een man lopen die er ook niet echt van houden dus is het beter om het te verwerken.
hier ook alles in een 1pansgerecht anders eten de kinderen t heel slecht. Behalve dan lekkerbekjes, vissticks en kibbeling. Dat eten ze zo bij spinaziestamp enz. Ik doe regelmatig van kabeljauw blokjes maken, wokgroente en aardappeltjes. Dat allemaal samen serveren, gewoon als alles klaar is door elkaar husselen en op t bord. Gaat er prima in. Daar kun je eigenlijk eindeloos mee varieren qua groentes. Ook qua vis alleen als je een vis pakt die niet zo stevig is dan valt ie uit elkaar natuurlijk. Zalm zijn ze hier ook niet gek op, maar ik pak diepvries zalm, die maak ik met de staafmixer klein en gooi ik door de roomsaus. Dan eten de kids, pasta met brocoli en "roomsaus" en wij eten er een stukje zalm bij. Kids hebben niet eens door dat er zalm doorheen zit