Zwanger ondanks pil?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door muisje14, 26 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Mijn situatie:
    Ik ben aan de pil, zit nu in mijn laatste week van de strip, slik donderdag de laatste en normaal zou ik dan op zondag/maandag ongesteld worden.

Nu is het zo dat ik afgelopen zaterdag gemeenschap heb gehad met mijn partner. Denk dat ik een uur later naar de wc ging en wat roze afscheing had. Niet helder rood maar echt roze. Sinds die tijd voelt mijn buik erg opgeblazen aan. Ook wel zwaar, lichte steekjes zeg maar. Sinds vanmorgen erg lage rugpijn en zeer vermoeide pijnlijke benen erbij. Ben ook wel moe, maar ja dat kan toch wel. Soms steekjes in borsten.

Nu weet ik dat dit natuurlijk helemaal niks hoeft te betekenen, maar dat licht roze verlies zit me niet lekker zeg maar. Dat heb ik nooit (alleen als ik zwanger ben) Ik heb 3 kinderen (4 zwangerschappen, 1 mk erbij) en bij alle 4 de zwangerschappen heb ik een innestellingsbloeding gehad, en daar bedoel ik dit licht roze verlies mee. Echt precies hetzelfde. Daarom denk ik dus aan een zwangerschap.

Testen kan nog niet aangezien ik pas in de laatste week zit.
    De kans dat ik door de pil heen zwanger ben is natuurlijk klein maar niet uitgesloten. Slik wel regelmatig, meestal rond 8.00 uur in de ochtend, maar soms ff vergeten en dan pas 11.00 uur. Ik weet dat het bij sommige mensen erg nauw komt dat ze op bijna precies dezelfde tijd de pil innnemen.
    Ik slik Microgynon 30 (sinds mrt dit jaar) vanaf januari andere variant (lees goedkoper) maar merkte daarbij dat ik me niet lekker voelde. Dus slik toch al wel bijna half jaar dezelfde pil.

Zijn er mensen die ondanks de pil toch zwanger zijn geraakt? En welke pil was dat dan?

2. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Enigste zekerheid is uiteraard testen na de wacht week.
    Hier ben ik ook zwanger ondanks de pil, ik had de microgynon30 en kreeg na de bevalling van mijn dochtertje de goedkopere variant, en tja, zie banner.
    Met de goedkopere variant ging de cyclus ook niet echt lekker terwijl ik met de microgynon30 er een klok op kon zetten.

Het wordt denk ik gewoon afwachten tot je kunt testen.

3. Angie86

Angie86 Actief lid

19 okt 2012
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jaa ik! De eerste keer was ongepland, ook door de pil heen, microgynon 30. (wel geeindigd in een MA helaas..)
    Ben niet ziek geweest ofzo kan eens in de zoveel tijd voorkomen dat je dan toch een eisprong krijgt volgens mijn HA toendertijd.

4. zawjatu

zawjatu Actief lid

20 jul 2013
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij heb je niet een uur na de gemeenschap al een innesteling toch?

5. Positief1984

Positief1984 Niet meer actief

;) dit dus!
    Daarbij maakt het niet als je de pil een paar uurtjesater neemt dan normaal.
    De kans is heel klein dat je zwanger bent!
    Maar alles kan natuurlijk,gewoon testen over een paar dagen.

6. muisje14

Nee, dat weet ik ook wel na 4 zwangerschappen. Misschien wat t meer een toevalligheid en had ik t niet eens hoeven benoemen

7. muisje14

Het was heus niet de enige keer gemeenschap deze maand. Meestal 2x per week

Deel Deze Pagina