Het is misschien een hdle stomme vraag hoor...maar 2 dagen voor het verwijderen van mn spiraal hebben mn vriend en ik onveilige seks gehad. 3 dagen na het verwijderen heb ik een bloeding gehad. Kan ik toch zwanger zijn. Schaam met rot dat ik het vraag. Maar ik twijfel gewoon hahaha
het kan gelijk zei mijn arts heb zelf een koperspiraal gehad. als je mirena hebt dan moet je soort '' ont-pillen''
Ja dat kan ik mocht een week geen seks hebben voordat dat onding eruit ging. Ik had er trouwens ook geen behoefte aan door de pijn...
Ik denk zelf dat de kans nihil is maar vroeg het me toch ineens af. Gek eigenlijk want tegen mij was niks gezegd over hoe lang ik geen seks mocht vooraf.
In principe kan het, mits je vlak vóór of na de verwijdering een eisprong hebt gehad. Maar aangezien je 3 dagen later een bloeding hebt gehad, neig ik naar niet-zwanger. Was deze bloeding maar een beetje spotting, of leek het toch wel een beetje op een ongesteldheid? Ik had namelijk 2-3 dagen na mijn verwijdering van de Mirena een bloeding (lichte ongesteldheid) en dat bleek, achteraf, gewoon mijn echte ongesteldheid te zijn.
Ik hoor trouwens steeds vaker dat artsen helemaal niks melden over dat je een week voor de verwijdering geen onveilige seks mag hebben. Wat ontzettend onverantwoord vind ik dit!:x
Dan was het gewoon je ongi. Je kunt er dus vanuit gaan dat je niet zwanger bent van de seks die jullie hebben gehad voordat je Mirena verwijderd werd. Dat je nu 2 weken later bruin verlies hebt is vrij normaal. Sommige vrouwen hebben namelijk (af en toe) bruin verlies tussen hun ongi's door. Zeker als je Mirena er net uit is, zal je lichaam nog wat tijd nodig hebben om te herstellen en is tussentijds bruin verlies normaal. Sommige vrouwen hebben ook last van bruin/roze verlies tijdens hun eisprong, dus wie weet is het stiekem je ei. Maar de kans is groter dat het gewoon je lichaam is die de balans probeert te vinden.
Als je Mirena er niet te lang inzat, zodat hij niet meer zou beschermen, dan kun je toch niet zwanger zijn? (hoewel geen enkel anticonceptiemiddel 100% veiligheid biedt...) Ik werk bij een huisarts en hij plaatst en verwijdert die dingen ook, maar nog nooit gehoord dat je geen sex mag hebben voor het verwijderen.? Snap de logica er ook niet van, hihi.
De bloeing na het verwijderen kan ook van het verwijderen komen he! Er wordt toch iets door je baarmoedermond getrokken!
De Mirena beschermt tegen zwangerschap omdat deze de eisprong onderdrukt (door hormonen) en het baarmoederslijmvlies aantast zodat een eventueel eitje zich toch niet kan innestelen. Echter, sommige vrouwen (waaronder ikzelf) hebben toch nog eisprongen tijdens de Mirena. Dit eitje kan dus bevrucht worden, maar sterft alsnog, omdat het zich niet goed kan innestelen i.v.m de aanwezigheid van de Mirena. Als je dan net een eisprong hebt rond de verwijdering van je Mirena, kan dit bevruchte eitje zich nu ineens wel innestelen, omdat de Mirena niet meer aanwezig is. De kansen zijn natuurlijk niet heel groot (vaak omdat je baarmoeder toch een beetje moet herstellen van de verwijdering van de Mirena), maar de kans bestáát wel dat je zwanger kunt worden van seks vlak voor de verwijdering van je Mirena, mits de Mirena jouw eisprongen niet tegen hield.
Ja, daar zit natuurlijk wat in MommyOwl! Daar had ik niet eens bij stilgestaan! Ga ik meteen met mn werkgever bespreken. Maar de kans is wel errug klein op die manier natuurlijk. Ff zwangerschaptest lijkt me dan het handigst om je zorgen nu weg te nemen, Syra.
Inmiddels getest...gewoon voor de zekerheid en hij was omowit. Heb ook de ha en de gyn gebeld voor info en die zeiden wat mommyowl zei. De kans zou er kunnen zijn maar is nihil.