Ja maar dat staat er nog niet zo super lang in een jaar of 2 geloof ik. Ik vind het ook slordig vanuit mijn huisarst en arst waar ik liep voor me allergie ik heb altijd gezegd dat ik norit slikte en nooit is me daar op gewezen. Maar ik ben blij met Daan ik zou het niet meer uit me leven willen. Maar ik vind wel dat het ook heel duidelijk in de bijsluiter van de pil moet staan want je dekt ik neem norit mee als ik effe lekker 2 weken naar loret ga om daar hele dagen te zuipen vet te eten en natuurlijk voor de mannen je zult je dochter zo maar terug krijgen
Haha k weet al weer wat het was..haha had gekeken ivm zwangerschap of je t dan kon gebruiken en niet ivm anticonceptie wat ik in mn hoofd had zeef die ik ben
Maar je gaat toch in de bijsluiter van de pil niet alles zetten waar je dan mee moet uitkijken? Dan wordt het een heel boekwerk! En dat leest dan helemaal niemand meer . En Mili, verheug je dan maar op net na de bevalling! Ik ben op een zondag bevallen en wist niet eens meer wat we zaterdag hadden gekocht in de supermarkt en de eerste dagen kon ik echt helemaal niets onthouden . Maar dat trekt ook weer bij gelukkig, het is bij mij nu redelijk hersteld...
er word toch ook een heel stukje ner gezet over antibiotica enzo zet er dan ook effe een stukje over actieve kool in
Nee niet alles nee, maar wel als het de werking waarvoor het bedoeld is teniet zou kunnen doen. Dat lijkt me niet meer dan normaal, hoe moet je dat anders weten. En als mensen dat dan niet lezen...das hun eigen pakkie an. (Ik bedoelde trouwens dat ik bij norrit had gekeken of het bij een zwangerschap gebruikt mocht worden, haha en dus niet ivm anticonceptie had gekeken wat er stond heb ik immers niet nodig nu). Hihi k zal uitkijken na de dagen na de bevalling, hihi en hopelijk dat ik mn hersens weer terug krijg, in ieder geval het deel wat ik nu kwijt lijk te zijn, haha mn IQ is zelfs naar beneden gedaan. Gelukkig bestaat er zoiets als memo-briefjes en een handige man
ik lees altijd de bijsluiters maar als je iets jaren en jaren al egbruikt tja dan ga je echt niet meer opnieuw lezen wat erallemaaal bij word gezet. Ik vind dat het gewoon gezegd moet worden en duidelijker aangegeven moet worden want je hord veel vrouwen zeggen o mag dat niet
Ja, bij medicijnen die je al lang gebruikt lees ik mijn bijsluiter ook niet altijd opnieuw, maar vaak kijk ik de datum van de bijsluiter even na om te kijken of er geen herzieningen gebeurd zijn. Maar het is idd stom dat de HA of apotheker niet meer informatie geeft! Door een gebrek aan informatie heb ik ook al in vervelende situaties gezeten
Jawel, maar dit is me echt nooit opgevallen bij Norrit, en als ik van iemand hier hoor dat het er pas sinds 2 jaar op staat, ik ga niet elke keer weer opnieuw lezen. Enneh norrit daar verwacht ik het niet van, antibiotica en andere "echte"medicatie wel, maar norrit, nee nooit verwacht dat zo'n middel van invloed kon zijn op de werking van de pil
Norrit absorbeert natuurlijk wel, dus ik zou al wel gaan twijfelen en gaan lezen. Maar ik vind ook wel dat een apotheker/drogist betere adviezen mag geven. Mili, wel handig inderdaad memobriefjes en een handige man, maar daar had ik na de bevalling weinig aan . Memobriefjes zou ik vergeten op te kijken (lang leve de agenda in de telefoon met alarm , ik moest op dag 4 ('s middags, de kraamhulp was toen al weg) de wijkverpleegkundige bellen en wist mijn god niet hoe ik dat moest gaan onthouden ) en vriendlief was na de bevalling zo overdonderd dat hij net zoveel last leek te hebben van hormonen als ik . Nooit van hem gedacht trouwens, wat zo'n kleintje met een man kan doen... Nu gaat het langzamerhand weer beter met ons... en het gaat vast wel helemaal goed komen .
@ snoopy: Hahah ja das een goeie tip die van de telefoon . Tuurlijk gaat het goedkomen met jullie..enneh met ons vast ook
Ik merkte de laatste 2 strippen dat er iets anders aan de hand was, ik had tussentijdse bloedingen. Volgens de huisarts had dat niks te betekenen en was ws de pil die ik had net iets te licht om dat tegen te gaan. Toen in de stopweek voelde ik me zwanger, zere borsten, erg kribbig, moe, en ik werd zelfs de donderdags niet ongesteld terwijl ik dat uiterlijk altijd woensdags ben. Test en zie banner. Groet van Kiki
Ook ik heb altijd netjes de pil geslikt, al 6,5 jaar lang. Niet 1 keer vergeten. Op een gegeven moment dacht ik dat ik hevige buikgriep had die maar niet over ging, mijn buik ging ook opzwellen, maar dit had ik eerder ook al gehad tijdens een maag-/darminfectie. Ik dacht echt dat dit weer een nieuwe was. Toen het na 1 week antibiotica nog niet over was ben ik maar eens terug gegaan, de huisarts opperde toen of ik niet misschien zwanger was. En ja hoor... zwanger Totaaaaaaaal niet gepland, op een moment eigenlijk dat het ons niet zo goed uitkwam... dus wij waren verbijsterd! Maar ja.. vrijwel meteen heb je dan al ouderinstincten, laat het dan maar eens weg halen... dat doe je gewoon niet zomaar. Dan maar even in bochten wringen en creatief zijn Inmiddels zijn we in de 7de babyhemel en kunnen de laatste maand bijna niet meer wachten tot ze er is! Ik kwam erachter toen ik 2,5 maand zwanger was. Ik ben gewoon normaal ongesteld geworden zonder tussentijdse bloedingen. In mijn omgeving ken ik nog 3 andere meisjes die door het gebruik van de pil heen zwanger zijn geworden het afgelopen jaar. Ik persoonlijk leg hier toch wel een verband in. In het ziekenhuis vertelden ze me ook al dat het opeens wel vaak gebeurd de laatste tijd. Hierdoor hebben wij besloten dat ik nadat ik bevallen ben toch écht een spiraaltje neem, of iets anders.. daar moeten wij ons nog goed in verdiepen. Maar iig. niet meer de pil. Die vertrouw ik niet meer. Groetjes, Joeja
Ik ben ook door de pil heen zwanger geworden ik kwam er achter doordat ik de prikpil wou en hiervoor naar de dokter ging die deed een standaart test waarmee er automatisch ook het hcg hormoon getest werd de dokter zei tegen mij je hebt de prikpil niet nodig ik dacht eerst dat hij bedoelde dat ik onvruchtbaar was maar hij kwam met het tegenovergestelde nieuws ik was 7 weken zwanger
Ik zit een beetje met een twijfel. Ik slik al 9 jaar de pil, dus de routine zit er nu wel in. Ik heb echter de laatste 2 maanden het rare gevoel dat ik zwanger zou kunnen zijn. (ben 2.5 weken geleden wel ongesteld geweest) Mijn borsten voelen aan de zijkanten enorm pijnlijk aan en mijn buik (rond bij navel) is opgezet. Ook heb ik krampen/ zeurende steken links onder in mijn buik. Kent iemand die zwanger was door de pil en wel ongesteld werd mijn verhaal? (ik snap dat jullie mij geen zekerheid kunnen geven, maar ik stel jullie mening wel erg op prijs )