Ik ben twee jaar lang er extreem veel mee bezig geweest. Ik heb veel stress en verdriet gehad. Veel ziekenhuisbezoek en heb alles gelezen wat los en van zit. Ik was er letterlijk 24/7 mee bezig. En toch ben ik 8 keer zwanger geraakt (en als we elke positieve test zouden meetellen zelfs 10 keer) en bijna alle keren in de eerste ronde raak. Is dat dan bewijs dat veel stress de vruchtbaarheid verhoogd? Nee het is net zo min bewijs dat het de vruchtbaarheid verlaagd. Iedereen kent wel een verhaal waarvoor het geldt, maar er zijn net zoveel verhalen die het tegendeel bewijzen, maar deze zijn minder interessant . Nu kun je in mijn geval nog beweren dat al die stress mijn miskramen hebben veroorzaakt, maar ook dit gaat niet op want deze hebben een puur fysieke oorzaak (ook zo l*lverhaal dat stress miskramen veroorzaakt ...).
Ik weet alleen hoe het in mijn situatie is gegaan. Ik was er dus totaal verder niet mee bezig ben gestopt met de pil en ging ervan uit dat het een half jaar minimaal zou duren voordat ik zwanger zou raken. Dus ik ben in maart/april gestopt met de pil. Ik doe aan autocross dus ik had voor juli al een cross in gepland al betaald en al en zou dan mooi nog een jaar autocrossen t/m oktober. Ben na het stoppen 1 keer ongesteld geweest en toen was het al raak. Dus geen autocross voor mij dit jaar. Niet dat dit erg is maar was er dus niet mee bezig en had het dus ook niet verwacht. Was er natuurlijk heel blij mee en is absoluut de moeite waard om niet te crossen.
Dat advies is - hopelijk - bedoeld om je te zeggen dat het niet helpt om er zo mee bezig te zijn. Niet om te impliceren dat het gebeurt als je er juist niet mee bezig was. Ik was er de eerste ronde enorm mee bezig, de tweede ook. De derde overleed plots een vriendin en stond mijn hoofd er niet echt naar. Ik deed wel ovutesten die maand, rond dat wij zwanger raakten is zij overleden, heel raar. Maar goed. Ik was er tot het testen wel minder mee bezig want ik zat diep in de rouw. Je wilt het graag, dus ben je er mee bezig. Logisch toch?? Als je graag schildert, ben je er ook veel mee bezig, toch? Het gaat erom dat je er zelf niet onder lijdt, denk ik. Maar ja, na een jaar kan het best frustrerend worden, en dan zit je al helemaal niet te wachten op dat soort opmerkingen natuurlijk!! Ik duim voor je dat je snel zwanger bent!
Meer gewoon te zeggen dat het bij mij wel mogelijk was om er niet mee bezig te zijn. Verder geen bedoeling daarmee.
Het is toch logisch dat je er veel mee bezig bent? Je gaat voor iets wat zo bijzonder is en wat je zo graag wilt, hoe kan je er dan niet aan denken?! Ik ben zo iemand die wanneer ze ergens voor gaat, daar alles van wil weten en er dus veeeel mee bezig is. Ookal was ik in een wip zwanger (tweede maand al). Dus wanneer het langer duurt en het moeizaam gaat, begrijp ik des te meer dat je er veel mee bezig bent. Ik denk dat mensen dat vooral zeggen omdat je zo vaak hoort; Oh nou, toen ik er niet meer mee bezig was, was het opeens raak. Nou, gewoon lekker mee bezig blijven hoor! Laat ze maak blablabla doen!
Hey Ik was er 24 uur per dag mee bezig, in de eerste ronde gelijk, ik was toen ook gelijk zwanger, zegt dus niks of je er de hele tijd aan denkt!
Ik heb er nog geen ervaring mee, want ik ben nog niet zwanger helaas. Wel herken ik wat je schrijft. Ik zou ook weleens willen weten waar mn uit-knopje zit... Pas deelde iemand op dit forum onderstaand gedichtje en dat slaat de spijker op zn kop! Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn! Eerst dacht ik: 'niet aan denken', Dat heb ik toen gedaan, maar twee seconden later, dacht ik er tòch weer aan. Nee, zo eenvoudig is dat niet, want weet je, wat je doet, je denkt er óók aan als je denkt dat je er niet aan denken moet.
Hier ook zekers mee bezig wegens ICSI en nu toch al bijna 12 weken zwanger van ons frummeltje. Wat heb ik die zin ook vaak gehoord en wat schoot ik dan uit mijn slof soms.... Hoop dat je snel zwanger bent meis. liefs
Hoi, ik herken je verhaal: je bent er zo mee bezig en iedereen zegt dat je het los moet laten. Maar hoe doe je dat? Nou, dat lukt dus niet. Ik denk ook niet dat je het moet proberen. Ik moet wel bekennen dat in de maand (9) dat ik het echt niet verwachtte, ik toch zwanger bleek te zijn...waarschijnlijk heeft het echt met een soort loslaten te maken...maar helaas kan je dat niet forceren. Hopelijk lukt het jou ook eens onbewust. Liefs
Ik was er ook veel mee bezig in de maand dat ik zwanger raakte. Maar was er sowieso elke maand veel mee bezig. Gebruikte ook ovutesten
wow wat een hoop reacties, fijn om dit allemaal te lezen...dus....blijf reageren nogmaals, het is niet dat het mijn hele dagen beheerst. maar inmiddels gebruik ik ovu testen, temp ik, dus dan denk je er al elke dagen even aan. Ik verlang er vreselijk naar en voel nu na een jaar af en toe een behoorlijke pijn van het gemis. Ik werk parttime voor een baas en parttime voor mijzelf, dus heb genoeg te doen. lieve familie en vrienden , dioe veel leuke dingen. genoeg afleidng zou je zeggen Maarik probeer mijzelf positief te houden (af en toe een flinke snotterbui moet ik toegeven) en elke ronde weer een kans.. Al duurt het mij te lang. X Helena
En toch denk ik dat er té veel mee bezig zijn, wel invloed kan hebben, raar maar waar.. Wij zijn ook eerst ruim een jaar bezig geweest om zwanger te worden, helaas eindigde dit in een miskraam.. dus weer 'vrolijk' verder "het wil dus, het komt wel !" Maar toen dat ook weer een half jaar verder was, zakte me de moed wel in de schoenen, dus om niet nog een half jaar te moeten wachten, de dokter gebeld, gesprekje daar gehad, verwijzing naar het ziekenhuis, de afspraak al op de kalender, vragenlijst ingevuld, nog even wachten op die laatste menstruatie... En je raad het al: zwanger ! Dus losgelaten.. 'uit handen gegeven', we gaan de MMM in, met resultaat zwanger ! Dus mijn advies: toch proberen er niet teveel mee bezig te zijn
Nou ik vind het dikke bullshit! Dat je er teveel mee bezig zou zijn, dat je daarom niet zwanger raakt?! ONZIN. Ik was er ook heel veel mee bezig, en iedere keer in de 4e ronde was het raak. En die ma's komen ook echt niet door dat ik er teveel mee bezig was. En als je iets heel graag wilt, hoe kun je er dan niet aan denken? gr
he, Ik was er ook vollop mee bezig en toen het eindelijk zover was kregen we een miskraam.... toen dacht ik van nou we zien het eigenlijk ook wel. Na de miskraam werd ik maar niet ongesteld en bleek alweer zwanger te zijn! Sterkte meid doe gewoon waar je je goed bij voelt!
Ik was gelijk de 1 e ronde zwanger, en was er heel erg veel mee bezig. dacht er de hele dag wel aan. Succes xxxxx
Het heeft er ook echt niks mee te maken! Volgens mijn gyneacologe in het ziekenhuis zelfs dikke onzin. Eisprong of goede zaadcel worden niet beinvloed door gedachten en het heeft dus ook geen enkele invloed. Was het maar zo! Dan waren er heel wat meer stellen gewenst zwanger, denk ik. Het is wel zo dat heel veel stress niet goed is voor je gehele gestel, maar dat moet het wel heeeeeel veel stress zijn
Hoi, Ik heb dat ook zo vaak moeten horen in de tijd dat ik nog samen was met mijn ex-man! We bleken beiden gezond dus onbegrepen onvruchtbaar (wel 1x vroege mk). IVF en het hele voortraject hielpen bij ons niets. Sinds vorig jaar nieuwe partner, en meteen ook zwanger. Wist niet wat ik meemaakte. Helaas een mk met 13wkn. Kort daarop weer zwanger, mk met 5wkn maar meteen daarna weer zwanger, nu inmiddels 22 weken! Het is dus absolute onzin "er teveel mee bezig te zijn". In het geval met mijn ex-partner was het gewoon iets chemisch waar de wetenschap nog geen raad mee weet. Heel veel succes en wie weet op een dag...!