Het is volgens mij absolute onzin. Wij zijn uiteindelijk zwanger geworden dmc ICSI. Het was een terugplaatsing van een eerder ingevroren embryo. In totaal was dit de 4e terugplaatsing. En die laatste keer was ik echt vanaf het begin af aan zo pessimistisch en negatief. En geloof me er is geen minuut geweest dat ik er niet aan gedacht heb... En toch zwanger, terwijl ik echt niet positief of wat dan ook was... Als het gebeurd gebeurd het, het blijven wondertjes, elk kindje weer, en het ene wondertje komt sneller dan de ander.... Heel veel succes met wachten op jullie wonder, ik hoop dat het niet lang meer zal duren... XXX
ik blijf t ook raar vinden als mensen t zeggen en ik vind t ook helemaal niet eerlijk, maar heel toevallig was t bij mij wel zo. we( vooral ik) waren er constant mee bezig en afgelopen maand dus helemaal niet want we hadden t veelste druk en veelste veel dingen te plannen voor mijn 30ste verjaardagsfeest. en ineens dacht ik vorige week: huh moest ik niet al ongesteld zijn? test gedaan en zwanger! maar ik zie t gewoon als toeval hoor...t is toch logisch dat je er mee bezig bent als je iets graag wilt!
Ik slikte al zwangerschapsvitaminen, had om de dag seks (én nadien een kussentje onder mijn kont, want ojee niks verspillen ) én ik gebruikte ovulatietesten. Ik was er dus elke dag mee bezig en de derde maand was het raak. Kan dus prima hoor!
Mensen zeiden dat ook tegen mij maar ik kon dat niet. Toen ging ik in oktober op vakantie en had ik het helemaal van me af gezet omdat ik zeer onregelmatige cyclussen heb en al 1,5 jaar bezig was. Dus op vakantie helemaal niet mee bezig. Ik kom thuis en besluit voor een half jaar au pair te worden in Canada en heb al snel bijna alles rond. Tot ik op een dag wakker wordt met heel pijnlijke borsten(voelde alsof ze blauw waren). Toen wist ik het eigenlijk al en de test bevestigde dat. Dus hier wel een voorbeeld van niet mee bezig=zwanger.
Ik kon (en kan) nergens anders aan denken! Ik begrijp het ook nooit als mensen zeggen dat je 'maar gewoon even er niet mee bezig moet zijn'. Dit kan in mijn ogen gewoon niet! Gelukkig ben ik toch zwanger geraakt, ondanks dat ik er toch dag en nacht mee bezig was. Nu komt het volgende probleem: Proberen te genieten van je zwangerschap zonder je steeds druk te maken.... En zo blijven we bezig...!