Hoi Dames, Ik heb even zitten turen op de topics, maar kon niets passends vinden. Morgen ga ik testen of ik zwanger ben! super spannend. En des te spannender is het omdat mijn man, dochter en ik voor 2 maanden naar o.a. Thailand gaan! We vertrekken over 3 weken. Ik ben benieuwd of er nog meer dames zijn die zwanger waren en op reis gingen, en wat jullie ervaringen waren. Ook vind ik het wel spannend, want ik heb eerder een buitenbaarmoderlijke zwangerschap gehad, en die liep af met 3 nachten in het ziekenhuis en laperascopische ingreep om de bloeding te stoppen.... Ze zeggen dat een herhaling mogelijk is van een bbz. Dat vind ik wel een beetje een naar idee. Maar heb het gevoel dat het niet gaat gebeuren... Nog even over mezelf, ik ben 29 jaar oud. Woon man en dochter van 1,5 jaar. Ik ben 6 jaar getrouwd. Ik ben verpleegkundige en werk 3 dagen in de week. Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Groetjes, Elionorah
Allereerst hartstikke leuk zeg dat jullie op reis gaan naar Thailand! Toen ik 6 weken zwanger was zijn mijn man en ik 4 weken op reis geweest naar Mexico (de reis was al geboekt voor dat ik wist dat ik zwanger was). Mocht morgen (spannend!) blijken dat je zwanger bent dan denk ik dat - gezien jouw voorgeschiedenis - en het feit dat je op reis gaat wel in aanmerking komt voor een vroege echo, zodat je in ieder geval zekerheid hebt dat het op de goede plaats zit voordat je naar Thailand gaat. Ik moet zeggen dat het bij mij geen enkel probleem was dat ik zwanger was toen ik op vakantie ging. Ik was wel flink misselijk en moe, maar heb het gewoon wat rustiger aangedaan. Dat is het lekker van vakantie. Je kan alles meer op je eigen tempo doen. Thuis moet je toch mee in een bepaald ritme... Verder moest ik wel goed uitkijken met wat ik at, vooral ook met groentes etc. omdat het daar over het algemeen allemaal wat minder goed gewassen wordt. De vliegreis, zeker op de terugweg viel mij erg tegen. Ik had toen heel veel last van misselijkheid. Maar al met al een hele goed ervaring!! Ik hoop voor je dat je morgen een positieve test in handen hebt! Spannend!
Ik ben deze zomer naar het Midden Oosten geweest, ik vertrok toen ik 10 weken was, en ben daar 3 weken gebleven. Heb gewoon alles gedaan en ondernomen, ik voelde me gelukkig prima, had ook geen last van misselijkheid etc. Ook van de hitte had ik niet meer last dan ik normaal zou hebben gehad. Ik zou ivm de bbz kijken of je het vroeg kan laten controleren, en als het goed zit kan je volgens mij met een gerust hart op reis gaan.