Ik kan op het forum geen topic vinden voor vrouwen die zwanger zijn, maar ook een ziekte hebben. Ik ben namelijk een clusterpatient (vaatziekte bij de hersenen) hiervoor had ik zware medicatie (zoals prednison, verapamil en injecties). Nu ik zwanger ben heb ik een zuurstofinstallatie thuis gekregen voor het geval ik weer in een cluster kom. Zou graag willen weten of er dames zijn die een ziekte hebben, en bijvoorbeeld in overleg met arts zijn gestopt of verminderd met bepaalde medicatie of behandelingen. Ik heb eerst een gesprek met mijn neuroloog gehad voordat wij het besluit namen om te stoppen met de pil. Groetjes, Patricia mama van Björn
migraine patient en gestopt met Propranolol als preventiemiddel tegen migraine en maxalt slik ik natuurlijk ook niet meer (aanvalsbehandeling). Ik hoop dat je geen cluster aanvallen krijgt de komende tijd!
Oei aan het prille begin ook propanolol en Maxalt gehad, maar is niet efficient als je clusterhoofdpijn heb. Heb jij tijdens je zwangerschap nog last gehad van migraine? Ik moest namelijk abrupt stoppen met 4x per dag Verapamil. Merk de laatste dagen dat het trekkende gevoel terugkom dus nu de zuurstof thuis, dit blijkt voor de kleine geen nadelige gevolgen te hebben. Groetjes, Patricia mama van Björn