Ik ben nu ruim 5 weken zwanger, ben blij, maar voel me heel onzeker. Mijn man heeft namelijk gedurende enkele weken voor de bevruchting best wel wat alcohol gedronken (ca. 5 tot 7 glazen per dag). Het was namelijk in de vakantieperiode en de zwangerschap was nog niet helemaal gepland. Nu ben ik bang dat dit schadelijke gevolgen kan hebben voor het kindje.Je leest er steeds meer over dat ook mannen eigenlijk helemaal niet mogen drinken. Wie kan mij hier iets meer over vertellen?
Hoe het precies zit weet ik niet. Maar wij hebben 1 1/2 jaar gewacht voordat ik zwanger was en wij dronken beide wel gewoon af en toe een glaasje alcohol. Ik dronk niet meer in en na mijn vruchtbare periode, maar wel tijdens en na mijn menstruatie. Ik zou me er niet te druk over maken, dan kun je overal wel bij stilstaan. Probeer te genieten van je zwangerschap want stress is ook niet goed.
Hier zou ik me dus absoluut niet om drukmaken! Het enige wat er kan gebeuren als je man (veel) drinkt is dat zijn zaadkwaliteit achteruit gaat en dat je dus moeilijker zwanger kan worden. aangezien het wel is gelukt hoef je je nu nergens meer zorgen om te maken! Mijn man is best een aardig stevige drinker en met mijn kindjes gaat het erg goed! Marian
niet te druk om maken Zoals het er nu uit ziet ben ik in de vakantie zwanger geraakt , en in die periode is er wel wat drank door gegaan bij ons
mijn man drinkt ook graag een biertje of vodka(hij is Pools dus.) In de periode dat we bezig waren voor een kindje heeft hij ook nog gedronken. Zelfs ik heb een beetje alcohol gedronken toen ik heel pril zwanger was(maar dat wist ik toen nog niet ) En alles is nog altijd in orde
ik ken mensen waarvan de man alcoholist is, en iedere dag rond de middag gaat drinken! hun hebben een gezond kindje gekregen, terwijl zelfs de moeder vond dat het gezond was om af en toe in je zwangerschap gewoon te kunnen drinken onvoorstelbaar maar waar. je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor. als jij in je zwangerschap maar van de alcohol afblijft. prettige zwangerschap!