Ik moest het van de huisarts wel ook 's avonds nemen? In de ochtend 15 ml en in de avond weer 15 ml. Ben gisteravond begonnen, en moest vanmiddag weer naar het toilet. De aandrang is dan ineens heel groot dus dan kan ik het sowieso niet ophouden (en das maar goed ook). Het deed wel weer gruwelijk pijn, wederom met tranen in de ogen. Enige voordeel is dat het nu wel sneller eruit was en dat ik vandaag dus ben geweest nadat ik gister ook al was geweest, normaal hoef ik dan 3 dagen niet..) De pijn daarna was wel weer vreselijk. Maar heb vaseline crème gekregen die de pijn verzacht en gelijk nadat ik dat gesmeerd had werd de pijn minder. Nu nog af en toe ineens scherpe steken (denk aambeien?) maar ga zo gewoon weer een dopje lactulose nemen.. Bedenk me nu ineens, nogal genant probleem wat ik hier uitvoerig bespreek, maarja op een gegeven moment heb je zo veel pijn en ben je alle gêne voorbij
Lactulose is ook bij mij DE oplossing! Ben pas 6 weken, maar lijk wel 4 maanden!!! Heb echt een enorme toeter. Kan al een week amper maar het toilet. Nu lactulose elke ochtend, werkt letterlijk en figuurlijk als een speer! ...
Ghurabaa, het duurde bij mij ook een paar dagen voordat de lactulose werkte. Als je pas gisteravond bent begonnen, merk je pas morgen of overmorgen echt verschil denk ik. Mijn ontlasting was echt veel dunner en 'liep' er veel makkelijker uit..en dan bijna zonder pijn.
Ik zit met jullie mee te lezen, en ik vind het heel knap dat je het zo durft te zeggen. Dat kneiterharde is ook lastig, jij nu al minder last?
Ja het gaat inmiddels een stuk beter. We is het flesje nu al halverwege en vraag ik me af wat ik moet doen (en wat er gaat gebeuren) als het flesje leeg is? Keren dan alle problemen weer terug? (ben daar nu al bang voor! haha) Weet niet hoe lang je dit spul mag gebruiken, maar denk dat ik dat met de huisarts moet overleggen..