24 dagen overtijd wat zouden jullie doen!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door tamaratje, 10 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamaratje

    tamaratje Niet meer actief

    Hallo allemaal.
    Ik weet het allemaal niet meer zo.
    Ik zit nu in me eerste ronde ben 11 januari gestopt met de pil, maar nu ben ik 24 dagen overtijd en heb 12. 14 en 21 februari getest.
    De 12de was hij vet negatief, maar de 14 de gaf hij een heel klein vaag plusje.
    ik dacht over een week test ik nog een keer, en dat was de 21ste maar weer vet negatief.
    Wat zouden jullie nu doen, nog een keer testen en dan als hij negatief is naar de HA gaan, of nu al gelijk bellen?

    ik weet echt niet hoelang je overtijd moet zijn zodat de HA iets doet!

    Wat is jullie mening!
     
  2. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Het kan zijn dat je nog aan het ontpillen bent.
    Dan kan het ff duren voor je ongi wordt.
    Succes en sterkte ermee!
     
  3. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    het kan natuurlijk door het ontpillen komen dat je menstruatie wegblijft maar als je een vaag plusje hebt gehad en daarna weer negetief en nog niet ongie zou ik persoonlijk naar de HH gaan voor een bloedtest, geeft eerder uitsluitsel dan een urine test heb ik begrepen

    succes meid, hoop dat je zwanger mag zijn
     
  4. bengel

    bengel Niet meer actief

    hoi tamaratje

    ik ben nu dik een maand over tijd. ben 4 jan gestopt met pil
    afgelopen maandag bij HA geweest, inwendig onderzoek gehad, en bloedtest voor de zekerheid (zoals verwacht negatief)
    Heb nu hormonen gekregen primolut) om menstruatie op te wekken.
    ze vertelde dat sommige vrouwen hulp nodig hebben om de menstruatie weer op orde te krijgen...komt best vaak voor vertelde ze me.


    maar zoals al eerder benoemd: ontpillen daar ben je ook mee bezig. (niet leuk he)
    xxx en succes Bengel
     
  5. ah78

    ah78 Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Hoi Tamaratje!

    Ik denk dat je aan het ontpillen bent alhoewel ik het raar vind dat je wel een vaag plusje hebt gehad.....
    Zou toch even naar de HA gaan.

    Liefs An ;)
     
  6. Patricia1983

    Patricia1983 Actief lid

    23 feb 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Een vaag plusje of een vaag streepje betekent volgens mij ook dat je zwanger bent! Denk dat het het beste is om toch even contact op te nemen met HA. Succes en hou ons op de hoogte :D !!!

    Groetjes Patricia
     
  7. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik denk dat het ontpillen is, je kan de arts vragen of er iets aan te doen is, maar je kan ook een arts treffen die zegt van het kan 6 maanden duren voor de hormonen een beetje uit je lichaam zijn, dus wacht nog maar lekker. Zo een had ik er dus en werd uiteindelijk na 3 maanden ongesteld.
     
  8. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Raar dat je een test gehad hebt die vaag positief was.
    Als je echt zekerheid wil, kun je mss toch het best eens contact opnemen met je huisarts, die zal wel het best weten wat je eraan kan doen.

    Liefs kathy
     
  9. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ik zou ook zeggen: naar de HA
     
  10. tamaratje

    tamaratje Niet meer actief

    Hoi,
    Bedankt voor de snelle reacties.
    Zal de assistend wel even bellen,
    en anders wacht ik nog wel even een maandje af.
    ik zal voor de zekerheid zondag nog maar eens testen.
    Ik heb er toch nog zat in huis.

    Bedankt alvast!
     
  11. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik hoop voor je dat het nu al raak is! Hou je ons op de hoogte?

    Marian
     
  12. angela80

    angela80 Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    Hi tamara,ik ben dus al 3,5 maanden gestopt met de pil,maar ben nog niet ongi geworden,ik heb in januari ook een aantal testjes gedaan,en daar was 1 van ook vaag positief,toen een een weekje later nog 1 gedaan en die was negatief...dus niet zwanger..ik zou gewoon nog een maandje afwachten,kijken of je ongi wordt,ben zelf niet zo'n voorstander van om medicijnen te nemen om je menstruatie op te wekken,dan gebeurt het toch niet op een natuurlijke manier(net zoals met de pil).

    ik zou nog even afwachten,naar de dokter kan je altijd nog,toch?
    liefs angela
     
  13. elfje

    elfje Fanatiek lid

    11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hoe was je menstruatie voor je met de pil begon? hier kan je namelijk ook al een hoop informatie uit halen... mijn eerste menstruatie kwam na het stoppen met pil pas na 6 maanden!!! (nu nogsteeds niet regelmatig...) maar bij anderen start de cyclus na het stoppen met de pil weer meteen op de normale manier.... geen peil op te trekken dus, en afwachten is op dit moment het enige wat je kunt doen.... succes, en ik hoop voor je dat het meteen gewoon raak is! groetjes elfje
     
  14. Chrizzzy

    Chrizzzy Bekend lid

    31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam

    Ha Tamar,

    Ook bij mij was de eerste pas na 6 maanden (op 6 januari) en op de tweede wacht ik ook al weer een tijdje...

    Elfje: hoe lan ben je nu bezig dan? Voor mij even fijn om iemand te lezen die in het zelfde schuitje zit....

    Groet Chrizzzy
     
  15. senna1979

    senna1979 Fanatiek lid

    3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hoi,

    Ik werd ook maar niet ongesteld, was bijna een maand over tijd, ik moest voor iets anders naar de huisarts en toen heb ik het gelijk gevraagd.
    Mijn huisarts vond dit niet normaal en heeft net als bij Bengel Primolut voorgeschreven.
    Ik heb dit tien dagen geslikt en ben na twee dagen drie ongesteld geworden (wel met minimaal bloedverlies, ik had het wel met 1 tampon afgekund) :D .
    Ondanks dat ik zo ontzettend weinig bloedverlies heb gehad ben ik volgens mij wel met de eerste ronde begonnen (ik hoop dat dit goed is).

    Groetjes Senna
     
  16. elfje

    elfje Fanatiek lid

    11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hee chrizzzy!
    ik ben in sept 2004 gestopt met de pil, en werd in april vorig jaar voor het eerst weer ongesteld... ik ben geloof ik nog nooit zo blij geweest om de :evil: te zien! ik dacht.... eindelijk, ik doe het dus nog uit mezelf!!! vervolgens bleef mijn menstruatie zeer onregelmatig. (nl: kortste cyclus 7 weken/ langste cyclus bijna 4 maanden) na die langste cyclus, die van augustus tot december liep, was het voor mij genoeg, en ben ik naar de huisarts gestapt. ik werd gek van onzekerheid elke keer... vele testen versleten, met elke keer een teleurstellend resultaat, geen enkel idee wanneer mijn vruchtbare periode was etc.
    mijn huisarts vond het goed dat ik er was, en heeft me verwezen naar een gyneacoloog. deze heeft verschillende testen gedaan, en nu wacht ik op de uitslag die ik 24 mrt krijg.. hij heeft zijn vermoeden uitgesproken, dat het waarschijnlijk een hormonaal probleem is, waardoor ik minder vaak ovuleer dan zou moeten.. dit zou dan op te lossen zijn door het gebruik van clomid (een hormoonpreparaat dat de eisprong stimuleert).
    stiekem hoop ik dat, voordat ik de uitslag krijg 24 mrt, de zwemmertjes van mijn vriend een van mijn zeldzame eitjes heeft weten te vinden... maar dat is natuurlijk alleen maar hoop.. (wel zeer veel geklust afgelopen weken, en blijven dat ook gewoon doen)
    je weet maar nooit!
    ik hoop dat je iets hebt aan mijn verhaal, als je nog iets wilt weten vraag het gerust!
    groetjes elfje
     
  17. ah78

    ah78 Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Hoi Senna!

    Gelukkig kan je nu met de eerste ronde beginnen!
    Zoals je misschien wel gelezen hebt zijn de :evil: ook bij mij gekomen. Ik heb wel veel minder bloedverlies dan normaal, maar dat zal wel goed zijn. Kunnen wij ook bijna aan onze eerste ronde beginnen...

    Succes!

    Liefs An ;)
     
  18. Chrizzzy

    Chrizzzy Bekend lid

    31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    He elfje,

    bedankt voor je verhaal. Ik was zelf ook nog nooit zo blij met duivels als toen ik na een half jaar voor het eerst ongesteld werd en ben nu ook weer vol verwachting. Volgende maand ga ik eventueel naar de huisarts (als het dan nog niet zo ver is), om toch eens te kijken of er niet iets is waar wat aan gedaan kan of moet worden. Als het echt alleen ontpillen is en men verwacht dat het tzt vanzelf helemaal goed komt, kan ik daar vrede mee hebben en ook wel het geduld voor opbrengen (voor mij hoeft bijvoorbeeld de menstruatie niet kunstmatig te worden opgewekt), maar als het net als bij jou misschien iets hormonaals is wat niet vanzelf zal veranderen, dan kan er tenminste wat aan gedaan worden. Voordat ik met de pil begon was ik namelijk ook vrij onregelmatig ongesteld, maar dat is al weer 14 jaar geleden...

    Jij succes en ik hoop met je mee hoor..

    Chrizzzy
     
  19. senna1979

    senna1979 Fanatiek lid

    3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Ja An, ik las het, ik ben erg blij voor je :) .
    Ik hoop dat onze cyclussen nu een stuk korter zijn (en dat we maar snel zwanger mogen worden).
    Ik ben erg benieuwd!

    Veel liefs van Senna
     
  20. Sanne

    Sanne Fanatiek lid

    18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    ontpillen kan vaak wel even duren bij mij duurde het de eerste keer 44 dagen en ik weet hoe vervelend het wachten kan zijn, je hoopt dat dat je snel ongi word
     

Deel Deze Pagina